Kvinnor i roadracing

Status
Ej öppen för fler svar.

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Tycker inte det ska finnas någon klass för endast kvinnor, det är pisstråkigt att titta på.. Jämf. MX SM!!!

Personligen tycker jag dock det är skönt att ha flicka med mig när det är bankörning, hon tar hand om allt värdsligt så jag kan koncentrera mig på körning..

I tävlingar vet jag dock inte men tycker det är freCKt med cheyer som räjsar!!

MC Doktorn

Guest
Blå R1 skrev:
2426637
Personligen tycker jag dock det är skönt att ha flicka med mig när det är bankörning, hon tar hand om allt värdsligt så jag kan koncentrera mig på körning..

!!
Herregud !!

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Blå R1 skrev:
2426637 Tycker inte det ska finnas någon klass för endast kvinnor, det är pisstråkigt att titta på.. Jämf. MX SM!!!

I tävlingar vet jag dock inte men tycker det är freCKt med cheyer som räjsar!!

Lever du på den tiden då man knappt hade semester också? Och hur är det med den kvinnliga rösträtten?

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
GSXR1100R skrev:
2423938 Män som har ett fast förhållande/gifta ev har barn känner sig ibland låsta & styrda av vardagssysslorna, kvinnan i förhållandet kräver en massa saker och livet blir fullt av "måsten".

Dessa män har sedan urminnes tider sökt andrum från vardagen genom att åka iväg med polarna på diverse herraktiviteter, än idag finns det klubbar där endast män träffas i rökrockar och myser med dagstidningar och malt.

Dock bör man beakta att syftet för kvinnor som vill köra Road Racing förmodligen inte avser att komma in och styra över männen, dom vill väl bara utöva sporten och komma iväg från vardagssysslorna.

Låt kvinnor köra RR om dom vill, dock skall kvinnor som snackar om husrevoveringar, gardiner & trädgårdssysslor omedelbart förvisas ut ur depån.
Väl talat :tummenupp

Förutom sista stycket då... men det finns ju öronproppar till sådana tillfällen :D

MC Doktorn

Guest
Tjejer kör bättre än höns.

Nu får jag äta mina gamla raggsockor, nä jag gillar er tjejer ni får gärna köra om mig.

Killar kör också bättre än ..........

IRONI NY TEKNIK::::)))))

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
2426335 Jag tror att din uppfattning delar det manliga lägret i minst två delar. Själv skulle jag inte uppskatta om min kvinna ville vara med mig när jag körde roadracing. Då vill jag vara i fred. Där särskiljer sig nog män som är relativt nykära från män som sedan många år lever i en relation.
Vill du vara ifred så skulle jag vilja påstå att du valt fel tjej.
Försöker alltid få med min fru eftersom jag fortfarande efter 10 års förhållande gillar hennes sällskap :pannkyss

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
2428964 Vill du vara ifred så skulle jag vilja påstå att du valt fel tjej.
Försöker alltid få med min fru eftersom jag fortfarande efter 10 års förhållande gillar hennes sällskap :pannkyss
Om jag bortser från det helstolliga i att betygsätta någons relation utan att veta något om denne någon eller dennes partner undrar jag:

- Tror du att alla andra vill ha det just som du och din fru har det? :confused:

Människor är olika med olika behov.

Det gäng med vilket jag för några år sedan gjorde helgresor i Småland, Uppland och Bergslagen för att köra på grus- och skogsvägar bestod enbart av gifta män, småbarnspappor och sambos och hela vitsen med dessa helger var att komma bort från arbete, fru, barn, plikter och krav. Ingen önskade att de hade kunnat ta detta med sig till skogen. Det lovar jag dig.

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
2429028 Om jag bortser från det helstolliga i att betygsätta någons relation utan att veta något om denne någon eller dennes partner undrar jag:

- Tror du att alla andra vill ha det just som du och din fru har det? :confused:

Människor är olika med olika behov.

Det gäng med vilket jag för några år sedan gjorde helgresor i Småland, Uppland och Bergslagen för att köra på grus- och skogsvägar bestod enbart av gifta män, småbarnspappor och sambos och hela vitsen med dessa helger var att komma bort från arbete, fru, barn, plikter och krav. Ingen önskade att de hade kunnat ta detta med sig till skogen. Det lovar jag dig.
Frågan är om du fortfarande kommer ihåg vad tråden handlar om :va
(Den handlar inte om dina privat grabbträffar utan om tjejer inom RR :tummenupp )

Om du inte vill ta med din tjej en tävlingshelg för att "slippa" henne (du skriver att du inte skulle "uppskatta" om hon följde med) vidhåller jag att du valt fel tjej.
Att man inte tar med tjejen på en herr- eller grabbmiddag är väl självklart, det går ju emot själva grundtanken med arrangemangen.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
2429081Om du inte vill ta med din tjej en tävlingshelg för att "slippa" henne (du skriver att du inte skulle "uppskatta" om hon följde med) vidhåller jag att du valt fel tjej.
Are you for real?

:skrämd

Oavsett vad jag skrev och din förmåga att förstå/återge det gäller såklart att man inte påtar sig rollen som rådgivare till någon om dennes förhållande/partner om man inte a) har blivit ombedd att tycka till eller b) känner den andre mycket väl. Herregud...

Efter denna gratislektion i Vett & Etikett 1A verkar denna tråd rättså tömd på meningsfulla idéer om kvinnor och roadracing.

:rolleyes:

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
2429115 Are you for real? :skrämd
Oavsett vad jag skrev och din förmåga att förstå/återge det gäller såklart att man inte påtar sig rollen som rådgivare till någon om dennes förhållande/partner om man inte a) har blivit ombedd att tycka till eller b) känner den andre mycket väl. Herregud...
Efter denna gratislektion i Vett & Etikett 1A verkar denna tråd rättså tömd på meningsfulla idéer om kvinnor och roadracing.
:rolleyes:
Du blir bara svårare och svårare att förstå sig på :va

Men vi tar det från början så kanske poletten trillar ner även hos dig :rolleyes:

Du skrev: "Jag tror att din uppfattning delar det manliga lägret i minst två delar. Själv skulle jag inte uppskatta om min kvinna ville vara med mig när jag körde roadracing. Då vill jag vara i fred. Där särskiljer sig nog män som är relativt nykära från män som sedan många år lever i en relation. "

Där gör du enligt mig ett antagande som är helt fel och jag utgår då självklart från mina egna erfarenheter.
För att påvisa detta skriver jag: "Vill du vara ifred så skulle jag vilja påstå att du valt fel tjej."

Som vanligt utmålar du nu den du diskuterar med som en något mindre vetande person genom att skriva: "Om jag bortser från det helstolliga i att betygsätta någons relation..."

Sen skriver du trots att jag aldrig påstått något sånt: "Tror du att alla andra vill ha det just som du och din fru har det?"

För att förtydliga svarar jag: "Om du inte vill ta med din tjej en tävlingshelg för att "slippa" henne (du skriver att du inte skulle "uppskatta" om hon följde med) vidhåller jag att du valt fel tjej."

Den åsikten var tydligen inte okej eftersom du kör ett nytt nedvärderande svar om vett och etikett (något du själv verkar vara helt befriad ifrån med tanke på många av dina tidigare inlägg).

Se så, ta ett chill-pill nu och inse att det faktiskt finns folk som älskar sina kvinnor och vill ha med dem överallt :)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
2429168...inse att det faktiskt finns folk som älskar sina kvinnor och vill ha med dem överallt :)
Du kan starta en egen tråd där du kan hylla samvaron mellan äkta män och deras kvinnor. Den här tråden handlar om något annat. Om du inte förstår vad är det ingen idé att förklara.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Haha Nyteknik VILL INTE bli förståd. Dock vill han bli analyzerad och missförståd för diskussionens skull.

Jag tror Nyteknik vill bli tjej. Så är det. Har jag missförstått? :D

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Skulle ju vara kanon om det fanns fler tjejer inom RR. Och varför göra olika klasser bara för att man är tjej eller kille :va

Hojarna är ju det samma och det är ju det som räknas. Finns hur många sporter som helst där man tävlar tillsammans och det går hur bra som helst.

Alla är man ju där av samma anledning att man tycker det är skitkul och är en tävlingsmänniska som vill vinna.

Tror inte att någon kille skulle stanna hojen och bära in en skadad tjej mer än han skulle ha gjort det med en skadad kille. Enda gången det skulle inträffa är om det är hans tjej/sambo/fru som var skadad.

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
2429197 Du kan starta en egen tråd där du kan hylla samvaron mellan äkta män och deras kvinnor. Den här tråden handlar om något annat. Om du inte förstår vad är det ingen idé att förklara.
Men varför vill du inte ha med din tjej när du ska utöva roadracing?
Vore intressant att veta eftersom du själv tog upp det.
Swedie skrev:
2429211 Haha Nyteknik VILL INTE bli förståd. Dock vill han bli analyzerad och missförståd för diskussionens skull.
Ja, det är ju inte hans fel att ingen förstår vad han menar :rolleyes:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
2429293 Men varför vill du inte ha med din tjej när du ska utöva roadracing?
Vore intressant att veta eftersom du själv tog upp det.
Läs Bingos svar (som jag redan har hänvisat till) så klarnar det kanske lite.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2424145&postcount=37

Därtill tillhör jag det självständiga släkte som då och då tycker om att göra saker utan sällskap av den jag tillbringar större delen av mitt liv med. Det är när man inte redan har upplevt saker tillsammans som man kan berätta om dem för varandra.

Last edited:

Snuttan

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Hoj
röd å vit...
Nyteknik skrev:
2429028
Och vart åkte era fruar/tjejer sedan då, när det var deras tur att slippa umgås med barn och gubbar?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...