Kvinnor...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag ser rött när min kille skär sallad i för stora bitar. Det råder diktatur i mitt kök!

Hej kvinna!

1. Kille gillar att laga mat.
1.2 Kille hatar att dammsuga.
2. Tjej är manisk på att laga mat på SITT sätt.
2.1 Kille blir bannlyst ur köket
3. Tjej tar frivilligt på sig att stå för matlagningen då hon inte blir nöjd annars.
3.1 Kille nöjd due to fotboll+folköl.
4. Tjej kräver att kille står för dammsugning due to att hon står för all matlagning.
4.2 Separation

Kia

Guest
Tjejer kan inte laga mat, ni ska diska, tvätta städa och allt det andra.

Kan inte laga mat?? :va :va Ingen som har klagat på min matlagning härhemma.
Fast iof så vet de om att ev klagomål leder till att man får laga maten själv. Så okej, tjejer kanske inte kan laga mat.

Tur att jag har en man som är duktig i köket. :tummenupp

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Gammal men den stämmer. :tummenupp

Skillnad på man-kvinna hur vi tänker....

Hennes version:

Lördagkväll!

Maken var konstig idag. Vi hade bestämt en träff på NK för att dricka en kopp kaffe.

Jag hade shoppat med vänninorna hela dagen och jag tänkte att han kanske var lite sårad för att jag var lite sen. Men han sa ingenting om det.

Samtalet flöt inte alls. Han vara tystlåten. Jag föreslog att vi skulle flytta oss lite så vi fick tystare platser i cafeterian, så vi kunde prata. Han gick med på det men var tyst i alla fall.

Jag frågade honom om han hade bekymmer och han svarade: - Inget speciellt.

Jag frågade om det var mitt fel att han var tystlåten och han svarade: - Det är inget, inget du behöver bekymra dig om.

På vägen hem sa jag att jag älskade honom, han log och fortsatte att köra.

Jag kunde inte förstå hans beteende och jag vet inte varför han inte svarade på min kärleksförklaring.

Hemma kände jag att jag min man hade försvunnit långt bort, som om han inte längre ville hitta mig.

Han bara satt och glodde på tv och verkade långt borta.

Till slut gick jag och lade mig och maken kom efter en stund. Förvånande svarade han på min kärlek och på mina smekningar. Vi älskade men han kändes fortfarande långt borta.

Kände att jag inte längre orkade så jag tog upp saken med honom men märkte att han redan somnat.

Grät mig till sömns.

Jag vet inte vad jag ska göra. Är redan säker på att han har ett förhållande med någon annan.

Mitt liv är en katastrof!

Hans version:
Lördagkväll

Hammarby förlorade idag, men jag fick knulla i alla fall.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Du lär inte få ligga mycket med den inställningen.
Ni kan inte laga mat ni är fantasilösa och kryddar maten så den smakar som bäbis mat.
Varför ska jag städa när det tar mig 7timmar och ändå kommer ni och säger att det är skitigt och det måste städas. Medans ni som har lärt er det där medans ni fick tutte som små gör det på 40min?

Får inte ligga men borra får jag göra.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Kan bara konstatera att jag inte förstår ett skit !
Det gör mig både ledsen och jävligt förbannad.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Ni kan inte laga mat ni är fantasilösa och kryddar maten så den smakar som bäbis mat.
Varför ska jag städa när det tar mig 7timmar och ändå kommer ni och säger att det är skitigt och det måste städas. Medans ni som har lärt er det där medans ni fick tutte som små gör det på 40min?

Så är det, men min tjej vet iallafall om det,
och blir glad av att jag lagar mat.

Får lära henne så man får lite extra tid över :gnissla

Gammal, men så jävla rolig :hihi :D

Last edited:

speedmonster

bonn råtta
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
honda nsr125r -89
tror det var 2 år sedan.

satt i klassrummet och tjejen skulle ställa några frågor till klassen och jag hörde inte så jag sa ---->

jag -"kan du ta frågan en gång till jag hörde inte"
tjejen -"SA DU ATT JAG VAR FET VAFAN,, jÄVLA IDOT JÄVEL"

hon var iofs tjock men ändå :tuttar

jag sa sedan tydligt "Nej jag sa inte att du var fet"
Hon -" JOHO DET GJORDE DU VISST DIN IDIOT!:mad: "

och vägrade tro på mig :tungan
efter en dels kackel så började jag as garva gick ju inte att hålla truten när hon blev så förbannad :lol
och stack ut från klassrummet för tjejen blev helt från vettet :hihi och var nära att börja klösa mig..

slutsats: cheyer vafean är det ?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
:D

Hänt många gånger :pannkyss alltid lika kul

Honor är observanta , man skall inte underskatta honor.

Säger man nått så läser dom mellan raderna och fattar vad du tänkte säga.

Hitta ett samarbetsvilligt exemplar som saknar den genen.

Huvudregeln är: Se aldrig för lycklig ut - då tror en hona att nått e fuffens

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag har jävligt dålig koll på vissa saker. Och då menar jag saker som t.ex vad det kostar att tjöpa en blombukett.
Nu är fallet så att jag dessutom är jävligt dålig på att tjöpa blombuketter, mest för att jag tycker det är meningslöst. Vafan vi har en hel natur full med gratisblommor, vad är vitsen med att få dom avslitna och sålda för surt förvärvade slantar? I vilket fall,

Jag var tillsammans med en lite pipinett tjej en gång i tiden och jag visste att hon gillade att få blommor, men helt otippat hade hon aldrig fått några av mig. Jag kände dessutom att jag hade varit lite allmänt dålig på att visa uppskattning mot henne, hon hade trotts allt verkligen bjudit till mot mig på alla möjliga sätt.
Sagt och gjort så gick jag till en blomsterhandlare för att få mitt samvete nollställt.
Väl inne hos blomsterhandlaren får jag frågan:
"-Vad hade du tänkt dig för arrangemang?"
Naturligtvis står man där som en fågelholk och undrar vad detta är för ny magi. Arrangemang.
Jag förklarade att jag inte var så bra på blommor och att jag inte begrep vad som menades.
Då undrar floristen (som det så vackert heter, de svänger sig med så fashionabla ord nu för tiden) vad "arrangemanget" ska kosta.

Jag hade precis fått lön och så jag tänkte att 600:- är väl rimligt för att få tanten på bra humör. Det ska även nämnas att detta utspelade sig i mitten på 90-talet så inflationen var väl lite annorlunda än idag.
Som sagt, eftersom jag har absolut ingen som helst koll på blommor så tyckte jag att 600:- för en bukett var ett rimligt pris, dessutom med tanke på att jag trodde att hon skulle bli på riktigt bra humör och man kanske till och med skulle få fjösa lite i pruppen.
Buketten skulle översändes till hennes residens med bud, så jag skickade med ett litet kort med nån liten kärleksbekräftelse i tidstypiskt romantiskt vokabulär på.

Några dagar gick.
Plötsligt ringer telefonen och jag har en arg och bestört flickvän i andra ändan som nästan skriker:
"-Du är ju förfan helt dum i huvudet!"
:va :confused:

Det visade sig att blombudet (som hade en liten 2-sitsig budskåpbil) inte hade fått plats med "buketten" utan de blev tvungna att ta 2 bilar.
Tjejen började gråta okontrollerat i telefonen.
Tydligen var 600:- aningens i överkant när man skulle tjöpa blommor.

Vi kom senare överens om att om dylikt engagemang skulle genomföras från min sida så räckte det gott och väl med en liten ros. :rolleyes:

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Underbart Dreggel, när man verkligen anstränger sig så blir det fel ändå.

Jag tycker också det är helt onödigt med blommor egentligen, fast jag vet att min kvinna gillar det och därför köper jag ett "arrangemang" då och då, som uppskattas. Det händer t o m att hon ler mot mig.

När det gäller att ha en bra grälteknik, tycker jag att jag lyckats finslipa det under åren. Man kan ha bra och kreativa gräl, om man kan hålla sig någorlunda cool. Mina ledord är, använd aldrig orden aldrig och alltid. Håll dig till ämnet, fast här har kvinnan problem, som flera tidigare nämnt, i denna fina tråd.

När jag påpekar att det inte var det där vi grälade om utan det där, säger/skriker hon att "allt visst hänger samman..." eh? Kan vara lite svårt att slippa ur... även om det inte hänger samman. För mig.

En annan bra sak är att välja sina krig, jag behöver inte ta strid om allt utan bara det viktiga.

Och det kanske viktigaste och bästa knepet. När kvinnan tar upp ett ämne vet jag numer att det kanske inte alls handlar om det. Pratar hon om att badrummets plastmatta är så sliten och att det ser så illa ut, då ser jag för min inre syn en total badrumsrenovering där jag måste göra allt jobbet och det kommer att bli jättedyrt. Men det är inte alls så hon menar, hon vill bara prata om badrummet lite.

Rådet till mig själv i denna och många andra liknande situationer är att ta det lugnt, lyssna och nicka och se förstående ut, så blir det lugnt igen om en stund.

Last edited:

Mac_85

Varför ha tråkigt, när man kan ha kul?
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
Honda cbr 600 -91
Som nån skrev tidigare:
-Man kan inte leva utan dom, och inte med dom..
Har själv blivit grymt sviken och håller på komma tillbaka nu. Vägen är lååång. Tur man har en hona iallfall, Hondan.=)

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja

Låt oss då hoppas att din kewk inte är lika liten som din hjärna.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Skillnad på man-kvinna hur vi tänker....

Hennes version:

Lördagkväll!

Maken var konstig idag. Vi hade bestämt en träff på NK för att dricka en kopp kaffe.

Jag hade shoppat med vänninorna hela dagen och jag tänkte att han kanske var lite sårad för att jag var lite sen. Men han sa ingenting om det.

Samtalet flöt inte alls. Han vara tystlåten. Jag föreslog att vi skulle flytta oss lite så vi fick tystare platser i cafeterian, så vi kunde prata. Han gick med på det men var tyst i alla fall.

Jag frågade honom om han hade bekymmer och han svarade: - Inget speciellt.

Jag frågade om det var mitt fel att han var tystlåten och han svarade: - Det är inget, inget du behöver bekymra dig om.

På vägen hem sa jag att jag älskade honom, han log och fortsatte att köra.

Jag kunde inte förstå hans beteende och jag vet inte varför han inte svarade på min kärleksförklaring.

Hemma kände jag att jag min man hade försvunnit långt bort, som om han inte längre ville hitta mig.

Han bara satt och glodde på tv och verkade långt borta.

Till slut gick jag och lade mig och maken kom efter en stund. Förvånande svarade han på min kärlek och på mina smekningar. Vi älskade men han kändes fortfarande långt borta.

Kände att jag inte längre orkade så jag tog upp saken med honom men märkte att han redan somnat.

Grät mig till sömns.

Jag vet inte vad jag ska göra. Är redan säker på att han har ett förhållande med någon annan.

Mitt liv är en katastrof!

Hans version:
Lördagkväll

Hammarby förlorade idag, men jag fick knulla i alla fall.

Hehe den har jag hört förut men det stämmer så jävla bra :tummenupp :D :tummenupp

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
DieselDoris, är det du själv på bilden?

Förlåt jag kommenterar utseende..., men du ser väldigt bra ut.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati