Kvinnor kör bättre än höns

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Läste en teori någonstans, och den tror jag på:
Tjejer är generelt försiktigare än killar. Killar testar hellre gränser - tjejer håller sig på behörigt anstånd från dem. Killar kör alltså omkring och "leker" och provocerar fram sladdar för skoj skull, vilket inte tjejer gör. Resultatet av detta blir då (tvärtemot vad som står ovan :va ) att killar råkar ut för fler smärre smällar men färre allvarliga. När det verkligen gäller så har de då mer övning och kan hantera situationen bättre, i stället för att, som i exemplet ovan, panikbromsa och släppa ratten (och antagligen blunda också?).

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag förstår inte ens att det blir diskussion om sådana självklarheter. Om någon säger att generellt är tjejer mycket bättre på att sticka strumpor eller byta blöjor än killar kommer jag inte argumentera mot eller känna mig diskriminerad.

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Jag har nu läst igenom alla smarta inlägg...tror nog inte de är värda att kommentera...jävlar vilken tur att vi tjejer har er män...stora starka...och fantastiska förare...

Jag har haft körkort sen 1985, en trafikolycka har jag varit inblandad i...gissa...en man som körde in i mig...pratade i mobiltelefon och uppmärksammade inte att trafiken stod still...men det var nog en engångsföreteelse...:)

Jag kör nog ca 4000 mil om året i bil...och ca 2000 mil med hojen...

Å ja jag kan fickparkera...:)

Camilla

Syrran
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
GSX-R 750 K7
Läste en teori någonstans, och den tror jag på:
Tjejer är generelt försiktigare än killar. Killar testar hellre gränser - tjejer håller sig på behörigt anstånd från dem. Killar kör alltså omkring och "leker" och provocerar fram sladdar för skoj skull, vilket inte tjejer gör. Resultatet av detta blir då (tvärtemot vad som står ovan :va ) att killar råkar ut för fler smärre smällar men färre allvarliga. När det verkligen gäller så har de då mer övning och kan hantera situationen bättre, i stället för att, som i exemplet ovan, panikbromsa och släppa ratten (och antagligen blunda också?).

Mycket stämmer i det du säger, men det har med intresse att göra och inte om man är kille eller tjej. Det finns tjejer som också kör omkring och "leker"...även om det är flest killar som gör det...Själv sladdade jag sönder dubbdäcken förra vintern, så den här vintern får det bli lite lugnare körning :(

*Fia*

Packad?
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
Bara en vit.
Jag har kört på 2 bilar, varav den ena hade en kvinnlig förare, den andra hade en manlig. Båda kördes på för att dom va helt kass på att köra. Så jag röstar på 50/50. Typ. :rolleyes:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Mycket stämmer i det du säger, men det har med intresse att göra och inte om man är kille eller tjej. Det finns tjejer som också kör omkring och "leker"...även om det är flest killar som gör det...Själv sladdade jag sönder dubbdäcken förra vintern, så den här vintern får det bli lite lugnare körning :(

Osså har du bättre lokalsinne i stan än D1ce kan jag intyga! :hihi

/J

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Fakta utan källor kommer till undsättning. Om skepsism finnes får ni söka med ljus och lykta, själv saknar jag viljan för det.

Män har avsevärt bättre "huvud -> hand- och fotmotorik" än kvinnor, vilket visar sig väldigt väl inom bl a idrott. Män har även bättre rymduppfattning (nix! inte den där mörka saken som vår boll plaskar runt i) än kvinnor, något som är tydligt när det ska parkeras, precisionsstyras och alla möjliga objekt i varierande storlekar och färger ska manövreras.

Givetvis finns det pojkflickor och flickpojkar, men det finns alltid avarter så jag lämnar det åt sidan.

Last edited:

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior

Nejdå! Rubba inte min världsbild nu! :gnissla
Du måste vara transa... :tungan

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Rumsuppfattning heter det! :mattias
/J
...Män har även bättre rymduppfattning [/B](nix! inte den där mörka saken som vår boll plaskar runt i) än kvinnor, något som är tydligt när det ska parkeras, precisionsstyras och alla möjliga objekt i varierande storlekar och färger ska manövreras....
QUOTE]

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...