Kvinnoförtryck!!

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Stod i Aftonbladet för några dagar sen om en norska som bott och jobbat i Dubai och blivit våldtaget. Hon blev dömd till fängelse för sex utanför äktenskapet. Orkar inte leta efter artikeln. Hon är "wanted" i Dubai nu.

Fy fan vad stukat!!!

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Fast i vissa fall kan faktiskt hen vara praktiskt. "Ser du hen där framme? Hen kör jäkligt fort". Jag har iofs aldrig använt det själv men ser inte att folk kan bli upprörda över ytterligare ett ord. Inte så han han och hon kommer försvinna.

Precis. Det är inte värt,att spräcka en pannven över ett ord. Rätt använt är det ett jättebra komplement till ett i övrigt ganska ordfattigt språk.

OnT: Och visst verkar det dumt att bo i Pakistan som kvinna? De kanske kunde flytta till något land där de blir lite bättre uppskattade?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det är lite underligt att folk blir så chockade över kvinnoförtryck och vill upplysa resten av världen om det medan det är precis lika mycket förtryck mot männen. Om vi nu ska ta Pakistan som ett exempel så kan ni kolla på denna video.

Det sjuka är att de pakistanska männen förtrycker kvinnorna i sitt eget land, medan de själva blir sjukt förtryckta i andra länder. Nästan så man undrar om de inte gör det för att "ge igen" eller hävda sig.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Utvecklingen där har gått snabbt innan oljan bodde de i tält.Så folket där har inte hunnit med i utvecklingen

Ja, så är det säkert. Men även tältbefolkning borde ju kunna bete sig som människor, kan man tycka.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Man blir förbannad! Undrar om det verkligen är 2013 i Dubai.

Det som är ännu sjukare är att ursprungsbefolkningen består av 17% av hela landets befolkning. HAHA! Alltså 17% emiratis bestämmer över 53% indier och resterande %. Tänk vilken makt pengar och religion här.

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Det som är ännu sjukare är att ursprungsbefolkningen består av 17% av hela landets befolkning. HAHA! Alltså 17% emiratis bestämmer över 53% indier och resterande %. Tänk vilken makt pengar och religion här.

Ja, jag kan inte begripa att folk finner sig i det. Speciellt om det är så att endast 17% är ursprunglig befolkning.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Könskvotering ska vara förbjudet enligt lag; så även all form av kvotering.

Samtliga undantag för kvinnor ska tas bort, såsom enklare prov vid uttagning till brandman/kvinna. Ska man kunna bära en människa på 100 kilo ur ett brinande hus så är det så. Klarar man proven så får man jobbet.

Ta även bort det hiskeliga uttrycket "hen"; 99% av alla människor är antingen en han eller en hon; oaktat sexuella preferenser, och vill en man bli kallad hon så får han helt enkelt be om att bli kallad för hon, så är sakfrågan löst.

"Könsneutralt" är bullshit, låt människor vara sig själva så löser sig sakfrågan.

:tummenupp

På polishögskolan väljer de kvinnan först om de har en man o en kvinna med samma resultat, eller invandraren före svensken om de har samma resultat. Vet inte vad jag tycker om det. :/

Fast i vissa fall kan faktiskt hen vara praktiskt. "Ser du hen där framme? Hen kör jäkligt fort". Jag har iofs aldrig använt det själv men ser inte att folk kan bli upprörda över ytterligare ett ord. Inte så han han och hon kommer försvinna.

Nej och åter nej, då säger man " Ser du idioten där framme"

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,

Man kan ju ha åsikter om det Norska Bolag hon var anställld av oxå....

Plus att man kanske skall tänka sig för innan man åker till dessa länder som lyder under Sharia lagar...

tycker personligen att de flesta Nordbor har en ganska "Blåögd" syn på hur lagar/ moral/ etik fungerar utanför Norden...

Utrycket : "jamen jag ska ju Bara på semester ,där!" har jag hört mer än en gång, då jag förklarat om att Bikini på stranden, Kan innebära problem i ALLA muslimska länder ,
I vissa av dessa har faktiskt kvinnor högre värde än getter ...:brinnerup

Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
:tummenupp

På polishögskolan väljer de kvinnan först om de har en man o en kvinna med samma resultat, eller invandraren före svensken om de har samma resultat. Vet inte vad jag tycker om det :/

Personligen tycker jag det är kvinnoförnedrande, det är ungefär som när man låter barn vinna om man tävlar mot dem, kvinnor är inga barn. Så det är tämligen intressant när FI och gänget vill införa kvotering och enklare prov för kvinnor, när de ska stå för kvinnliga rättigheter. De förtrycker både kvinnor och män.

Framförallt lackar jag när de trackar kvinnor som är extra feminina, vad är de för fel med det? Eller män som är extra manliga, samma sak där. Man är väll som man är.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Personligen tycker jag det är kvinnoförnedrande, det är ungefär som när man låter barn vinna om man tävlar mot dem, kvinnor är inga barn. Så det är tämligen intressant när FI och gänget vill införa kvotering och enklare prov för kvinnor, när de ska stå för kvinnliga rättigheter. De förtrycker både kvinnor och män.

Framförallt lackar jag när de trackar kvinnor som är extra feminina, vad är de för fel med det? Eller män som är extra manliga, samma sak där. Man är väll som man är.

Du är vettig du. Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Kan inte FI och Södertörns högskola köra en distanskurs i Genusvetenskap så löser sig nog alla problem. Det är ju obligatorisk för oss i Sverige sedan dagis så varför inte?

Allvarligt talat så är det upp till resten av världen att reagera. Stryp tillgångarna tills och affärerna tills de kommer ikapp medelåldern vad gäller värderingar om könens lika värde. Frågan är om vi är så mycket bättre här hemma. Hedersvåld finns ju officiellt inte och barnäktenskap går bra, bara ni ordnar det på sommarlovet. Sverige sätter upp ungefär lika hårt motstånd som vi gjorde mot tyskarna i WW2.

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Det finns redan ett ord för hen... "ser du DEN där framme..." onödigt idiotiskt påhitt är vad det är.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Det finns redan ett ord för hen... "ser du DEN där framme..." onödigt idiotiskt påhitt är vad det är.
Snälla, det är bara ett ord! Språk utvecklas, inget konstigt och det kommer inte att skada din manlighet eller sänka din lön eller något annat även om det eventuellt kommer att bli accepterat. Vilket inte är helt säkert.

För övrigt tyckte många att det var idiotiskt att man inte skulle använda nigger i USA en gång i tiden. Fungerade ju rätt bra att sluta med det även om det inte ändrade så mycket för övrigt.

För tydlighetens skull: Jag tycker att ordet hen är löjligt (det borde rimligtvis finnas viktigare saker att fokusera på) men jag är öppen för att jag om fem år kanske använder det utan att reflektera över saken, precis som med så många andra nya ord som har kommit in i svenskan de senaste åren.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
För övrigt tyckte många att det var idiotiskt att man inte skulle använda nigger i USA en gång i tiden. Fungerade ju rätt bra att sluta med det även om det inte ändrade så mycket för övrigt.

Det används väl fortfarande rätt friskt därborta i det förlovade landet? Även om det i finare sammanhang bytts ut mot afro american.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!