Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?

• Antal röstningar
    0

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag kan då inte springa nån längre sträcka om jag inte sätter i främre delen av foten först.. tänk er att foten fjädrar med bakre vadmusklerna som fjädring. Mycket mindre stötar i höft och knäled, mina fotleder blir inflammerade direkt om dom inte får ergonomisk belastning. Suger att bli gubbe...
Men jag har märkt att den här löptekniken bygger vadmuskler som fan!
Och Johansson - bra att du tränar som en idrottsman om du ska bli snabbast på bonneville!

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Nypremiär idag efter några veckors uppehåll. Ömma höftleder (fäste bensträckare sa naprapaten, men jag vet inte...) plus att jag stod på skallen för en tid sedan och gick i hårt med vänster höft satte p för min löpning en tid.

Idag 5 km i lungt tempo. Fortfarande lite känningar på vänster sida där jag slog i, men höger känns grejt.
Tänkte jag skulle börja fundera lite på min teknik för att inte belasta leder etc i onödan.

Förståsigpåarna säger att man skall börja isättningen på fotbladet, och undvika att sätta i hälen först. WTF? :gnissla
Det känns ungefär lika naturligt som att springa baklänges, och dessutom blir det mycket stötigare än att sätta i hälen och rulla foten framåt.

Driver dom med mig, eller har jag missat nåt?

Kolla den här:
http://www.youtube.com/watch?v=8XiwtiDTlYU

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ok. 5 km framfotalöpning. Första försöket på riktigt.
Konstaterade snabbt att jag gjorde tokfel häromdagen när jag sprang kanske 100 meter på det här sättet.
Sprang på tok för långsamt, inte tillräckligt upprätt och satte i foten för nära tårna.

Resultat:
http://www.youtube.com/watch?v=n_3v-_p3ESo

idag gick det emellertid bättre sedan jag vridit upp tempot lite. Var dock lätt att hamna in i gamla spår (bokstavligt talat) igen, speciellt efter en nedförsbacke. Heller inga känningar i höften :)tummenupp:tummenupp:tummenupp), men däremot blev det rätt bra pump i vaderna. Det blir säkert bättre efter några rundor.

Jag kan sammanfatta kvällen som "intressant" ur en löpares perspektiv :)
(Det är ju som att lära sig gå igen...)

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Konstaterade snabbt att jag gjorde tokfel häromdagen när jag sprang kanske 100 meter på det här sättet.
Sprang på tok för långsamt, inte tillräckligt upprätt och satte i foten för nära tårna.

Resultat:
http://www.youtube.com/watch?v=n_3v-_p3ESo

idag gick det emellertid bättre sedan jag vridit upp tempot lite. Var dock lätt att hamna in i gamla spår (bokstavligt talat) igen, speciellt efter en nedförsbacke. Heller inga känningar i höften :)tummenupp:tummenupp:tummenupp), men däremot blev det rätt bra pump i vaderna. Det blir säkert bättre efter några rundor.

De som praktiserar det där på allvar har ju andra skor där hälen är uppbyggd typ 4mm bara. Just för att man ska landa på framdelen/mitten av foten.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Man får diverse kramper ja. Svårt ere att lära gamla hundar att sitta. Och att springa

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har varit förkyld i en månad.. typ.
Kommer få börja från noll.
Långsamt och fokuserat som en kinesisk pensionär tänker jag..

Yes, när man är 40+ får man vara glad varje morgon som man inte har ont nånstans :p
Ta det easy. Tyckte själv jag tog det easy, men inte tillräckligt uppenbarligen.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Yes, när man är 40+ får man vara glad varje morgon som man inte har ont nånstans :p
Ta det easy. Tyckte själv jag tog det easy, men inte tillräckligt uppenbarligen.

Jag är bara trettio plus.. har haft ont varje morgon i 14 år. Är det nåt som är fel då? Har hört att det är så här det är att vara smed :D

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
Skön träningsvärk i vaderna idag vill jag lova.... :gnissla

Hittade en "elljusspår" här i Oslo förra veckan, lite offroad men var en skaplig stig där iaf.
Problemet var ju att det var säkert 70meter mellan vissa stolpar med lyse på..
Fan va svårt det är och springa stig i mörkret.. :huvet

Beställde en likadan lampa som du har men frakten lär väl ta ett tag.
Hur länge fick du vänta?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Kör en del löpning numera, efter att ha dömts ut totalt av SSK under en hälsoundersökning 2009. Kom cirka 300 meter när jag gjorde min första jogg efter att fått bannor av ovan nämnda SSK. :död

Tränar normalt 5-6 pass i veckan, ibland mer; en blandning av crossfit, distans och intervall samt en del ren gymträning, utan något speciellt upplägg eller mål för tillfället. Har för säkerhets skull varit förkyld i snart en månad, så just nu blir det inte många knop, tyvärr.

Har ett PB på 10 km på 49.49 (tävling, kontrollmätt bana). Att jag inte dog då förvånar mig fortfarande.
Långsiktigt mål är att klara Lidingöloppet utan att skämma ut mig.

Förövrigt tränar ingen man i tights. Nej, ingen.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras