xibalba
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 13 May 2007
- Hoj
- GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
4 min/km med telefonen i fickan????
Är nöjd under 8min/km med ciggen i mun
4 min/km med telefonen i fickan????
Och dessutom fipplandes med att hitta bra låtar på Ipoden, inte lätt att vara teknikberoende i löpspåret inte...
210:an är väl i princip en deluxevariant av 110:an om jag förstått det rätt, så vill man bara åt puls, tid och snittid så duger 110:an lika bra. Ska bli skitskoj att se hur pulsen ligger till, nu gäller det bara att plåga skiten ur sig i närmaste backe för att hitta maxpulsen......
Och dessutom fipplandes med att hitta bra låtar på Ipoden, inte lätt att vara teknikberoende i löpspåret inte...
210:an är väl i princip en deluxevariant av 110:an om jag förstått det rätt, så vill man bara åt puls, tid och snittid så duger 110:an lika bra. Ska bli skitskoj att se hur pulsen ligger till, nu gäller det bara att plåga skiten ur sig i närmaste backe för att hitta maxpulsen......
Det där är intressant. Jag köpte en pulsklocka och kollade hur mkt det kunde bli som mest. 210 bpm tror jag att jag var uppe i.
Efteråt. Är jag intervallat så kommer jag upp i 173 bpm som mest. Var det månne någon tillfällig topp eller mesar jag mig nu bara?
Inte ett löpsteg på tre månader, strul med hälsena och senorna under foten (klassisk löparskada för oss utan löpsteg).
Kul att besöka sjukgymnasten som ser bekymrad ut eftersom rehabiliteringen dessutom går åt fel håll just nu.
Man blir förbannad.
Var åxå ute å sprang nyss. 5, 7 5, 8 ca.
Har inte sprungit sen sist jag skrev. Jäkligt fint väder nu här i sthlm
Har knappt rört mig en meter i år, men tog mig nyss igenom Göteborgsvarrvet vilket gav lite mersmak.
Funderar på en pulsklocka, men har ingen aning om hur sånt funkar. Hur tränar jag bäst med pulsklocka? Leta upp maxpuls och sen löpträna på en viss procent av den? Enlighten me!
Oj, finns massor om det...
En början till förklaring:
http://www.traningsguiden.se/Article.aspx?ArticleID=fa8cd5df-30b1-440a-89f9-968cf3673eb9
En snubbe som heter Maffetone har skrivit en del böcker i ämnet uthållighetsträning, är det långdistans som gäller så googla honom.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|