Kvotering

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Izah: Även du måste ju va med på att det är knas när man gör intagsproven till t.ex. brandman lättare för kvinnor bara för att fler kvinnor skall bli brandmän... när det brinner i ett hus måste brandmännen kunna ta hand om människor uppåt 100kg oavsett om de är kvinna eller man.

När det gäller gynekologer så måste det banne mig bara vara knasiga män som blir gynekolog...
Ser följande framför mig:
Frun: "åååh, älskling... kom här skall vi gosa"
Mannen: "Eeehr... näää, kan vi inte kolla film istället, jag såg tillräckligt sånt på jobbet idag"

Nej, kvotering är av ondo... men faktiskt ett bra hot mot folk där svågerpolitiken har bitit sig fast lite för bra.
Men en tidigare kund till mig fick lite problem när de fick lite påbackning av revisorn att de borde ha minst en kvinna i styrelsen... problemet är nämligen att det är ett redarbolag och det finns inte så värst många kvinnor som är redare, så det fick bli en sekreterare som blev invald i styrelsen... kvalité, nej inte så värst... men nu följer de tydligen rekommendationerna. Snart är väl fraktskeppen inredda med rosa gardiner också.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Är det någon som har en källa på att antagningskraven för kvinnliga brandmän är lägre? Jag vet att det diskuterades för några år sedan, men har aldrig sett vad det landade i.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Izah: Även du måste ju va med på att det är knas när man gör intagsproven till t.ex. brandman lättare för kvinnor bara för att fler kvinnor skall bli brandmän... när det brinner i ett hus måste brandmännen kunna ta hand om människor uppåt 100kg oavsett om de är kvinna eller man.

När det gäller gynekologer så måste det banne mig bara vara knasiga män som blir gynekolog...
Ser följande framför mig:
Frun: "åååh, älskling... kom här skall vi gosa"
Mannen: "Eeehr... näää, kan vi inte kolla film istället, jag såg tillräckligt sånt på jobbet idag"

Nej, kvotering är av ondo... men faktiskt ett bra hot mot folk där svågerpolitiken har bitit sig fast lite för bra.
Men en tidigare kund till mig fick lite problem när de fick lite påbackning av revisorn att de borde ha minst en kvinna i styrelsen... problemet är nämligen att det är ett redarbolag och det finns inte så värst många kvinnor som är redare, så det fick bli en sekreterare som blev invald i styrelsen... kvalité, nej inte så värst... men nu följer de tydligen rekommendationerna. Snart är väl fraktskeppen inredda med rosa gardiner också.

Läs lite längre upp i tråden, JAG ANSER ATT KVOTERING ÄR AV ONDO!!!!!!
Har även skrivit det i min blogg, det är ett dåligt påhitt av någon idiot som bevisligen hade för lite att göra på jobbet.

Slut på inlägg från mig angående detta...

Å vad är det för fel på rosa gardiner?:mad:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Läs lite längre upp i tråden, JAG ANSER ATT KVOTERING ÄR AV ONDO!!!!!!
Har även skrivit det i min blogg, det är ett dåligt påhitt av någon idiot som bevisligen hade för lite att göra på jobbet.

Slut på inlägg från mig angående detta...

Å vad är det för fel på rosa gardiner?:mad:

Jomen Izah, även du måste väl förstå att man inte kan
dra in kvinnor bara för det ska vara så :confused:
Kolla hans exempel ovan, där fanns ju bara en kvinna att välja på!

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jomen Izah, även du måste väl förstå att man inte kan
dra in kvinnor bara för det ska vara så :confused:
Kolla hans exempel ovan, där fanns ju bara en kvinna att välja på!

Men vad e det du inte fattar? Jag anser att man inte ska hålla på att kvotera bara för att man ska ha en kvinna eller en man eller en av något annat..

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Tänker jag inte göra........Du bestämmer INTE över mig...:kulspruta :FU

Jag är FÖR kvotering.
Jag är trött på att gå in på porrklubbarna och så är det bara en massa jävla grabbar där i läder ? hur kul är det ?
Och jag är EMOT den där jävla tango musiken.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept