Kvistens CRM sida!

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Tja! tänkte starta ett forum för att den förmodligen inte kommer förbli så orginal för att jag inte kan låta bli! :huvet Tankar som är tänkta att göra så fort man har tid och råd!:tummenupp :

1.köpa en honda nsr -99 som står som skrotad för att i första hand iaf sno fälgarna + mätar delar om det går pga vill veta hastigheten!

2.Köpa ett deppipe eller arrow! (skriv gjärna om ni vet vart man kan få tag på det smidigt!) funderingar på att ha ett underligande effektrör enbart för att de e mer unikt :tungan

3.ska kanske byta sidokåperna om jag får tag på några snygga! (ge gjärna tips på vilka som borde vara lättmodade till crm!) eller alternativt en hel bakdel!

4.renovera motor! är inte säkert.. så länge som den rullar på nu iaf så lär jag inte göra nåt fören tills vintern. kanske byta kolv i sommar på sin höjd

5.lackera om men det blir nog inte heller fören vintern. antingen någon specialare eller så blir allt svart. har en brorsa som jobbar på lackfirma så ja kan nästan få vilken udda färg som hälst som knappt en mäniska har hört talas om!

6. samlad lista med småmods som inte värd att skriva varfsin punkt för: galler i kylvingarna så fort ja får ork att sätta i det, nytt bakljus för att kunna flytta in skylt i hjulhuset, fylla i däcktext :D , byta lysrör för vill inte ha blått.(hade tänkt mig ett tema i rött och svart... blir deodrör från blueride som går att byta färg ifall att jag byter)

7.Kringutrustning: skaffa "mc tröja" (samma sak som mc jacka fast det ser ut som en luvtröja och ska tydligen vara säker fast att den inte är tjockare än en vanlig tröja!), X-moto hjälm,

Dagsläge:
http://www.sporthoj.com/garage/?mcid=7231

Som sagt! skriv gjärna tips och annat kul! :tummenupp

Last edited:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
ska du ha blingblinglampor?:rofl

nja... ska inte mosa ut som nåt annat moppefucke men litegran under motorn och stänkisen i bak i rött så blir de nog inte bra :tummenupp annars har jag så nu men stör mig på att det är blått och vill ha fler färger.. me andra ord deodrör :tungan

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
nja... ska inte mosa ut som nåt annat moppefucke men litegran under motorn och stänkisen i bak i rött så blir de nog inte bra :tummenupp annars har jag så nu men stör mig på att det är blått och vill ha fler färger.. me andra ord deodrör :tungan

lägg ner såna tönterier för fan.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
lägg ner såna tönterier för fan.

FORTFARANDE så ska de inte bli ultraflashigt och det ska inte lysa upp den som någon jävla julgran (med andra ord som nu, bara lite så det lyser upp motorn och ner i bak lite när man kollar noga eller syns svagt under mörkt, utsatta som själva rören inte syns.), och ja, det är fortfarande en senare tanke som inte är skriven i sten! :arsele

Last edited:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
Jag får mig en bild på hur din moppe såg ut... och, det kan inte varit en fröjd...

jag hade en risig mt5a och var skitnöjd över det och var pist off på alla jävla moppefuckon som får sina nya svindyra eu vespor och limit edition crossmoppar! :gnissla och FORTFARANDE! detta är en tankelista! de som jag kommer fram till inte ser bra ut kommer jag skita i... det märks när det blir för "pimp". vill inte ha några sånna här åsikter så håll dom du gjärna för dig själv :tummenupp

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
varför i helvete ska du ha lampor som inte syns?:va

men snälla... själva röret ska inte synas utan skenet! sitter rören för tydliga så blir det för starkt sken så att det ser ut som en julgran som jag beskrev! :jisses ska sitta dolt under tank och långt in under skärmen så slipper dom synas! enbart ljussken ska synas. fattar du hur jag menar? :tummenupp försöker få det så det inte blir för mycket eller ser ut som taskig moppestyling

Vi släpper iaf denna diskusion om några stackars lysrör och går till det mer viktigare... hör bara till ett kanske på min lista

Jb6

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Hoj
Yamaha WR 250 X - 08 Honda XR 125 - 04

Det kommer bli as fRäCkT :rolleyes:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
jaa de blir det säkert... men måste påpeka det som jag tror jag vart otydlig om... det om fler färger är att jag ska kunna byta. Inte ha fler färger Samtidigt.. tabbe av mig att vara otydlig :näsblod DÅ hade det sett almänt skit ut tror jag :va

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Låt han göra som han vill, det är hans hoj. När den är klar kan man väl kommentera. Men har han en bild i sitt huvud på hur det kommer bli och han är nöjd så är väl det huvudsaken? Jag bygger inte direkt hoj för att Någon annan skall tycka den är snygg, sen om andra tycker det så är det ju bara en bonus.

För att tillägga jag gillar inte sådant heller men det hör inte hit då det inte är min maskin.

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
jaa de blir det säkert... men måste påpeka det som jag tror jag vart otydlig om... det om fler färger är att jag ska kunna byta. Inte ha fler färger Samtidigt.. tabbe av mig att vara otydlig :näsblod DÅ hade det sett almänt skit ut tror jag :va

Skulle gärna vilja få tag på dej eftersom du verkar ha blockat mej på msn och inte svarar på mina pm.

Släng iväg ett mejl eller pm snarast!

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
Skulle gärna vilja få tag på dej eftersom du verkar ha blockat mej på msn och inte svarar på mina pm.

Släng iväg ett mejl eller pm snarast!

nej jag har inte blockat dig + att jag har inte svarat på dit pm eftersom ja, vad skulle jag svara? okej jag har fått det :pannkyss jag säger till när plasten har kommit fram. jag är inte inne på msn så ofta för att en kompis tyckte det skulle vara kul med att ta bort allt viktigt på min msn + alla kontakter så allt blev totalt värdelöst med den. :huvet

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
Klara körprovet i måndas! :tummenupp har nästan vänt på varända krona som jag håller på att blåsa på vår svenska sönderskattade bensin :näsblod

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457