Kvinnor är riktigt luriga ibland.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Här var det liknande fast tvärt om. Jag pluggade exet jobbade borta månd-tord. Jag hade hand om 4 barn, hus, hund! 2 av barnen var öronbarn (1 o 3 år gamla). Jag vägrade tvätta, det fick han göra på helgerna när han var hemma! Jag fick dra hela lasset. När han var hemma helgerna så ville han ta det lugnt...så han tyckte jag skulle ta barnen så han fick sova( det var ju så tufft att jobba borta!!!) jag kunde inte ens åka o handla själv....för familjen skulle ju vara tillsammans hela tiden tyckte exet! Mitt största intresse har alltid varit att köra hoj....men det fick jag lägga ned! Kvinnor ska ju inte köra hoj enl. honom. Jag var egoistisk!
En vacker dag fick jag nog! Nu är vi skilda. Jag köpte ut honom ur huset. 14 dagar efter han hade flyttat o kom för att hämta sina grejer stod det en hoj i garaget! Vilken jävla seger det var att se hans min!:rock
Jag drar fortfarande hela lasset med hus o barn( dock inte 4 st...hans flyttade) pendlar 20 mil om dagen för att jobba.... Men summan kardemumman är att underskatta aldrig någon! Jag är lyckligare en någonsin. Saknar dock nån att dela livet med men är hellre ensam än livegen o ha någon som bara gnäller o bråkar! Så välj era fighter.....

Hur går det där ihop...? :va (Mina fetmarkeringar.)

Jag har också provat att vara tillsammans med en person som anser att man skall vara tillsammans hela tiden om man är tillsammans. Det funkar inte. :död

Jag tror inte du behöver oroa dig för att du skall dö ensam. Se bara till att njuta nu när du bestämmer själv. ;)

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Hoj
Kawa Z900
Vad är det du inte förstår av det fetmarkerade? Han jobbade i Stockholm, när han var hemma fred-sönd. Skulle jag ta barnen för han behövde vila. När han var hemma skulle vi vara tillsammans hela tiden!

Hihi nä tror inte heller jag behöver dö ensam....men är livrädd att hamna i samma sits igen.:rolleyes:

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Tror att många missa ironin i mitt inlägg ;)

Det låter värre än vad det är. Långa perioder så har hon inga tentor, hon jobbar inte extra osv osv. Hon lämnar och hämtar dock på dagis mera än vad jag gör.

Det ända jag vill är att det ska bli lite mera jämnställt hemma.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Vad är det du inte förstår av det fetmarkerade? Han jobbade i Stockholm, när han var hemma fred-sönd. Skulle jag ta barnen för han behövde vila. När han var hemma skulle vi vara tillsammans hela tiden!

Hihi nä tror inte heller jag behöver dö ensam....men är livrädd att hamna i samma sits igen.:rolleyes:

Du är säkert ironisk, men sånt förstår inte jag utan smiley... :rolleyes:

Det jag menade var att han inte har rätt att tycka att familjen skulle vara tillsammans hela tiden om han sedan tillbringar större delen av veckorna på en annan ort. Om det är så viktigt att vara tillsammans skulle han väl ha jobbat på hemorten. Eller blivit hemmaman. Dubbelmoral skulle jag säga. :dummer

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Kom överrens vad ni ska göra och hur ni ska göra. Sedan gör ni exakt detta.

Ska du dammsuga, säg då att du köper en robotdammsugare.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Ett trick är att göra listor där man rangordnar sådant man tycker är döden att utföra samt sådant man kan leva med att göra. Har man tur matchar listorna och är olika.

Typ, jag avskyr att städa men resten i hushållsarbetet tycker jag är okej. Med lite tur gifter man sig med Reinfeldt då...

Sedan finns det ju folk som smiter... :rolleyes:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Typ, jag avskyr att städa men resten i hushållsarbetet tycker jag är okej. Med lite tur gifter man sig med Reinfeldt då...

Sedan finns det ju folk som smiter... :rolleyes:

Har man otur gifter man sig med en Sahlin.
-"Alla ska vara med på alla jobb!"
- "Om du tjänar mer än mig så går 60% av din lön till staten, alltså mig. Sedan fördelar jag dessa pengar på det jag tycker är vikigt (gula blend)."

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
Suzuki sv1000
Ja det är inte helt enkelt, min sambo tycker inte heller att jag gör tillräckligt hemma, men jag jobbar mer än heltid och hon jobbar halvtid så då tycker ju jag att det inte är mer än rätt att hon gör mer hemma...
Näe man får nog räkna med att det inte alltid flyterpå utan problem när man bor ihop med någon.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
I ett annan del av internet:

"Hej Bullen!

I och med att vi håller på att renovera hemma medan jag går i skolan (fast jag har sagt att det inte kommer att gå) så har jag försökt få till dealen, att jag städar och gubben renoverar vårat hem.

Tyvärr så blir han alltid irriterad och sarkastisk när jag tar upp det här, jag har inte haft ork att bråka eftersom det har varit så mycket i skolan osv, och i slutändan är det ändå jag som får sköta allt här hemma. Han är ju alltid ute och kör motorcykel. Jag tror han tar mer på den än på mig...

Så då kom jag på den lysande idén om att han dammsuger & renoverar så sköter jag badrummen och torkar damm. Han gick med på det och drog fortare än fortast iväg och köpte en sån där automatdammsugare och nu går den runt och dammsuger 1 ggr/dag när han inte är hemma men då jag försöker plugga. Det känns som att han har ställt in den så för att reta mig och jag vet inte hur man ställer om den. Dessutom känns det som att han köper sig ur det här. Jag får ju städa toaletten för hand, han står ju dessutom upp och kissar!

Hur gör man för att få sin man att förstå? Jag orkar inte göra allt här hemma.

/FruTry"

Haha ;) den där gjorde min kväll ;)

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Den här tråden fick mig att starta en förlåt-tråd då jag inser att jag inte har dom här problemen.
Flåt Try.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tycker att om ena parten pluggar och är äldre än 23-24 år så har den automatiskt diskvalificerat sig att ha någon som helst åsikt om t.ex. arbetsfördelning och ekonomiska prioriteringar.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Jag tycker att om ena parten pluggar och är äldre än 23-24 år så har den automatiskt diskvalificerat sig att ha någon som helst åsikt om t.ex. arbetsfördelning och ekonomiska prioriteringar.

Lite samma som att vänsterflum inte borde få ha rösträtt, det kallas provokation och den roliga biten är att se vilka som nappar.

Blöjräsern ligger endast under med ett halvt poäng eftersom han körde "passive aggressive" istället för fullt motangrepp.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Lite samma som att vänsterflum inte borde få ha rösträtt, det kallas provokation och den roliga biten är att se vilka som nappar.

Blöjräsern ligger endast under med ett halvt poäng eftersom han körde "passive aggressive" istället för fullt motangrepp.

Provokation? Inte skulle väl Markus? :hihi

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Detta behöver bemötas, en sådan provokation skall inte gå till spillo.

Man skulle ju lätt kunna förledas i tron att, om den studerande gör valet att göra sina studier i vuxen ålder, så har man redan gjort en rad felprioriteringar i livet i både den familjära sfären och ekonomiskt.

Men, om man nu har gjort detta val till följd av t.ex en strävan att excellera i ett yrke genom att lära det sig från golvet och upp, bara för att som vuxen se sig nödgad att avsluta arbetet med en professur i ämnet.

Har man då per automatik gjort sig utan åsikt i kanske just de frågorna man numera behärskar till fullo?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO