Läser på div forum att nu har BMW slut på kardanklumpar i hela Europa.
Den har rostat
Qe?Slutväxel? Kardan?
Det är väl recall-kampanjen med avluftningsventilen som avslöjat hur stora problemen där inne i Paralever-röret egentligen är...?
Håller helt åt hållet med.Man kan säga mycket om BMW, men att de är ett kvalitetsmärke är ju ungefär lika sant som att KTM är "ready to race"...
Är det inte så att de flesta hojjar precis som bilar håller rätt så hög kvalite idag?Håller helt åt hållet med.
Dock har jag en fråga. Vilka hojar sticker ut idag (positivt)? Är det fortfarande generellt alla japsare eller finns det en viss rangordning bland japsarna med?
Håller helt åt hållet med.
Dock har jag en fråga. Vilka hojar sticker ut idag (positivt)? Är det fortfarande generellt alla japsare eller finns det en viss rangordning bland japsarna med?
Här går det drygt 300.
Flärparna är bra för fabriksmontering - kortar tid i produktionsflödet - men är apa vid reparation o serviceJag tycker nog också att ”fit and finish” peakade mitten eller slutet 2000-tal. Sedan blev det plastigare och mer ”interlocking” med flärpar, hakar och skit på bekostnad av kåpskruvar och bultförband. Lättare men inte alls lika gediget…
Jag har egentligen noll belägg för detta men nog tusan är det verkligen sällan man hör om någon som har seriösa problem med en Honda eller en Suzuki? Sen vet jag inte om jag skulle vilja en hoj från någon dem anno 2023, men det är ju mer pga avsaknad av upplevd rolighetsfaktor än något annat…Håller helt åt hållet med.
Dock har jag en fråga. Vilka hojar sticker ut idag (positivt)? Är det fortfarande generellt alla japsare eller finns det en viss rangordning bland japsarna med?
Utan tvivel är alla stora hojmärken numera väldigt mycket bättre och mer underhållsfria än vad den typiska hojen var för typ 20-25 år sen. Men kanske också därför man hör en hel del om generalras på motorer, slutväxlar etc etc. Man förutsätter helt enkelt att hojen knappt behöver service så man lär sig att inte göra något alls fram tills dess att servicebehovet blir totalt…Är det inte så att de flesta hojjar precis som bilar håller rätt så hög kvalite idag?
Min Ducati har på 2400mil "bara" haft glapp i neutralläges givaren, allt annat bara funkar. Kollegans 690 likaså, bara smågrejer som fixas som vanligt underhåll. T7an verkar också hålla ihop riktigt bra.
Är väl oftast bara de som har problem som man hör något av på nätet/forum. Kan mängden fel stå i direkt paritet till antal sålda motorcyklar? Äh, inte vet jag - tycker de flesta verkar hålla ihop bra i alla fall
Fanns ju en tråd om råd på vilken sport 1000cc som inte behövde servise, tror inte Ts i den tråden är kvar här.Utan tvivel är alla stora hojmärken numera väldigt mycket bättre och mer underhållsfria än vad den typiska hojen var för typ 20-25 år sen. Men kanske också därför man hör en hel del om generalras på motorer, slutväxlar etc etc. Man förutsätter helt enkelt att hojen knappt behöver service så man lär sig att inte göra något alls fram tills dess att servicebehovet blir totalt…
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |