Kvinnoförtryck!!

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Ni diskuterar ett ord! Vem fan bryr sig om ett ord när det finns kvinnoförtryck, våldtäktsmän, alkoholister, missbrukare, pedofiler mm mm osv!

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/24-ariga-norskan-benadad_8364838.svd

Norska benådas i Dubai

Den norska kvinna som dömts till fängelsestraff i Dubai benådades i dag. Kvinnan anmälde en våldtäkt, men dömdes själv till fängelse för sex utanför äktenskapet. En människorättsorganisation kräver nya lagar i Förenade Arabemiraten.

Våldtäkt= sex utanför äktenskapet i Dubai!

Sex utanför äktenskapet i Sverige = Midsommar:fyllisar:kär:arsele:banana

"Profeten Mohammed" gifte sig med en 9-årig flicka samt gjorde henne på smällen när han var elva år (11år).... vad kallar vi det... jo pedofil... :fakta

Detta är inge populärt när man tar upp detta inför en muslim...:dummer

kvinnoförtryck = Islam!!!:fakta

Med vänlig hälsning

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Vilket innebär att du jämställer deras rättsystem med vårat, intressant.

Nej, du läser in väldigt mycket och helt fel. Men varför skulle deras helvete vara värre än de som far illa i Sverige eller tvärt om?! Vårt rättssystem är anpassat till vår religion/livsstill/värderingar/osv. Bara för det betyder det inte att vårt är bättre än deras och vice versa. I Sverige tar staten betalt för ALLT, i Dubai GER shejken till sina egna, så kallat bidrag, summan är beroende på hur nära man är relaterad. Vissa saker är bra vissa är dåliga, över allt i världen. Jag har inte sagt att deras sätt är bättre eller att deras syn på kvinnor är bra. Men allt i Sverige är heller inte guld och gröna skogar.

Jag skulle aldrig säga att mitt helvete är större än ditt, vad jag än gått igenom eller än vad du gått igenom. Det är respektlöst tycker jag.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej, du läser in väldigt mycket och helt fel. Men varför skulle deras helvete vara värre än de som far illa i Sverige eller tvärt om?! Vårt rättssystem är anpassat till vår religion/livsstill/värderingar/osv. Bara för det betyder det inte att vårt är bättre än deras och vice versa. I Sverige tar staten betalt för ALLT, i Dubai GER shejken till sina egna, så kallat bidrag, summan är beroende på hur nära man är relaterad. Vissa saker är bra vissa är dåliga, över allt i världen. Jag har inte sagt att deras sätt är bättre eller att deras syn på kvinnor är bra. Men allt i Sverige är heller inte guld och gröna skogar.

Jag skulle aldrig säga att mitt helvete är större än ditt, vad jag än gått igenom eller än vad du gått igenom. Det är respektlöst tycker jag.

Nu hänger jag inte med, var fick du för dig att min liknelse av helveten var på ett personligt plan.:confused:

Men då håller du iaf med om att det inte är bra i Sverige, men värre i Dubai?

Hur pengar fördelas i landet är av underordnad betydelse, det är hur arbetskraften hanteras som är intressant.

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Handlar ju tyvärr inte om hur du ser på ordet utan hur det ses av samhället och dom som faktiskt är "negrer".

Och ordet neger är ju inget som blivit rasistiskt senare åren utan har vare det i 400år eller längre.

Och nog fasiken kan du beskriva en mörkhyad person från var som helst på annat sätt än neger.

Nej, problemet är inte vilket ord du använder, utan vad du tycker. Ponera att vi tar bort alla ord som kan tolkas som negativt laddade ur det svenska språket. Tror du att alla plötsligt skulle tycka om varandra och bara ha positiva tankar och känslor? Det funkar inte. Varför? Titta på följande exempel: Det äldsta ord jag känner till för en person med mörk hudfärg (riktigt mörk) är "neger". Som mycket riktigt påpekats så hade "vi vita" en väldigt nedlåtande syn på dessa förr (och många tyvärr fortfarande). Hur löste man problemet med att rasisterna skrek "jävla neger"? Jo, man började använda ordet "svarta" i stället. Märkligt nog så försvann inte rasismen i och med detta, utan rasisterna började skrika "jävla svarting" i stället. Hur löste man det problemet? Jo, vi använder ordet "färgad" i stället. Eller "afrikan". Eller... Poängen är: Kalla det vad fan du vill! Du förändrar inte folks attityder eller åsikter genom att hitta på nya ord! Orden blir bara negativt laddade när "vanligt folk" inte vågar använda dem längre. När Svensson sett ett gäng hakkorsprydda nötter stå och skrika "neger" så vågar han inte använda det ordet längre av rädsla för att förknippas med idioterna. Om alla Svensons i stället inte låter sig påverkas så kommer rasisternas rop att te sig lika intelligent som att stå och skrika "vanliga människa".

...och vad gäller "hen" så förstår jag över huvud taget inte problemet. Vi har, som redan påpekats, ordet "den" som kan användas med exakt samma funktion. Det jag verkligen inte förstår är varför någon skulle kunna ta illa upp av att kallas för "hon" eller "han"? Om du far så illa av att ha det kön du har så är det fullt möjligt att byta nu för tiden.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!