Kvinnor...

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Vi ansér att du inte har med det att göra,
vi vill inte sitta ner och "lätta våra hjärtan" som kvinnor gör,
vi mår inte bra av att skvallra och sånt som ni gör.

Därför, sen att du tolkar det som att vi går i fördärvet,
det är din tolkning, i själva verket vill vi bara ha en öl och lite tv sen är det glömt. :tummenupp

Fasen du glömde blåsjobbet medans man kollar på sporten.:tummenupp

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nog för att det är en kvinnotråd...men jag måste faktiskt få inflika att ni män inte är helt hundra ni heller.

T.ex när något trycker er, typ trassel på jobbet eller nåt sånt, då går ni in i eran jävla grotta och sitter där och surar och man fattar ingenting. :confused:

Och som kvinna, tror man att det är ens fel att det är nåt knas. Och då försöker man lixom försöka komma in i den där grottan där det egentligen inte finns plats.

För kunde ni får arslet ur vagnen och klämma fram med vad som trycker er, då skulle ni förmodligen bli lämnade ifred.

Nåå...lättar ni era hjärtan för era flickvänner....eller har ni en grotta! Eller är det bara jag som blir utsatt för grottan. :rolleyes:

Men jag håller med om, att vi är utrustade med olika språk där förbistringarna kan få katastrofala följder.

En sak till, det är män och deras jävla stolthet!!! :gnissla

Och om jag fick bestämma, skulle jag ha en man i byrålådan att plocka fram vid behov. :tomten

//Mad

För mig så funkar den där grottan som en typ av karantän.
Jag tar mitt skithumör och stoppar in det i grottan för att jag inte vill att nån annan ska behöva råka ut för det.

Jag har insett med åren att det viktigaste som finns för att klara av ett anständigt liv, gärna tillsammans med nån annan, är ens humör.
Ta till exempel början på ett förhållande, där skärper sig oftast båda parter och vill visa sig så attraktiv som möjligt, som ett inbyggt säljknep av en själv. Men efter nästan exakt 8 månader så kan man inte hålla masken längre och då har man sin första stora kris.
Klarar man 8månaders-krisen så brukar det gå ganska bra fram tills efter 2 år. Då kommer nästa stora kris.
Hemligheten med att lyckas hålla ordning på sitt förhållande ligger i att aldrig tumma på humöret. Det är ju mitt inre ansikte utåt så att säga.

När jag är på uselt humör så drar jag mig gärna undan och försöker bearbeta humöret, för dåligt humör smittar och jag vill inte dra ner andra i mitt skit.
Jag tror många tjejer skulle behöva tänka lite mer i de banorna så kanske de skulle vara lite mer drägliga att leva med.

Nu menar jag inte att man ska vara fanatisk i sitt humörstrollande. Självklart behöver man få utlopp för känslor på ett eller annat sätt men jag brukar försöka fokusera utloppen åt nåt annat håll än mot den jag är ihop med.
Det är ett rejält arbete att hålla ordning på sitt humör, och tyvärr förstår ofta inte tjejer det.
Jag skulle tro att anledningen till det är att när en tjej tappar humöret så slutar det oftast i lite snyft, kanske nån trasig tallrik eller en natt utan göka...men när jag tappar humöret så får vi bygga om köket, tinnitus-operationer eller i värsta fall köpa nya framtänder. Och så vill vi nog inte ha det. :)

Madhonda skrev:
Och om jag fick bestämma, skulle jag ha en man i byrålådan att plocka fram vid behov.

Hur stor byrolåda har du? :tuttar :D

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
...vi vill inte sitta ner och "lätta våra hjärtan" som kvinnor gör...

Därför, sen att du tolkar det som att vi går i fördärvet,
det är din tolkning, i själva verket vill vi bara ha en öl och lite tv sen är det glömt. :tummenupp

Äh...jag menade ju att ni ska sitta och älta...bara att ni ska säga till, idag går jag in i grottan..FINE!! Bara så att man lixom VET!!

Eller så är det jag som är lite känslig...!!! :va Nää...fan heller...!!! :näsblod

Hur stor byrolåda har du? :tuttar :D

Tillräckligt!! :ligga????? :tungan

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Äh...jag menade ju att ni ska sitta och älta...bara att ni ska säga till, idag går jag in i grottan..FINE!! Bara så att man lixom VET!!

Eller så är det jag som är lite känslig...!!! :va Nää...fan heller...!!! :näsblod

Jag brukar nog säga till.
I mitt förra lite längre förhållande brukade jag "gå till ån" när det blev för mycket. Tantskrället hade en förmåga att trycka på precis alla ömma punkter samtidigt så man blev så förbannad att det svartnade för ögonen på mig. Då gick jag ut, och ner till Arboga-ån och satte mig och stirrade på porlande vatten tills jag lugnade ner mig.
Vi hade 2 regler för detta:
1. Följ ALDRIG, jag upprepar ALDRIG, efter när jag går till ån. Under inga som helst omständigheter. Det vore som att leka med en tändsticka över en öppen bensintunna.
2. Varje gång jag blir tvungen att gå till ån så dör det en liten bit i vårat förhållande. Det blir "repor i hårddisken" så att säga och de går aldrig att reparera.

Tyvärr så fick jag gå till ån lite för många gånger. :näsblod

Det här kanske låter löjligt, men jag har aldrig lyft handen mot en tjej och jag kände att när jag blev sådär arg så att det svartnade så tappade jag kontrollen totalt. Jag drog knytnäven i diskbänken en gång så att den lossnade från väggen. En vägg sprack en gång oxå efter att dörren träffade dörrkarmarna i 200+km/h. Så det kändes lite som att "gå till ån" var en ganska bra idé.

En vacker dag baby... :slicka :tuttar :tungan

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Det här kanske låter löjligt, men jag har aldrig lyft handen mot en tjej och jag kände att när jag blev sådär arg så att det svartnade så tappade jag kontrollen totalt. Jag drog knytnäven i diskbänken en gång så att den lossnade från väggen. En vägg sprack en gång oxå efter att dörren träffade dörrkarmarna i 200+km/h. Så det kändes lite som att "gå till ån" var en ganska bra idé.

Vet vad du menar, ibland är det också extra lockande att slå itu saker när man egentligen vill slå den som retat upp en.

Då kommer den moderna hjärnan och överröstar den primitiva med att det går inte,
så får man slå på något annat istället.

(Edit: Ja lite löjligt är det att berätta vilka saker du har slagit isönder :hihi)

Caribia

www.potatoesmc.com
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Suzuki SV650S K1
Ja nog kan vi kvinnor ha hästminne ibland så det vet jag men ni män är inte så enkla ni heller:confused:

Ett ex: När man i min aktningsvärda ålder 20 (officiellt) hmmm ok, 37 på lördag träffar en man så har han också hästminne för börjar man prata om framtiden så händer detta...:hojraket

1. Jag säger till en man att jag tycker om dig, han översätter det till "jag älskar dig"

2. Jag säger till en man att "jag älskar dig" han översätter "du vill flytta ihop"

3. Jag säger till en man "ska vi flytta ihop" han översätter "barn, giftemål,volvo,hund och husvagn"

4.En man drar alla tjejer över en kam och man får höra "been there,done that"

Jag säger samma sak egentligen om män för kompromissa det kan ni inte, mina två senaste ex hatar katter, krav från dom var att : gör dig av med katterna:confused: nu träffar jag en urmysig kille men han gillar inte heller katter så det blir särbo i ca 15 år för jag vägrar göra mig av med mina små värmedynor:)

Men som sagt, man kan inte leva med er och inte utan er:tuttar

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Nog för att det är en kvinnotråd...men jag måste faktiskt få inflika att ni män inte är helt hundra ni heller.

T.ex när något trycker er, typ trassel på jobbet eller nåt sånt, då går ni in i eran jävla grotta och sitter där och surar och man fattar ingenting. :confused:

//Mad

Kärleksgrottan? :gnissla

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
öpnnar man sig och berättar om allt som man känner och tycker så får man det igen på ett eller annat sätt. Eller så vändersig steken så att när man berättat ett tag så tycker kvinnan att det är mer synd om henne. och så får man sitt och lyssna åp ditten och datten. Då funderar man på om det inte var bättre att sitta tjura en stund istället.

Det jag vill ha sagt är att det är vanligt att det spelar ingen roll hur man tacklar problemen. Det finns alltid en baksida oavsett hur man agerar.

Sedan tycker jag att pms problemet är mycket större än de flesta kvinnorna vill erkänna. Varför är det så känsligt ämne med pms. "Som du sa": Älskling idag har jag pms besvär så det är inte du som skall ta det personligt. Hade ju varit ett sätt att tackla det på?

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
(Edit: Ja lite löjligt är det att berätta vilka saker du har slagit isönder :hihi)

Haha japp, sorry, det var mest för att förklara varför jag "gick till ån" :D
Det låg i bådas intresse s.a.s :näsblod

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
...T.ex när något trycker er, typ trassel på jobbet eller nåt sånt, då går ni in i eran jävla grotta och sitter där och surar och man fattar ingenting. :confused:
...
För kunde ni får arslet ur vagnen och klämma fram med vad som trycker er, då skulle ni förmodligen bli lämnade ifred.
...

Så att ni kan bli sura över att vi bara kommer hem och gnäller...

Och om jag fick bestämma, skulle jag ha en man i byrålådan att plocka fram vid behov. :tomten

Är det inte Prulle som säljer sånna?

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Drömmer om CB1000R
Hehe, man känner ju igen nästan alla de där situationerna.. Värst är det nog fan med vanlig enkel logik, det existerar nog inte i deras värld :).
Ta och lyssna på kristet utseende - quinna, är en hel del i texten som stämmer bra där hehe :).

Och det finns faktiskt piller som lindrar enorma pms-utbrott. Känner två stycken som knaprat i sig det och båda två blir mycket lugnare :tummenupp.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Tjejer är bara bra till en sak, förutsatt att man nu gillar sånt, till allt annat är killkompisar bättre.

Så enkelt är det.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Värst är tjatet om petittesser. Mitt ex fick spel på mig när jag skalade potatis för jag skalade med potatisskalaren åt fel håll! Då skulle den ju bli slö!! En potatisskalare för 10 kr!!! :jisses

\Masonit

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja
Mitt ex fick spel på mig när jag skalade potatis för jag skalade med potatisskalaren åt fel håll! Då skulle den ju bli slö!! En potatisskalare för 10 kr!!! :jisses

\Masonit

Jag ser rött när min kille skär sallad i för stora bitar. Det råder diktatur i mitt kök!

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag ser rött när min kille skär sallad i för stora bitar. Det råder diktatur i mitt kök!

Du är diktator och enda invånaren i Köksland? För jag antar din kille går och tittar lite på TV med en kall öl under tiden du rumstrerar om där, så du får det precis som du vill ha det? :tuttar

Antar att jag inte är ensam om att ha varit med om följande, eller liknande, scenario: Stod och diskade med diskborsten. Tjejen såg det och tillrättavisade mig, att jag skulle diska med svampen istället. Jag sade att huvudsaken disken blev ren, så spelade det inte så stor roll om jag använde svamp eller borste. Självklart blev hon sur och grinig. Resten av den dagen. :huvet

Numera när jag gör en sak på mitt sätt och en tjej gnäller, då får hon argumentera varför hennes sätt skulle vara bättre/mer effektivt :)rofl). Är det ingen vinst att göra det på hennes sätt och hon fortsätter gnälla, då släpper jag det, går därifrån, så får hon göra det själv, så hon blir nöjd och får det precis som hon vill ha det.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati