Slowroller
Skrämmer små barn
Ett sätt är tydligen att springa på stället, istället.
Ja det blir ju fan omöjligt att sätta i hälarna först om man springer på stället.
Ett sätt är tydligen att springa på stället, istället.
Ja det blir ju fan omöjligt att sätta i hälarna först om man springer på stället.
Och Johansson - bra att du tränar som en idrottsman om du ska bli snabbast på bonneville!
Worst case scenario är ju att jag måste styra hojen i mål och då underlättar det med bra kondition.
Nypremiär idag efter några veckors uppehåll. Ömma höftleder (fäste bensträckare sa naprapaten, men jag vet inte...) plus att jag stod på skallen för en tid sedan och gick i hårt med vänster höft satte p för min löpning en tid.
Idag 5 km i lungt tempo. Fortfarande lite känningar på vänster sida där jag slog i, men höger känns grejt.
Tänkte jag skulle börja fundera lite på min teknik för att inte belasta leder etc i onödan.
Förståsigpåarna säger att man skall börja isättningen på fotbladet, och undvika att sätta i hälen först. WTF?
Det känns ungefär lika naturligt som att springa baklänges, och dessutom blir det mycket stötigare än att sätta i hälen och rulla foten framåt.
Driver dom med mig, eller har jag missat nåt?
Ok. 5 km framfotalöpning. Första försöket på riktigt.
Konstaterade snabbt att jag gjorde tokfel häromdagen när jag sprang kanske 100 meter på det här sättet.
Sprang på tok för långsamt, inte tillräckligt upprätt och satte i foten för nära tårna.
Resultat:
http://www.youtube.com/watch?v=n_3v-_p3ESo
idag gick det emellertid bättre sedan jag vridit upp tempot lite. Var dock lätt att hamna in i gamla spår (bokstavligt talat) igen, speciellt efter en nedförsbacke. Heller inga känningar i höften tummenupp), men däremot blev det rätt bra pump i vaderna. Det blir säkert bättre efter några rundor.
Jag kan sammanfatta kvällen som "intressant" ur en löpares perspektiv
(Det är ju som att lära sig gå igen...)
Ok. 5 km framfotalöpning. Första försöket på riktigt.
Konstaterade snabbt att jag gjorde tokfel häromdagen när jag sprang kanske 100 meter på det här sättet.
Sprang på tok för långsamt, inte tillräckligt upprätt och satte i foten för nära tårna.
idag gick det emellertid bättre sedan jag vridit upp tempot lite. Var dock lätt att hamna in i gamla spår (bokstavligt talat) igen, speciellt efter en nedförsbacke. Heller inga känningar i höften tummenupp), men däremot blev det rätt bra pump i vaderna. Det blir säkert bättre efter några rundor.
Jag kan sammanfatta kvällen som "intressant" ur en löpares perspektiv
(Det är ju som att lära sig gå igen...)
Man får diverse kramper ja. Svårt ere att lära gamla hundar att sitta. Och att springa
Det är bara svårt att lära dem springa på ett nytt sätt.
Känns som att börja om från noll.
Jag har varit förkyld i en månad.. typ.
Kommer få börja från noll.
Långsamt och fokuserat som en kinesisk pensionär tänker jag..
Yes, när man är 40+ får man vara glad varje morgon som man inte har ont nånstans
Ta det easy. Tyckte själv jag tog det easy, men inte tillräckligt uppenbarligen.
Skön träningsvärk i vaderna idag vill jag lova....
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|