Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Beror nog på vad problemet är .....Läs Doolars inlägg. Det blir byte till ny kardan trots att jag har smort mina splines regelbundet och inga fel i övrigt.
BMW har fått ett antal fel på sina nya hojar men de har ju tagit ansvar för dem. Så behåller man kunder - trots fel - och de kan uppenbarligen fortsätta att ta SNUSKIGT betalt för nya hojar.
Men det betyder också att man törs köpa en begagnad.
Det finns inlägg här på SH om en K1200 med byte av växellåda efter 5000 mil.
Självklart att kunden betalar för ny växellåda. Varför skulle en växellåda hålla mer än 5000 mil ?
Samma hoj K1200 var det något annat fel med också ungefär samtidigt, som jag minns "ny elektronikenhet" varför ska elektroniken hålla mer än 5000 mil.
En annan tråd här på SH handlar om en BMW som drar om jag minns rätt åt höger om man släpper styret. Bike som sålt hojen skulle kontakta BMW och ska återkomma.
Ägaren lämnade in BMW'n på Kennets MC och Kennets kom fram till att med längre kopplingswire så drog inte hojen åt höger.
Bike återkom aldrig så tydligen återkom inte BMW till BIke.
Dom här BMW'na skulle tydligen dra åt höger enligt BMW.
Själv har jag mest erfarenhet av BMW's bilar. Att det kommer felsignaler från systemet utan att det är något fel är så vanligt att det hör till.
Pricken över i är en vän som får sin BMW bil bärgad efter ena framfjädern gått av. Hämtar ut bilen reparerad, kör lite i Kristinehamn där dom bor och ska sedan köra till Stockholm och upptäcker då att den nyreparerade BMWn maxar 60 km/h. Bara vända, köra till en biluthyrning, hyra en Volvo, och så kör han hyrbilen och frun BMWn hem till villan där dom bor. Lasta över från BMWn till hyrbilen. Lämna BMWn hemma och ta hyrbilen till Stockholm och vännerna där. Att ABS systemet skadats när fjädern brast var inget som syntes i verkstans datorer och provköra bilen för se om allt OK efter byte till ny framfjäder ingår inte.
Det behövs inte med en BMW. (Har upplevt samma hos VW, typiskt tyskt ?)
Last edited: