Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?

• Antal röstningar
    0

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fyfan. Du är nästan en KVART snabbare än mig! :huvet

Nu börjar det likna något, sprang en mil på lunchen på 39.54min! :banana

Uppladdningen bestod av tre koppar kaffe så det borde gå kapa några sekunder till om jag gör mig för lite mer och väljer en bättre bansträckning, nu fick jag vända flera gånger för att få ihop sträckan.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag upptäckte ett nytt fenomen idag. Jag var ute och körde ganska långt med hojen idag och när jag sedan skulle ge mig ut och springa ikväll så var benen ovanligt stumma, jag antar att det beror på att benmusklerna blir trötta av de små vibrationer som blir när man kör. Är det någon mer som har märkt av detta?

Begynnande likstelhet.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag slipper helst. Ju snabbare man springer desto snabbare kommer man hem :)
Skulle vara trevligt om jag lyckades pressa tiderna ner under 50 min i år. Hade samma mål förra året, men kom bara ner till 51.... I år är förutsättningarna bättre.

Ja men vi långsamma får ju njuta av naturen en kvart extra. :rolleyes:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Sitter och letar efter ett par brallor att kuta i nu när det börjar bli varmare. Tror ni man blir snabb i ett par "Nike Pro Combat HyperWarm Hydropull Compression Shorts" ? :hihi:hihi:hihi

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Sitter och letar efter ett par brallor att kuta i nu när det börjar bli varmare. Tror ni man blir snabb i ett par "Nike Pro Combat HyperWarm Hydropull Compression Shorts" ? :hihi:hihi:hihi

HyperWarm? Det låter varmt iaf. Jag kör med vanliga SOC löpartights. Jag blir inte snabbare men jag slipper skav i ljumskarna. :crash

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vanliga shorts duger finfint... ;)

Tog med frugan ut på mitt terrängspår, kul att hon vågade sig utanför asfalten...första 5 gick dock i makliga 8 min/km...må vara att hon brukar ligga runt 35 minuter på släta asfaltsfemmor och är lite grön.

Lämpade av henne, och kände lite på vad man pallar i stökig terräng, lyckades snitta 5:20/km på sista femman av milslingan, tunglöpt skit, men det är lite mer jobb kvar.

Midsommarloppet i Hägersta är som vanligt spikat...skall ned under 24 på deras terrängfemma i år är tanken, körde styvt 24 med en liten kräks-paus förra året. :hihi

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Tights is the shit, ja det kan se störtlöjligt ut om man inte finner självförtroendet men ack så skönt och allt sitter där det ska på både kille och tjej. :)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Tights is the shit, ja det kan se störtlöjligt ut om man inte finner självförtroendet men ack så skönt och allt sitter där det ska på både kille och tjej. :)

Jag är inte riktigt där än, men smeden på jobbet som håller på med triathlon och är femjävlig på att kuta menar att man till slut accepterar att se ut som en fjant då det tydligen är jäkligt skönt att kuta i tights.

Än så länge är det i alla fall fladdriga brallor som gäller, men man vet väl aldrig...:gnissla

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag är inte riktigt där än, men smeden på jobbet som håller på med triathlon och är femjävlig på att kuta menar att man till slut accepterar att se ut som en fjant då det tydligen är jäkligt skönt att kuta i tights.

Än så länge är det i alla fall fladdriga brallor som gäller, men man vet väl aldrig...:gnissla

Ja hur många killar klär i tights. Typ var tionde:fakta

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Du borde testa. Första gången är värst, sen glömmer man dom.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Kul tråd... Själv har jag i dryga 37år sagt att löpning är det tråkigaste som finns och har aldrig sprungigt mer än nödvändigt i plugget till att i slutet av februari köpte jag o frugan löparskor o flashiga kläder (allt för motivationen) och sen började.
Startade med 2km mest för att få rutin och att börja lugnt... Efter 1v eller nåt så gick vi upp på 5km och nu ca 2mån senare springer jag femman på 5:30/km. :yoparty
Och jäklar vad skönt det är att springa.

Så för nån vecka anmälde vi oss till midnattsloppet i 55-60grupp. :banana

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Du borde testa. Första gången är värst, sen glömmer man dom.

Hmm, får väl se.

Jag har i alla fall investerat i en pulsklocka nu så jag har nån koll på hur hårt pumpen jobbar, det ska dessutom bli skönt att slippa ha aset till telefon i vänsterfickan på brallorna när man springer. Blev en Garmin 110 som jag har hört mycket bra om.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Hmm, får väl se.

Jag har i alla fall investerat i en pulsklocka nu så jag har nån koll på hur hårt pumpen jobbar, det ska dessutom bli skönt att slippa ha aset till telefon i vänsterfickan på brallorna när man springer. Blev en Garmin 110 som jag har hört mycket bra om.
4 min/km med telefonen i fickan???? :näsblod

Jag kör med Garmin 210. Helt ok tycker jag. Det går att bada med den också har jag märkt. :D

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag har en pulsklocka med GPS som jag inte använder. Vill ha musik i öronen så luren följer ju ändå med.
Nuförtiden loggar jag dessutom allt i Runkeeper så...... tja. Två apparater är för mycket.

Dessutom bor jag i ett nytt område där jag inte hittar så bra ute i spåren, så ibland kommer dessutom Google Maps väl till användning. Häromkvällen fick jag springa 2-3 km i skogen i totalt beckmörker (ingen pannlampa). Det var intressant. Utan google maps hade det blivit snudd på otäckt, för då hade jag nog blivit kvar i den lilla dungen där jag springer :hihi

Hmm, får väl se.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
4 min/km med telefonen i fickan???? :näsblod

Jag kör med Garmin 210. Helt ok tycker jag. Det går att bada med den också har jag märkt. :D

Och dessutom fipplandes med att hitta bra låtar på Ipoden, inte lätt att vara teknikberoende i löpspåret inte...

210:an är väl i princip en deluxevariant av 110:an om jag förstått det rätt, så vill man bara åt puls, tid och snittid så duger 110:an lika bra. Ska bli skitskoj att se hur pulsen ligger till, nu gäller det bara att plåga skiten ur sig i närmaste backe för att hitta maxpulsen......:gnissla

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras