L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Jo, en sån har jag till och med vågat köpa.Du har inte kollat Ducati hör jag…
Jo, en sån har jag till och med vågat köpa.Du har inte kollat Ducati hör jag…
Jo, en sån har jag till och med vågat köpa.
Fast där kör du snett i tankarna. S1000XR är knappast en adventurecykel utan mer en gubbtourer.Jag brukar säga att om man tycker att BMw R1250GS är dyr så kan man kolla på en V4 Multistrada… som kanske mer motsvarar en S1000XR.
Fast där kör du snett i tankarna. S1000XR är knappast en adventurecykel utan mer en gubbtourer.
Nu tycker jag att du visar okunskap. V4:an och framförallt Rallyn har ju visat sig bättre än GS:n i de flesta tester, även offroad. Den har längre och billigare service och längre garantier. Har ju ägt och kört båda i många tusen mil. Men dyr är denSå är Multistrada V4…
Närå, jag bara "tycker"!Nu tycker jag att du visar okunskap. V4:an och framförallt Rallyn har ju visat sig bättre än GS:n i de flesta tester, även offroad. Den har längre och billigare service och längre garantier. Har ju ägt och kört båda i många tusen mil. Men dyr är den
Det skiljer inte alls jättemycket i pris på lika "specade" hojar som du vill låta påskina, även om Ducatin är dyrare. Sen "tycker" jag att du har rätt långt gångna fördomar i ämnet. Det är inte många som lägger en ny GS för +250k heller. Men jag kan hålla med om att GS:n är mer rustik och påminner om en jordbruksmaskin, som man kanske inte är lika rädd om. På gott och på ont.Närå, jag bara "tycker"!
Den är jäkligt läcker men får BMW att framstå som billig, dessutom är den inte på långa vägar lika oöm (viktigt när jag är ute och kör... ). Skulle vilja se en Multistradaägare hoppa av i farten och lägga cykeln bara för att demonstrera hur man gör *host*
Nåja, fördomar eller ej så "jordbruksmaskin" vet jag inte. Men den håller för en vältning iaf.Det skiljer inte alls jättemycket i pris på lika "specade" hojar som du vill låta påskina, även om Ducatin är dyrare. Sen "tycker" jag att du har rätt långt gångna fördomar i ämnet. Det är inte många som lägger en ny GS för +250k heller. Men jag kan hålla med om att GS:n är mer rustik och påminner om en jordbruksmaskin, som man kanske inte är lika rädd om. På gott och på ont.
Var har du fått det ifrån? Eller du kanske tänker på Multistrada Pikes peak? Tror att många lever kvar i Multistradans nisch med twinmotorn och 17 tums framhjul. V4:n är en helt annan typ av hoj, även om prestandan är ännu bättre. Hade en GS 1250 i 2 år och 4250 mil och tyckte den var grym på många sätt, men rätt tråkig i längden.Nåja, fördomar eller ej så "jordbruksmaskin" vet jag inte. Men den håller för en vältning iaf.
Min poäng var att det finns fler dyra hojar än BMW. Och Multistrada V4 är nog mer jämförbar med S1000 XR med tanke på hur de oftast används, prestanda osv.
Var har du fått det ifrån? Eller du kanske tänker på Multistrada Pikes peak? Tror att många lever kvar i Multistradans nisch med twinmotorn och 17 tums framhjul. V4:n är en helt annan typ av hoj, även om prestandan är ännu bättre. Hade en GS 1250 i 2 år och 4250 mil och tyckte den var grym på många sätt, men rätt tråkig i längden.
Ja, det är Ducatis svar på BMW GSA Sorry för OT, men det var ju faktiskt du som tog upp Ducati i tråden?2023 Ducati Multistrada V4 Rally
Motorcycle Specifications Overviews and Road Testswww.motorcyclespecs.co.za
Är det den du menar? Nå, det är utanför BMW-ämnet..
Vilket jag kan bekräfta, med förstahandsinformation.
Min granne (när jag hade sådana) ägde en Triumph, och det var alltid en färsk oljefläck under den.
Han sa själv att enda gången han var orolig är när det INTE var en fläck under motorn, för då är den troligvis tom på olja.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |