Kvinnor är riktigt luriga ibland.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Då bor du onödigt stort.

Get your prioritys straight man!

Mirran

Tjolahopp!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Tröttnat..
Jag tycker det var ett smart drag av dig att fixa en robotdammsugare. Jag hade blitt överlycklig om min man hade gjort det. Jag har kommit underfund med att kommunikation är otroligt viktigt. Vi kvinnor är experter att utöva tankeövrföring på våra män. Vi förväntar oss att ni ska förstå trots att vi inte gett en hint om vad vi vill. Min personliga uppfattning är att din fru kan ta hand om städet medans du renoverar..:)

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
:D:D:D tycker inte de e fusk... Du löste din uppgift på ett smidigare sätt.. Om hon n lösa sin p ET smidigare sätt så e de ju bra:rolleyes:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har kommit underfund med att kommunikation är otroligt viktigt. Vi kvinnor är experter att utöva tankeövrföring på våra män.

Problemet är bara att jag, som de flesta män, inte kan läsa tankar så bra. :rolleyes: Och när jag försöker, läser jag fel men det är ju naturligtvis mitt problem. Tanken var ju rätt, felet var mitt läsande, eller snarare brist på läsande av tanken...:D

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Jag har länge påpekat för frun att kläder bör förvaras antingen i tvättkorgen, i garderob eller i byrålådor. Inte i nån jävla hög på golvet.
Då visade det sig att hon gått med i nån grupp på Facebook som heter "Det här är inte ett golv, det är en horisontell garderob"......
Så alla såna där olater verkar dom lära sig på fejan naturligtvis.

Jag kontrade med att säga upp bredbandsabonnemanget men jag inser att jag det hade varit smartare att också säga upp det mobila bredbandet samtidigt. Nu blev det bara dyrare och långsammare.... Så nog fan är kvinnsen luriga ibland...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hmm, jag tror att även min sambo har spanat in den facebook-gruppen...

Jag har varit gräsänkling sen i tisdags och idag kommer La familia hem igen. Min helg har förutom vanligt arbete bestått i att storstäda huset. Den horisontella garderoben, för övrigt utanför den ordinarie garderoben, hade fyllt en hel tvättkorg. Allting pulades ner huller om buller i byrålådor, jag tror inte ens att hon kommer märka det om jag ska vara ärlig.
Vi har en stor garderob i sovrummet samt 3st stora byrålådor. Jag har 5 galgar av ca 50-60 i garderoben. En byrålåda där ALLA mina kläder får plats. Hon klagar på dåligt med utrymme för sina kläder då hon har både sommarkollektioner och vinterkollektioner. Dessutom har vi en stor garderob i källaren och ett rum fullt med kartonger som antagligen innehåller kläder, jag vill verkligen inte veta.

Är det normalt att en kvinna behöver ca 10-12st olika bikinis :va Jag äger två, högst tre stycken badshorts.

Och varje gång jag påtalar något om dylika klädfenomen så är försvaret allt som oftast "Jag har jättelite kläder för att vara tjej"... :brinnerup

Nej, nu ska jag gå ner och storstäda tvättstugan och kanske hinna putsa lite fönster och gömma lite prydnadsgrejer som jag stör mig på!

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
.... och min fru äger 43 par skor!.... Jo, lådjävlarna är numrerade för skor måste av någon hemlig anledning förvaras i sin originallåda. Vet ni hur mycket plats 43 skokartonger tar i garderoben?

En dag kom hon med ännu ett "kap" och visade stolt upp nyförvärvet. Jag tyckte dock att det var något bekant med dessa nya stövlar men att hon skulle ha köpt ett duplett-par var naturligtvis inte möjligt, det var min hjärna som felade.

Men jag är en envis jävel så jag rotade igenom 43 skokartonger och mycket riktigt, där fanns ett likadant par, helt oanvänt. Stolt visades fyndet upp i tron om att hushållskassan skulle berikas med ett par tusenlappar extra. Men icke... "- Vad bra, då har jag ett extra par".......... End-of-discussion.....

Som sagt, kvinnor är luriga ibland men va fan skulle vi göra utan dem?

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
.... och min fru äger 43 par skor!.... Jo, lådjävlarna är numrerade för skor måste av någon hemlig anledning förvaras i sin originallåda. Vet ni hur mycket plats 43 skokartonger tar i garderoben?

En dag kom hon med ännu ett "kap" och visade stolt upp nyförvärvet. Jag tyckte dock att det var något bekant med dessa nya stövlar men att hon skulle ha köpt ett duplett-par var naturligtvis inte möjligt, det var min hjärna som felade.

Men jag är en envis jävel så jag rotade igenom 43 skokartonger och mycket riktigt, där fanns ett likadant par, helt oanvänt. Stolt visades fyndet upp i tron om att hushållskassan skulle berikas med ett par tusenlappar extra. Men icke... "- Vad bra, då har jag ett extra par".......... End-of-discussion.....

Hörrödu, vem fan tror du att du är som går och rotar igenom hennes saker? :mad:

Även om hon har fel så har hon rätt.:död

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Hmm, jag tror att även min sambo har spanat in den facebook-gruppen...

Jag har varit gräsänkling sen i tisdags och idag kommer La familia hem igen. Min helg har förutom vanligt arbete bestått i att storstäda huset. Den horisontella garderoben, för övrigt utanför den ordinarie garderoben, hade fyllt en hel tvättkorg. Allting pulades ner huller om buller i byrålådor, jag tror inte ens att hon kommer märka det om jag ska vara ärlig.
Vi har en stor garderob i sovrummet samt 3st stora byrålådor. Jag har 5 galgar av ca 50-60 i garderoben. En byrålåda där ALLA mina kläder får plats. Hon klagar på dåligt med utrymme för sina kläder då hon har både sommarkollektioner och vinterkollektioner. Dessutom har vi en stor garderob i källaren och ett rum fullt med kartonger som antagligen innehåller kläder, jag vill verkligen inte veta.

Är det normalt att en kvinna behöver ca 10-12st olika bikinis :va Jag äger två, högst tre stycken badshorts.

Och varje gång jag påtalar något om dylika klädfenomen så är försvaret allt som oftast "Jag har jättelite kläder för att vara tjej"... :brinnerup

Nej, nu ska jag gå ner och storstäda tvättstugan och kanske hinna putsa lite fönster och gömma lite prydnadsgrejer som jag stör mig på!

Bara att köpa på dig varenda hoj/verktyg du någonsin funderat på att skaffa. -"Jag har ju jättelite hojar/verktyg för att vara man"

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bara att köpa på dig varenda hoj/verktyg du någonsin funderat på att skaffa. -"Jag har ju jättelite hojar/verktyg för att vara man"

Fasen, nu vrider ju du det där på ett vis som visar att kvinnernas beteende inte alls är orimligt.
Fy på dig! :7peta

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Inte vet jag, jag är utan, blir mycket garagetid bara.
shrug.gif

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Jo, jag har ju lite fetischer jag med förvisso men mina är mer praktiska.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Är det normalt att en kvinna behöver ca 10-12st olika bikinis :va

Fast en sån där bikini är ju knappt nå tyg alls, det kunde ju ha varit mycket värre.Tänk om garderoben hade huserat 10-12 skoteroveraller eller eskimåpälsar istället?
:banana

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Fast en sån där bikini är ju knappt nå tyg alls, det kunde ju ha varit mycket värre.Tänk om garderoben hade huserat 10-12 skoteroveraller eller eskimåpälsar istället?
:banana

För en annan som älskar kyla men avskyr värme så hade det varit win-win men jag förstår vad du menar...
Nämnde jag handväskor? För det måste man tydligen ha en som passar varje outfit. Jag har EN axelväska och den är enbart för att frakta spriten i när jag cyklar till mina vänner för att grogga. Vad mer behöver man liksom :rolleyes:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Minns när jag och exet skulle flytta till större, men med mkt mindre förråd. Det krävdes naturligtvis en rensning.

Hål i haten:

132 par skor
4-6 dubletter (minns faktiskt inte)
2 set trebletter (3 likadana, vad fan kallas det?)

Åtskilliga likadana i olika, men snarlika färger.

Mer än ett par stövlar i prisklassen 2000:- + som var sådär 1-3 år gamla och använda 0-1 gång (dyra timmar).
Åtskilliga pumps etc. som använts aldrig eller max en gång.
Säkert 10-15 par som fortfarande hade prislapparna kvar på sig!

Likadant i garderoben. Inte lika mkt eller lika dyrt, men 35% av kläderna hade fortfarande prislappar och var mao aldrig använda.

Hon tjänar egna pengar, rätt många tom, men den graden av kapitalförstöring var fan droppen. Världskrig utbröt! Ny regel blev att hon fick shoppa vad hon ville, men med redovisningsplikt och jag hade veto på att hon skulle lämna tillbaka allt som inte godkändes.

Gissa hur det gick när jag första gången ifrågasatte ett köp? :gnissla:huvet:4skrika:brinnerup

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...