Q_Ball_Racing
Gasar hellre än bra
Bara jag som är nöjd, Halv 786kr i mån
nejdå, jag är rätt nöjd med, ingen sporthoj som jag har, men betalar 4400kr ca om året i helförsäkring
Bara jag som är nöjd, Halv 786kr i mån
nejdå, jag är rätt nöjd med, ingen sporthoj som jag har, men betalar 4400kr ca om året i helförsäkring
Man klagar givetvis för att något inte stämmer.
Blir lite som en skattesänkning från regeringen som bara driver in pengarna någon annanstans. För in måste de...
Vad stör det dig? Blocka mina inlägg, eller ännu bättre kom inte in i den här tråden och skriv skit.
Jag är inte den enda som klagar på försäkringarna.
20 000 kr om året, och att inte kunna "avställa" hojen och betala mindre driver mig till att fiffla... det är därför jag klagar.
Har heller inte ramlat på en massa år.
Vad stör det dig? Blocka mina inlägg, eller ännu bättre kom inte in i den här tråden och skriv skit.
Jag är inte den enda som klagar på försäkringarna.
20 000 kr om året, och att inte kunna "avställa" hojen och betala mindre driver mig till att fiffla... det är därför jag klagar.
Har heller inte ramlat på en massa år.
Lite oklart skrivet, men jag läser det som att du är 21 år, bor i Göteborg och anser dig berättigad till en billig försäkring...?
Det är curlingens fel.
Klart att du läser fel. jag är 23 år, ska fylla 24 om 3 månader, kört hoj sen 18 års åldern. Aldrig vurpat.
Varför är du berättigad till låg försäkring? Vem är det som avgör vem som är berättigad att ha låg försäkring? Jag tycker att den som kostar mer att försäkra ska betala mer. Har jag rätt?
Jag har kostat väldigt lite att försäkra under mina år, men får betala för andra som kostar mycket - är det berättigat?
Är 15 000 om året för en halvförsäkring billigt på en 10 år gammal hoj, det kan du avgöra. Men det är min drömsiffra, det är där min gräns går för vad jag har råd att försäkra.
Oftast är enbart trafik en bra bit över 15 om året.
Du har ingen aning om vad du snackar om och du är bara avundsjuk. Du har förmodligen en ganska bra försäkring och kan därför skriva på så vis. Hade du varit i min sits hade det varit surt för dig också.
Jag anser mig själv inte kräva en billig försäkring, men jag kräver att försäkringsbolagen vill försäkra mig för pengar där min smärtgräns går, 1000-1200 i månaden kan inte någon anse vara billigt.. Det är väl alldeles rimligt tycker jag.
Hade varit kul att se hur du hade reagerat på en 200% ökning, du hade väl tyckt att det är okej och inte varit alls bitter/sur. Då hade jag skrivit exakt som du gör nu, och du hade givetvis stört dig på det. Hur ska du kunna dumförklara mig, och redan i förväg veta hur mina körvanor ser ut. För vad är det för skillnad på mig och dig egentligen? Din ålder kanske, och att du bor utanför stan... jag kanske är mycket lugnare/mognare än dig. Är det inte lite surt då?
Förstår heller inte för den delen varför det stör dig att jag vill ha någorlunda acceptabel premie. Vad påverkar det dig? Den dagen jag får billig försäkring så kommer jag hoppas att alla andra får det också. Varför ska jag vara bitter egentligen? Vi är ju alla motorcyklister.
Så länge jag inte påverkar vad du betalar, så har jag aldrig förstått varför man ska störa sig på folk som klagar på försäkringen. Jantelagen kanske.
Jag har kostat väldigt lite att försäkra under mina år, men får betala för andra som kostar mycket - är det berättigat?
...
Något som slår mig är det som alltid kommer upp i dessa diskutioner är "det är billigare utomlands med försäkring" etc. Finns det någon undersökning på detta? Vore fantastiskt roligt att läsa och jag tycker detta är ett ämne som SMC kunde gå till botten med nu när de kan frigöra resurser från gruppen som jobbat med 25mm mindre regplåt. (Ganska elak sarkasm men med rätt mycket allvar).
...
Svar på tal...
Tack för ett bra svar Jesper. Får be om ursäkt om du tog illa vid dig om min åsikt om regplåten...
"Roligt" att läsa om det franska bolaget. Är ju lite sådana här referenser som behövs för att bilda sig en uppfattning även om det var svårt att jämföra som du säger.... väljer bort antingen sporthoj mot t ex streetfighter eller ännu värre väljer bort körkortet helt. Är det nästa hojtyp att "överprisas bort" från marknaden.
Sen har jag inte så hemskt svårt för att sporthojar ska vara dyra att försäkra.... Svårt att få tillväxt i motorcyklismen när inte en jäkel har råd att försäkra en hoj om man är under 50 år...
Att mina premier ökar med 1000, resp 400 procent om jag skulle byta till något av sveriges stora försäkringsbolag säger, enligt mig, att marknaden inte är frisk och jag har inte ens sporthojar...
Stölder är också intressant. Stjäls det så otroligt många fler sporthojar än andra hojtyper? Har svårt att hitta siffror på det..Intressant ämne. Jag står dock fast vid min åsikt om att det inte är helt rent spel från storbolagen.
Jag undrar också varför det var billigare att försäkra rent generellt förr i tiden? Det har kraschats rekordlite de senaste åren.
Inflationen sätter sina spår, men så mycket? Fråga till er som är kunniga.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari