Kvotering

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Att låta folk betala för sin egen utbildning skulle leda till en enorm segregering, men det är ju uppenbarligen det du vill ha. Ditt exempel med USA är ganska träffande. Där går en stor del av befolkningen på knä, medan ett fåtal lever som baroner och styr i princip allt. Vad har du för nytta av hög BNP och bra forskning när du jobbar för skitlön och dina ungar går på crack?
Har du varit i usa och sett dessa personer gå på knä eller?

Korkade människor har låg lön, det är ett faktum sen får du bli hur sur du vill,
men vilken tomte somhelst kan få åtminstone 20k i månaden och det är ingen svältlön. Och sen undrar jag hur barnen kan vara så fattiga om dom har råd med en massa crack, dom måste ju ha haft mycket pengar innan dom började spendera det på knark.

för min del kan varenda brandman vara man så länge jag kan var säker på att när det väl brinner i mitt hus kommer det en människa som faktiskt orkar bära ut mig istället för att få kommentaren... Nämen du... Jag kvoterades in o hade därav en docka a'la 30 kg att bära ut... Tyvärr jag orkar inte...
Helt ärligt... Människor... Fatta att män o kvinnor är olika och olika bra på göra olika saker... Hur svårt kan det vara???

Sedan att det självklart ska vara lika lön för lika arbete är det ingen snack om...
Och jag har inga problem med att kvinnor blir alla möjliga yrken så länge de klarar samma krav som män...
Du har så rätt, Det är ett jävla tramseri att alla ska göra samma saker
istället för det de är bra på!
Nej du har så rätt så, vi ska bara vara glada att få andas samma luft som ni übermänniskor kallade män!!:D
Om män har styrka så har kvinnor modeskapandet,
om män har finurlighet så har kvinnor list.

Generalisernade javisst, men oftast så stämmer det att män är bra på en sak
och kvinnor på en annan som man oftast glömmer bort som man eftersom vi
inte intresserar oss för väskor, kläder, djursjukhus och smink.
Det finns säkert hundratals andra saker att nämna, men de kommer jag
inte på av ovan sagda anledning ;)

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
:punGt

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/H6ew-Wlgy9g&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/H6ew-Wlgy9g&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

"Absolut, för man har ju vapen"

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Gudrun Schyman-film

Du är inte rädd för att bli bannad från forumet du inte...

Alla klipp med den kvinnan borde leda till banning, klippet där hon naken och med en buske från naveln och neråt förklarar "här kommer beeebisar ut" borde leda till permanentbann och avstängning från internet...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Har du varit i usa och sett dessa personer gå på knä eller?

Korkade människor har låg lön, det är ett faktum sen får du bli hur sur du vill,
men vilken tomte somhelst kan få åtminstone 20k i månaden och det är ingen svältlön. Och sen undrar jag hur barnen kan vara så fattiga om dom har råd med en massa crack, dom måste ju ha haft mycket pengar innan dom började spendera det på knark.

Du har så rätt, Det är ett jävla tramseri att alla ska göra samma saker
istället för det de är bra på!

Om män har styrka så har kvinnor modeskapandet,
om män har finurlighet så har kvinnor list.

Generalisernade javisst, men oftast så stämmer det att män är bra på en sak
och kvinnor på en annan som man oftast glömmer bort som man eftersom vi
inte intresserar oss för väskor, kläder, djursjukhus och smink.
Det finns säkert hundratals andra saker att nämna, men de kommer jag
inte på av ovan sagda anledning ;)

Du är bra på att spela ut här....

Korkade människor har låg lön?
Jag tänker inte fråga dig vad du har för lön för det vet jag redan - no offence, alla kan hamna där.

Arbetarlön ligger runt 10 - 30 tusen rent generellt. Vill man så gärna ha mer av olika anledningar så får man göra nåt annat än att ta en anställning.

Sen blir man bra på det man vill bli bra på och inte för att man är man/kvinna, sluta lås dina tankar ;)

Dominator-Rocks

Guest
Du är bra på att spela ut här....

Jag tänker inte fråga dig vad du har för lön för det vet jag redan - no offence, alla kan hamna där.

Arbetarlön ligger runt 10 - 30 tusen rent generellt. Vill man så gärna ha mer av olika anledningar så får man ta en anställning som glassbilschaffis.

Sen blir man bra på det man vill bli bra på och inte för att man är man/kvinna, sluta lås dina tankar ;)

Ok!!!
______

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR

Det där är andra saker, jag tog en chans som hade kunnat gå åt andra hållet,
lika sant som att jag har haft andra jobb, som har betalat mer än det.

Att veta om EN sak gör inte att du är expert på ämnet,
jag drog in 15000 på ungefär 20 timmars jobb eller vad det nu var,
utan ett öre i insats med, men det visste du inte t ex.

Hursomhelst så håller vi ute min ekonomi när du inte har all fakta tack.

Till er som inte vet vad vi pratar om,
jag är 20, bor hemma och har en webdesign/dator/it-firma som jag inte har fått fart på.

Men mavve vill du ha det på det viset så berättar jag gärna om dig.

Last edited:

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Du är inte rädd för att bli bannad från forumet du inte...

Alla klipp med den kvinnan borde leda till banning, klippet där hon naken och med en buske från naveln och neråt förklarar "här kommer beeebisar ut" borde leda till permanentbann och avstängning från internet...

Borde man inte bli från ungefär allt om man SJÄLV väljer att se en sån film? :arsele

Själv har jag ingen aning om vad du pratar om, men du kan iaf säga att du offrat dig själv för att rädda en ung ståtlig pojke från att se den filmen :pannkyss

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Att låta folk betala för sin egen utbildning skulle leda till en enorm segregering, men det är ju uppenbarligen det du vill ha. Ditt exempel med USA är ganska träffande. Där går en stor del av befolkningen på knä, medan ett fåtal lever som baroner och styr i princip allt. Vad har du för nytta av hög BNP och bra forskning när du jobbar för skitlön och dina ungar går på crack?

Att gå skola i USA behöver inte vara så dyrt som dom flesta verkar tro. Läser man i sin hemstat så blir det mycket billigare. 4000 dollar för ett år på Berkeley t ex. Kommer man som utböling kostar det däremot miljarder. Sen finns det lån för dom att ta också.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det där är andra saker, jag tog en chans som hade kunnat gå åt andra hållet,
lika sant som att jag har haft andra jobb, som har betalat mer än det.

Att veta om EN sak gör inte att du är expert på ämnet,
jag drog in 15000 på ungefär 20 timmars jobb eller vad det nu var,
utan ett öre i insats med, men det visste du inte t ex.

Hursomhelst så håller vi ute min ekonomi när du inte har all fakta tack.

Till er som inte vet vad vi pratar om,
jag är 20, bor hemma och har en webdesign/dator/it-firma som jag inte har fått fart på.

Men mavve vill du ha det på det viset så berättar jag gärna om dig.

Du är ju intressant.

Berätta vad du vill, men du vet ju ingenting mer än du läst här för klokare blev du ju inte för några veckor sen när vi sågs.

I verkligheten är du inte tuff som du gärna vill utge dig för att vara här. Släpp fasaden, du är trevligare IRL iaf.....

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Att gå skola i USA behöver inte vara så dyrt som dom flesta verkar tro. Läser man i sin hemstat så blir det mycket billigare. 4000 dollar för ett år på Berkeley t ex. Kommer man som utböling kostar det däremot miljarder. Sen finns det lån för dom att ta också.

4000$ per termin om man inte råkar vilja läsa sig till en lite mer avancerad examen då det lätt springer iväg till drygt 10000$/termin.

En läkarutbildning går på lätt över 100 000$ om man har turen att få home fee och bortåt det dubbla om man inte är född i delstaten. Jag vet inte om billigt är ordet jag letar efter men jag tror det inte.....

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Du är ju intressant.

Berätta vad du vill, men du vet ju ingenting mer än du läst här för klokare blev du ju inte för några veckor sen när vi sågs.

I verkligheten är du inte tuff som du gärna vill utge dig för att vara här. Släpp fasaden, du är trevligare IRL iaf.....

Sen när blir man klokare av att få samma mening inpräntad i 2½ timme i sträck?

Jag försöker ej utge mig för att vara tuff, jag är precis som i verkligheten,
prata om politik så kan jag bli engagerad då med likväl som jag kanske inte orkar bry mig i vilket fall jag undviket de trådarna.

Jag tycker att du går liiite väl personligt på det nu.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sen när blir man klokare av att få samma mening inpräntad i 2½ timme i sträck?

Jag försöker ej utge mig för att vara tuff, jag är precis som i verkligheten,
prata om politik så kan jag bli engagerad då med likväl som jag kanske inte orkar bry mig i vilket fall jag undviket de trådarna.

Jag tycker att du går liiite väl personligt på det nu.

Och med personligt menar du att jag tyckte du var trevligare när vi sågs?

Jag har inte kallat dig för nånting - mest förvånad över dina utspel här när du är en helt annan person i verkligheten.

Det verkar på dig som att du tror att folk vill dig illa hela tiden med att jag går för personligt in på nånting(vad nu det skulle vara?). Misstro inte alla - ta det lite lugnt så blir nog vardan lite roligare med ;)

Ha en bra fredag idag iaf - hoppas du gör nåt vettigt av dagen :pannkyss

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Tycker det är väldigt vackert att folk blir så kramgoa och behjärterliga när de märker att de börjar få det liite för hett om öronen :)

Gabor

Guest
Ang kvotering.
Rätt man på rätt plats...det kan aldrig bli en kvinna.:)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Pengar kostar.
Visst går det att tjäna flis om man är beredd att betala priset.
Jag har gjort det.
Funkar inte i längden.
Nu börjar jag bli gammal.
Är nöjd med en tillräcklig inkomst.
När jag tjänade ordentligt, så försvann pengarna ändå.

Back to topic:
Kvotering är bajs.
Är man inte kompetent nog för jobbet skall man göra något annat.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept