Kvotering

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att du jämför kvinnor med chimpanser säger ganska mycket om din människosyn.

Om du inte vill ha ett jämställt samhälle föreslår jag att du röstar på KD.

Att låta folk betala för sin egen utbildning skulle leda till en enorm segregering, men det är ju uppenbarligen det du vill ha. Ditt exempel med USA är ganska träffande. Där går en stor del av befolkningen på knä, medan ett fåtal lever som baroner och styr i princip allt. Vad har du för nytta av hög BNP och bra forskning när du jobbar för skitlön och dina ungar går på crack?

För oss andra här skulle jag gärna vilja ställa frågan varför alla med sporthoj är så extremt konservativa. Eller är det bara de som skriker högst?

Det krävs en riktig fullblodsliberal för att få det jag skrev till en jämförelse mellan chimpanser och kvinnor. När man inte vill förstå så väljer man att missförstå istället, ett förvisso effektivt knep. Eller så är det bara det att du är så okunnig att du inte vet att testerna för brandmän ändrades så kvinnor ska få vara med och leka. Jag vet inte hur det är med dig men själv skulle jag tycka det vore lite irriterande att ligga i en rökfylld lägenhet med en klen bimbo som försöker få ut mig därifrån. Men dö du för din sak, nej förresten du var liberal, ni offrar inget utan gnäller bara.

Jag tänkte rösta på SD istället, tror du inte det är ännu bättre?

Din analys av USA är fel, fel, fel.

Du kan inget helt enkelt. :lol

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det krävs en riktig fullblodsliberal för att få det jag skrev till en jämförelse mellan chimpanser och kvinnor. När man inte vill förstå så väljer man att missförstå istället, ett förvisso effektivt knep. Eller så är det bara det att du är så okunnig att du inte vet att testerna för brandmän ändrades så kvinnor ska få vara med och leka. Jag vet inte hur det är med dig men själv skulle jag tycka det vore lite irriterande att ligga i en rökfylld lägenhet med en klen bimbo som försöker få ut mig därifrån. Men dö du för din sak, nej förresten du var liberal, ni offrar inget utan gnäller bara.

Tror du det hjälper din sak att du konstant försöker förlöjliga dina motdebattörer?

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Det är bara dom som skriker högst.
Jag jämför inte kvinnor med chimpanser (det vore att sänka sig till FI´s nivå) men jag tycker fortfarande inte att en kvinnlig brandsoldat ska få släpa en hälften så tung docka nerför stegen som männen vid antagningsproven.

Offret som ligger innestängd lär inte hinna snabb-banta då han ser att det är en kvinna som ska rädda honom/henne.

Kvotering (åt båda håll) är bara korkat.

för min del kan varenda brandman vara man så länge jag kan var säker på att när det väl brinner i mitt hus kommer det en människa som faktiskt orkar bära ut mig istället för att få kommentaren... Nämen du... Jag kvoterades in o hade därav en docka a'la 30 kg att bära ut... Tyvärr jag orkar inte...
Helt ärligt... Människor... Fatta att män o kvinnor är olika och olika bra på göra olika saker... Hur svårt kan det vara???

Sedan att det självklart ska vara lika lön för lika arbete är det ingen snack om...
Och jag har inga problem med att kvinnor blir alla möjliga yrken så länge de klarar samma krav som män...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
för min del kan varenda brandman vara man så länge jag kan var säker på att när det väl brinner i mitt hus kommer det en människa som faktiskt orkar bära ut mig istället för att få kommentaren... Nämen du... Jag kvoterades in o hade därav en docka a'la 30 kg att bära ut... Tyvärr jag orkar inte...
Helt ärligt... Människor... Fatta att män o kvinnor är olika och olika bra på göra olika saker... Hur svårt kan det vara???

Sedan att det självklart ska vara lika lön för lika arbete är det ingen snack om...
Och jag har inga problem med att kvinnor blir alla möjliga yrken så länge de klarar samma krav som män...

Ja, precis så tycker jag också.
Egentligen borde jag invänta kiwis åsikt så jag kan säker på att anta 100% motsatt åsikt som honom men jag orkar inte.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tror du det hjälper din sak att du konstant försöker förlöjliga dina motdebattörer?

Ja, det har ju fungerat hittills.
Dessutom tycker jag han uttrycker sig nedlåtande och irriterande på bästa Jan Myrdal vis.

Några exempel från kommunistens alster:

• ... säger ganska mycket om din människosyn.
  • Om du inte vill ha ett jämställt samhälle föreslår jag att du röstar på KD.
  • ... skulle leda till en enorm segregering, men det är ju uppenbarligen det du vill ha.
  • ... alla med sporthoj är så extremt konservativa.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Eller att män klarar av samma krav som kvinnor!

Så klart...
Klarar man de kraven som sätts så får man jobba med va fan man vill...
Klarar man inte det ska man inte skrika efter kvotering...

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Vi har en massa inkvoterade på min arbetsplats å personligen skulle jag vilja tvinga dessa idioter som har kvoterat in människor att jobba med dessa inkvoterade....

Det blir bara så fel och de e inte cheferna som får lida, tyvärr!!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Eller att män klarar av samma krav som kvinnor!

Men nu finns det inga saker som kvinnor kan som inte män kan, men om vi förutsätter att det fanns det så skulle du haft lite rätt.
Lite? Ja, därför eventuella saker kvinnor som kvinnor skulle behärska kan inte vara särskilt viktiga ändå.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Men nu finns det inga saker som kvinnor kan som inte män kan, men om vi förutsätter att det fanns det så skulle du haft lite rätt.
Lite? Ja, därför eventuella saker kvinnor som kvinnor skulle behärska kan inte vara särskilt viktiga ändå.

Nej du har så rätt så, vi ska bara vara glada att få andas samma luft som ni übermänniskor kallade män!!:D

Gick med
9 Jul 2008
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Detta är en intressant diskusion.

Jag är av den starka uppfattningen att alla ska ha rätt att göra vad dom vill så länge dom klarar kraven.

Är det så att en tjej är bättre på jobbet, varsegod ta den platsen är det en kille faller det på honom.

All "särbehandling" "kvotering" och allt vad det kallas e en idiots påfund.
Dels för dom som blir inkvoterade, dom klarar inte jobbet o mår dåligt av det (om dom är normal funtade i huvet o fattar att dom inte pallar trycket), dels för dom som måste jobba med ovanstående och göra dubbelt jobb.
Och dels för dom av det "favoriserade" könet eller härkomsten som faktiskt har kommit in på sina egna kunskaper och förmågor, dom måste ständigt bevisa att dom pallar med, det mår dom inte bra av i längden.

Så den som kom på detta påfund borde få en kurs i verkligheten:D

För att hindra alla f_bannade påhopp, detta är grundat på fakta och egna erfarenheter (jag kommer från ett jobb där detta är MYCKET påtagligt in i ett annat där det blir mer och mer påtagligt).

PS: Det sämsta man kan vara är en vit, västeuropeisk, medelklass man. Då får man inga fördelar. DS.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Ett exempel vore intressant.

Kan säga från personlig erfarenhet att manliga gynekologer ej är lika bra och tillmötesgående samt pålästa som de kvinnliga, detsamma gäller för barnmoskor.

Men det är min högst personliga uppfattning!

Och du är en bit revbensspjäll! :D

(om man nu tror på smörjan)

Hellre ett revbensspjäll en en kopia!!!

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
PS: Det sämsta man kan vara är en vit, västeuropeisk, medelklass man. Då får man inga fördelar. DS.

Det där skrev jag redan i morse. ;)
Å andra sidan, är det så synd om oss vita, friska, välbetalda män då?

Jag lider inte direkt, vi får väl se nu hur finanskriser och annat slår. Blir man arbetslös igen och ska söka jobb som gruvarbetare kanske de just kvoterat in ett gäng fattiga muslimbrudar och då lär man ju bli fett lack. :mad:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept