Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?

• Antal röstningar
    0

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det är faktiskt Craft-kläder så tshirten är i nåt syntettyg som andas. Bomullströja hade nog inte varit någon hit direkt...:gnissla

Jag har ännu inte kommit förbi den mentala blockeringen att karlar inte ska ha tights, men vi får väl se framöver.

Du kommer att kapa en minut på milen bara på att byta till tights. ;)

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Ja och långdistanslöpare skulle ingen vilja äta om de vore live stock... :glömdet

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Finns det några andra riktiga nybörjade här?

Jag började med PowerWalk i feb/mars för knäna började gnälla när jag sprang i 2min intervaller. Nu för bara några veckor sen började jag springa igen. PWn har gjort underverk med min kondis. I dec. vad jag tjokC som en köttbulle. 177cm lång och vägde 112kilo. Idag sprang jag 5.4km på 6.50min/km. Har bara varit ute och sprungit några ggr. Tunga och korta steg men löprundan gör sig inte av sig själv. o Snart är det sommar med. Kanske slipper man bada i industrihamnen...:rodnar

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Kutar inför superior race, va rätt nöjd med 7.14 min/km för våra otränad tills runkeeper informera att jag sprang på 6,45 min/km förra året..

Nått tips om att få upp grundkondisen på två veckor?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Kutar inför superior race, va rätt nöjd med 7.14 min/km för våra otränad tills runkeeper informera att jag sprang på 6,45 min/km förra året..

Nått tips om att få upp grundkondisen på två veckor?

Spring. ;)
Det är kanske lite sent att börja sätta fart. Tack och lov är de loppen skapade för att man ska ha kul. Man behöver inte ta i som en dåre, det är kul ändå.
Spring 5-7 km typ varannan dag fram till onsdagen innan.....sen skiter du i det så kroppen är återhämtad till loppet. :tummenupp

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Intervallträning är det som gäller ;)

Köpte ny löparskor igår, Asics Gel-Kayano 20. Riktigt brutalt sköna skor.

ImageUploadedByTapatalk1401180660.367221.jpg

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1401180647.050997.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1401180647.050997.jpg
    91.2 KB · Visningar: 53

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Spring. ;)
Det är kanske lite sent att börja sätta fart. Tack och lov är de loppen skapade för att man ska ha kul. Man behöver inte ta i som en dåre, det är kul ändå.
Spring 5-7 km typ varannan dag fram till onsdagen innan.....sen skiter du i det så kroppen är återhämtad till loppet. :tummenupp

Hehe jo självklart, e bara frustrerande att jag vet att jag kan så mkt mer, kroppen är inte ens trött efter 5 km men jag har håll som om jag ska spränga hjärtat...

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Intervall passar mig fint men de bygger väl inte grundkondition, eller va de just de det gjorde, fan minns att de förklara de där i plugget men minns inte

För mig har det hjälpt relativt bra att bygga upp grundkondition:)

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Hur ofta byter ni löparskor? Jag har haft mina i snart ett år och jag tycker att svikten har försvunnit lite i dem.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Hur ofta byter ni löparskor? Jag har haft mina i snart ett år och jag tycker att svikten har försvunnit lite i dem.

Mina är från 2007 och visserligen inte såå mycket använda men nog börjar det vara lite dålig dämpning i dem alltid. Dessutom har jag blivit tyngre så det är dags för nya.
Har någon testat såna där fruktansvärda tåskor (inte balettypen, om de inte nu är grymma att kuta i)?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Mina är från 2007 och visserligen inte såå mycket använda men nog börjar det vara lite dålig dämpning i dem alltid. Dessutom har jag blivit tyngre så det är dags för nya.
Har någon testat såna där fruktansvärda tåskor (inte balettypen, om de inte nu är grymma att kuta i)?

Menar du Fivefingers? Jag har såna men kutar inte i dem eftersom mina ben inte pallar det riktigt. Väldigt sköna att ha på sig dock. :)

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras