Rumsuppfattning heter det!
/J
Rymduppfattning! Rymdperception! Föreställningsförmåga!
Eller spatial förmåga som sagt.
jävla svenne förresten!
Last edited:
Rumsuppfattning heter det!
/J
Rymduppfattning! Rymdperception! Föreställningsförmåga!
Eller spatial förmåga som sagt.
jävla svenne förresten!
Det är bra att generation köttberg markerar vilka som fortfarande är skarpastNåväl du kan få rätt i att uttrycket rymduppfattning sprider sig som synonym för rumsuppfattning.
Föreställningsförmåga är ngn helt annat än rumsuppfattning eller spatial förmåga. Föreställningsförmåga är mer den mentala bildskapande förmågan. Bla att kunna tänka abstrakt. Föreställningsförmåga är inte så mycket kopplat till rumsuppfattning, som mer är förmågan att tex fickparkera, eller att en regning dag möta andra människor på trottoaren utan att sticka sitt uppfällda paraply i ögonen på mötande. Något jag ibland undrar om inte kvinnor är sämre på
Du får motiovera dina svar om jag ska svara en gång till, inte bara slänga upp teemer i vanilg SH-ordning.
Din lillgamle snoris
/J
Snubblade över denna.
Det är bra att generation köttberg markerar vilka som fortfarande är skarpast
Elakhet åsido så har alla dessa ord samma kärna men andra skal; utan föreställningsförmåga är det svårt att uppskatta bilens rörelsemönster och utan rymduppfattningen är det svårt att uppskatta storleken på det som ska förflyttas.
Bortförklaringar åsido så har jag nu lärt mig lite nytt, vilket alltid uppskattas.
Faktum är att det är lite snuvigt idag..
Sedär, en ungdom! Trodde allt att du var äldre. Du såg lite sliten ut i stalkertråden i Stockholmsforat så det kan väl ha bidragit.Köttberg är 40-talisterna, det var en sextiotalist (som jag) som fällde det ngt korkade uttalandet.
Med föreställningsförmåga menas ofta den bildskapande förmågan, fantasin. Men bristande förställningsförmåga är det tex svårt att vara kreativ. Man får lätt ett beetendemönster som mycket präglas av att apa efter andra människor etc.
Rumsuppfattning kommer från ordet rum i den mer vetenskapliga betydelsen. Illustrerat av tex begreppet "Tid och rum" osv. Man säger ju inte (iaf inte ännu) "Tid och Rymd".
Rumsuppfattning, rymduppfattning, spatialförmåga är förmåga orientera sig i i det fysiska rummet. Att hitta i städer, att känna till var bilens fyra hörn befinner sig, dess relativa avstånd till olika fysiska objekt etc.
Att säga att föreställningsförmåga och rumsuppfattning är samma "kärna men olika skal" förutsätter nog ett i mina ögon opassande stort skal.
Nåväl, vi tycker olika. Inte mer med det.
Välkomen till sporthoj förresten! Jag såg aldrig ngt introinlägg från dig! Helt plötsligt så skrev du bara i alla möjliga trådar! Fast du kanske bara skaffat en ny sida och varit medlem innan?
Om dom kan köra bil har jag ingen aning om men Hoj kan dom visst
http://www.youtube.com/watch?v=J9V9FDPlaxY
Köttberg är 40-talisterna, det var en sextiotalist (som jag) som fällde det ngt korkade uttalandet.
Sedär, en ungdom! Trodde allt att du var äldre. Du såg lite sliten ut i stalkertråden i Stockholmsforat så det kan väl ha bidragit.
Du och jag tycker inte alls olika, det är bara jag som larvar mig och försöker slingra mig bort från ämnet lite. Förmodligen skulle jag passa bra som politiker men jag skulle inte ens välja mig själv i ett kommunalval
Saksamma.
Tack! Nja, jag missade den delen med att introducera mig. Å andra sidan har jag inget direkt stjärnspäckande att introducera och alla är väl här av samma anledning som jag; lägre hastighetsgränser, fler vajerräcken, plåtar fram, fler trafikkontroller och att inom en snar framtid begränsa alla motorcyklar till 37kw.
Längtar till framtiden
Av alla de jag åkt med så har killarna kört bra, de flesta tjejerna har kört ryckigt som fan och slirar koppling. Senast igår åkte jag med en tjej och istället för att stå på bromsen lite lätt i en smått bakåtlutande väg så slirade hon kopping på 1300rpm i 1½ minut... eh?
Inte undra på att han körde på dig. Stå still mitt på vägen?!?!
Brudar... suck
Jo men eftersom att hon körde ryckigt överallt så är människor omkring ingen skillnad. Jag kände mig inte helt säker iaf =/Det är ju skillnad på att hantera fordornet och att köra bra bland folk också.
Helt rätt! Du ÄR ju smart, trodde bara det var en fasad Och humor har han också.. Ligga?Stalkertråden Var det efterdyningarna i tråden om pubben den 6/10 du menar. På de bilderna ser jag nog rätt sliten ut. Jag var aspackad, svenskt men kul.
Ja kanske det! Du ser fan ut som en liten folkpartist eller kristdemokrat på din avatar Du måste bara supa bort persikohyn så du kan göra ett fordrande och strängt intryck, svenskar röstar inte på ett babyface, fråga Bildt.
Äsch, skriv ngt i Jag är ny-tråden om du inte tycker det är försent.
Motorcyklismen kommer nog att överleva. Det gäller bara att så lite riskmedvetenhet och att få den lilla klicken av adidaskrigare att gasa på rätt ställe (de fåtal år de kör hoj i sin ständiga jakt på nya kickar). Såsom medlemmar i klubbar för prestandabilar som Porsche mfl gör.
Bakhjulet mellan bilarna i Söderledstunneln retar upp så sanslöst mycket jämfört med att elda på lågtrafikerade krokvägar utanför stan, tomma industrirakor osv. Tycker jag. Motorcyklismen kommer nog att överleva!
Du får hänga med på lite onsdagsgruppkörningar näst år om du inte redan gjort det! Det är skoj!
/J
Dessa kategorier finns och inga andra.
1. Johanna 22 med A3 eller Polo med färjgmatchande inredning. Hon sitter man fejsen nära ratten och blinkar endas vid filbyte.
2. Jimmy 19 som kör budbil (vitt skåp) fort som fan. Han har nog lite koll men av någon anledning finns det skador run om bilen...
3. Jens 37, tunhårig med mondeokombi som har plastansikten i bakrutorna för att barnen ska vara stimulerade när de far till svärföräldrarna. Han gör en förlustaffär på 100 kakor vi varje bilinbyte hos den autoriserade fordhandlaren och till vardags cycklar han med hjälm i frigolit och barnstol
4. Stig 59 som kör volvo/saab av äldre model men med förvånansvärt bra skick. Han räds inte att förklara för en ungtupp vid macken att "Fanjebblarneammanikhörssomfrabblarnnarrr" innan han åker hem till infarten och plockar fram skräpdamsugaren från biltema och städar ur kärran för andra gången i veckan.
5. Ingela 48, Lika arg som Stig 59 men kliver inte gärna ur bilen vid meningsutbyte utan sitter tryggt kvar och om det visar sig att hon inte haft nog med kött på benen så "avbryts" hennes klagan av att en övernaturlig makt hissar upp sidorutan och kör i väg med bilen dock kan man höra mumlet medans alfan lämnar med en ovan rivstart.
Vad nice, så svenskt! En lista!!
Vilken kategori tillhör du och jag? Kringdrivande misantropiska dieselbögar, osams med människor, växter och djur?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|