Hej! Är ingen börsfanatiker och fler vet säkert redan om detta med att börja spara i fonder..men ett tips är att gå in i Rysslandsfonder NU! Har själv bytt lite sparkapital från en "offensiv" satsning som känns lite för osäkert idag, men bytte innan från Rysslandsfonder till denna offensiv som trots ras inte gjort att mitt kapital inte rasat allt för hårt, till skillnad om jag INTE gick ur i tid då..Rysslandsmarknadens fonder har rasat ca 70% förra året(HQ) fonder, men har börjat på vänt uppåt så sakteliga, själv gick jag in för förra veckan och hade fått 7,22% ränta på pengarna, och om det fortsätter upp så vill ju alla som förlorade sina 70% helst ha igen det och lite där till självklart!! Även om Gazprom bara är en del i HQ:s rysslandsfond så har de flesta problem med länderna där gasledningarna går igenom blivit lösta nu.
Det som är till fördelen med Rysslandsfonder är att man får mycket för pengarna förhållandevis för svenska kronan då Rubeln likt svenska kronan varit svag.
Känns bra för mig ialla fall, vill ge detta tips för fler, har ni pengar som ni kan avsätta så gå in i detta, t om för "snabba" pengar, dock så skall man ju alltid tänka långsiktigt.... Själv måste jag dock först kämpa mot 0(mot vad mitt fiktiva världe var tidigare) sen kan jag gå plus..men med ett byte i rätt tid från raset och byte in i uppgången så går det mkt fortare att återhämta pengarna, tänk de som bara börjar närma sig sin återhämtning så har en annan gjort raketavkastningar, svårt att veta exakt hur mkt det kan bli? men knäcka bankräntan med råge blir nog inte svårt i år, nästa år? Blir det ett år med 20-30% återhämtning så kan man skratta då det tankar in pengar på kontot
Det som är till fördelen med Rysslandsfonder är att man får mycket för pengarna förhållandevis för svenska kronan då Rubeln likt svenska kronan varit svag.
Känns bra för mig ialla fall, vill ge detta tips för fler, har ni pengar som ni kan avsätta så gå in i detta, t om för "snabba" pengar, dock så skall man ju alltid tänka långsiktigt.... Själv måste jag dock först kämpa mot 0(mot vad mitt fiktiva världe var tidigare) sen kan jag gå plus..men med ett byte i rätt tid från raset och byte in i uppgången så går det mkt fortare att återhämta pengarna, tänk de som bara börjar närma sig sin återhämtning så har en annan gjort raketavkastningar, svårt att veta exakt hur mkt det kan bli? men knäcka bankräntan med råge blir nog inte svårt i år, nästa år? Blir det ett år med 20-30% återhämtning så kan man skratta då det tankar in pengar på kontot
Last edited: