Ferspeedboy
Jag har problem
Centrum kolvbult och uppåt 37 mm. Centrum och neråt 49 mm. På ett ungefär.
Vilket år kommer kolven du mätte på ?
Ska mätta min kolv en dag o se hur bra den stämmer
UPD
Skriflig.
Igår pilla man isär kopplingskåpan o skulle fixa sin kick, det är så att när man kickar för snabbt så kuggar den över så ville åna problemet, först strulla kicken att jag inte fick av den från axeln så de va mycke slå o spänna o ha sig, men tilslut lossa den efter säkert 30min sen kunde man lyfta bort kopplings kåpan o hitta lite saker där inne men man behövde plocka bort hela kopplingen innan man kom åt kicken så de va bara börja skruva vidare, kolla över lamellerna o dom såg nästan nya ut men hade tur att muttern i mitten inte satt så hårt på ingående drevaxel utan nån innan mig hade vart på den så den satt knapt fast tur den inte hade lossat sen plocka jag bort kicksakerna, felet på kicken va att fjädern på undersidan hade skruvat ut sig så den tryckte knapt mot den undre bläcket som ska koppla in i kickdrevet, men de va lätt ånat sen va de fixat, böjde kickfjädern lite okså, ett tidigare problem är att fjädern har lossat från motorn o klämt sig mellan, mellan drevet mellan kickdrevet o kopplingscentrum som har involterat att 1 kugg har slåtts av så den glappar lite när den är där kuggen är, men håller säkert bra ett tag till utan problem
Sen skruva jag på kopplingskåpan igen, fylde på ny olja i motorn
Nu fattas bara att försöka sig på att fixa läkachet på avgasystemet, är så att alla dessa år så har skälva stossen i cyl glappat hela tiden, så avgasrörets anslutning är mindre en hållet i cyl , har funderat övet att skaffa ett järnrör som passar exakt på avgasröret o sen dremla upp hållet i cyl så man får det bomm tät, sen få jag se om man kan få de så man slår in röret i cyl så den sitter fast, sen kan man använda som org på röret, o-ringar på stossen som man trycker i cyl
Angående utväxligen så fungerar den över förväntan med det mindre bakdrevet, ska köpa mig ett 15framdrev senare o sen ska jag se om man kan få på mitt mindre bakdrev bak som är på 35 kuggar har jag för mig, har 39 bak nu.