SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Aha! Jag trodde där stod "lurviga"...
Aha! Jag trodde där stod "lurviga"...
Kanske du ska be henne komma med förslagen om jobbfördelning, jag har lärt mig att om dom tror att dom bestämmer så flyter det på lättare.
edit: fan va klok jag e, undrar varför jag är singel?
Ja det har man. Man ska vara lycklig!
En stilla undran.
Varför köpte du inte dammsugaren direkt utan att göra det till en stor grej?
Är inte det typiskt kvinnligt enligt detta forum?
Om ni båda har ont om tid kan ni väl betala någon annan för att städa?
Ibland är man bara efterklok. Men nu verkar hon gilla den, vi har ju katter och den här årstiden fäller ju de massa hår. Så nu känns det som att allt är lugnt igen. Men jag har ju fått nya arbetsuppgifter här hemma också.
Men vi ska ha städhjälp 2 ggr/mån när renoveringen är klar. Kan vara skönt att låta proffsen göra det de är bra på, så kan man koncentrera sig på att umgås med familjen istället.
Du är ytterligare en i mängden som inte läste det finstilta när du ingick partneravtalet med din feminina inneboende?
Grattis, du är inte ensam.
Hon anser att du fuskar bara för att du visade att du var smartare än henne, ett typiskt försvarstecken från deras sida. Passa dig så att hon inte träffar likasinnade bara för i grupp är de värre än en flock hungriga lejonhonor.
Jag är pedant när det kommer till städning och dylikt och med en kvinna i huset så är det svårt, och med två ungar dessutom så är det tamefan omöjligt.
Jag gjorde dessutom misstaget att bygga en enorm jävla köksö när jag byggde om huset och det visade sig vara en perfekt avställningsyta för ALLA sorters saker.
Sen har de mage att bli arga när jag lägger kläder i tvättkorgen, som tydligen är rena fast de ligger PÅ byrån eller liknande. Rena kläder ligger I lådorna, det är liksom vad de är till för.
Men jag har sakta men säkert börja ge upp hoppet. Efter snart 14 år tillsammans så kan jag fortfarande inte räkna med att sängen är perfekt bäddad varje kväll utan jag får göra det själv. Väldigt opopulärt när tjejen har lagt sig i förväg och måste gå ur sängen.
Och de människor som ens kommer på tanken att äta i sängen borde skickas till en institution där de måste sova på lakan gjorda av gamla smulor.
Men det är nog oss killar det är mest fel på då vi tydligen envisas med att älska dem ändå, lite som gamla kalsonger som är trasiga precis överallt och endast tvättrådslappen håller dem samman men ändå kan man inte göra sig av med dem.
Ps: Älskling, om du läser det här så är det helt uppdiktat och har inget med verkligheten att göra
Jag tror bestämt du är lite trasig du med, så där petig & pedant kan man väl ändå inte vara?
Att vara trasig är det nya hel
Du är ytterligare en i mängden som inte läste det finstilta när du ingick partneravtalet med din feminina inneboende?
Hon anser att du fuskar bara för att du visade att du var smartare än henne, ett typiskt försvarstecken från deras sida. Passa dig så att hon inte träffar likasinnade bara för i grupp är de värre än en flock hungriga lejonhonor.
Jag är pedant när det kommer till städning och dylikt och med en kvinna i huset så är det svårt, och med två ungar dessutom så är det tamefan omöjligt.
Jag gjorde dessutom misstaget att bygga en enorm jävla köksö när jag byggde om huset och det visade sig vara en perfekt avställningsyta för ALLA sorters saker.
Sen har de mage att bli arga när jag lägger kläder i tvättkorgen, som tydligen är rena fast de ligger PÅ byrån eller liknande. Rena kläder ligger I lådorna, det är liksom vad de är till för.
Men jag har sakta men säkert börja ge upp hoppet. Efter snart 14 år tillsammans så kan jag fortfarande inte räkna med att sängen är perfekt bäddad varje kväll utan jag får göra det själv. Väldigt opopulärt när tjejen har lagt sig i förväg och måste gå ur sängen.
Och de människor som ens kommer på tanken att äta i sängen borde skickas till en institution där de måste sova på lakan gjorda av gamla smulor.
Men det är nog oss killar det är mest fel på då vi tydligen envisas med att älska dem ändå, lite som gamla kalsonger som är trasiga precis överallt och endast tvättrådslappen håller dem samman men ändå kan man inte göra sig av med dem.
Ps: Älskling, om du läser det här så är det helt uppdiktat och har inget med verkligheten att göra
Vad anser katterna om det senaste tillskottet i familjen? Jag har också funderat på en robotdammsugare men då katterna inte är särskilt förtjusta i den vanliga dammsugaren tror jag inte de skulle reagera särskilt positivt på att det skulle åka runt en på egen hand här hemma.Ibland är man bara efterklok. Men nu verkar hon gilla den, vi har ju katter och den här årstiden fäller ju de massa hår. Så nu känns det som att allt är lugnt igen. Men jag har ju fått nya arbetsuppgifter här hemma också.
Vad anser katterna om det senaste tillskottet i familjen? Jag har också funderat på en robotdammsugare men då katterna inte är särskilt förtjusta i den vanliga dammsugaren tror jag inte de skulle reagera särskilt positivt på att det skulle åka runt en på egen hand här hemma.
Vad anser katterna om det senaste tillskottet i familjen? Jag har också funderat på en robotdammsugare men då katterna inte är särskilt förtjusta i den vanliga dammsugaren tror jag inte de skulle reagera särskilt positivt på att det skulle åka runt en på egen hand här hemma.
Klart värt pengarna, vi har det och kan foka på familjetid istället för städtid.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|