Läs annonsen....

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Pappsen skrev:
Men visst fan får vi alla erkänna att BMW har fått en viss stämpel hos oss alla. Är inte rasist men skulle tänka mig flera ggr innan jag köpte en tack vare pizz ryktet! Execute me, mina kompisar är blattar och kör BMW, skulle inte vilja köpa en likadan.(fast kanske annars :rodnar ) Är lite sugen på en Alfa eller Porsche till hösten.. Nån som har erfarenheter hur dessa :confused:

Alfa 164 T-spark går som fan :rock Speciellt med infällbar lambourghinivinge bak :D

Porsche är grodbilar...... asfula allihopa.

BMW är bilar med lite klass, synd att de fått pizzastämpel. Finns inget softare än att glida lite i en fullutr. BMW 750iAL :)

750RR

Cosmo

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM
För eran info angående bilen..

den har körförbud och är inte besiktigad eller skattad. Har haft 5 ägare och senaste ägaren köpte bilen 6:e maj tog 7 dagar att lägga ut en annons för att sälja den igen.. måste vara en jäkligt kul bil, för annars skulle man väl inte tröttna så fort. Han kanske tröttnade när han blev dragen av en hoj.. :D

Namnet kanske man inte ska skriva men Jasmin är det inte iaf. Kanske ville kunna skriva i annonsen att en m3:a skulle varit "tjejkörd".... :rolleyes:

Känns som ett säkert köp enligt mig. :crash

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Finns inget softare än att glida lite i en fullutr. BMW 750iAL
:fakta :fakta

Kan absolut inte göra annat än hålla med, vill du åka med en runda Mavve ? ;)

Bilen för komfort, cykel för att ha skoj. IMHO

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
det är lungt

Out_Spinner skrev:
Easy.. Hoppa på mig som kallar Bmw för pizzaräser. Bättre att säga turkbil som någon gjorde längre upp i tråden? Nej förlåt, jag ska inte skylla ifrån mig. Jag gillar inte bmw. Anledningen är att det är så många som har en. Samma sak gäller kläder, hojar osv.. Det var så jag menade med det jag skrev...
Jag hoppas att du söker hjälp! Det är trots allt massproduktion på det mesta.Ska man köpa en ferrari för att inte vara en TURK J*VEL då? Jag blir så arg när jag stöter på sånt för innerst inne vet man vad som menas . Jag säger inte att du är rasist men ska man bli dömd för att man kör ett av världens mest sålda bli?, tror inte det! :confused:.Jag skriver inte bara till dig utan alla som delar din uppfattning. Vi syns ute på vägarna, hoppas vi förstår varann bättre då! :squid

Last edited:

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen...
haha, är juro och hans polare i farten igen?

juro och dragan importerar bilar från tyskland^^ :hej :crash

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Re: det är lungt

Nu tror jag att du överreagerade rätt ordentligt. Jag och flera jag känner kallar speciellt gamla 3-serien för pizzaräcers av gammal vana. Det betyder inte mycket för mig - jag hatar inte invandrare eller nåt annat - det är bara ett uttryck. Säger nån pizzaräser så vet man vad de menar. Säger nån plastraket vet jag också direkt vad de menar.

Daniel-L skrev:
Jag hoppas att du söker hjälp! Det är trots allt massproduktion på det mesta.Ska man köpa en ferrari för att inte vara en TURK J*VEL då? Jag blir så arg när jag stöter på sånt för innerst inne vet man vad som menas . Jag säger inte att du är rasist men ska man bli dömd för att man kör ett av världens mest sålda bli?, tror inte det! :confused:.Jag skriver inte bara till dig utan alla som delar din uppfattning. Vi syns ute på vägarna, hoppas vi förstår varann bättre då! :squid

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Pizza-räser är ju ett väldigt vedertaget uttryck, som tillochmed användes i Sällskapsresan när en spanjor körde Camaro. Rasistiskt? Inte det minsta, svenskar kan faktiskt också driva gatukök och pizzerior. Säger nån blattebil eller liknande så kan man ju börja fundera däremot. Många invandrare kör ju just BMW och Mercedes eftersom det ger status, inget rasistiskt i det påpekandet utan det är så, för invandrare betyder bilen mer än för svenskar. Daniel-L, lugn.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
maverick_750rr skrev:
Porsche är grodbilar...... asfula allihopa.

BMW är bilar med lite klass, synd att de fått pizzastämpel. Finns inget softare än att glida lite i en fullutr. BMW 750iAL :)

750RR

Ajabaja! har sagt åt dig att inte snacka skit om Porsche :whip

BMW är och förblir turkbil... fast vissa av dom kan vara skit kul :crash

*DIABLO*

Guest
ja skitsamma alla får kalla bmw för vad dem vill, men ska man då säga jag vill inte ha volvo för att de e svennebil?? men jag säger oxo att de e turkbil men mest på skämt o jag e blatte själv men inte turk :skrämd

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Hoppas att alla förstår att det bara var ett uttryck att kalla BMW för turkbil,precis som man kallade Ford Taunus för finnmerca på sin tid pga många finnar körde det

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Hahahahaha!!! Finnmerca har jag fan missat helt.

KGA skrev:
Hoppas att alla förstår att det bara var ett uttryck att kalla BMW för turkbil,precis som man kallade Ford Taunus för finnmerca på sin tid pga många finnar körde det

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
besviken

Nicke skrev:
Nu tror jag att du överreagerade rätt ordentligt. Jag och flera jag känner kallar speciellt gamla 3-serien för pizzaräcers av gammal vana. Det betyder inte mycket för mig - jag hatar inte invandrare eller nåt annat - det är bara ett uttryck. Säger nån pizzaräser så vet man vad de menar. Säger nån plastraket vet jag också direkt vad de menar.
Vill påstå att jag alltid reagerar(överreagerar) när folk kastar ur sig saker som man har snappat upp i livet utan att riktigt tänka på vad det är man säger. jag kan inte minnas att man har kallat volvo för svennebil! Jag kan garantera att jag reagerar lika starkt när en blatte som mig själv slänger ur sig nåt som alla andra som han känner har sagt (om svensson). Visst det kan vara oskyldigt det nekar inte jag,men är vi så fega på båda sidorna som inte vågar vara roliga inför varandra.Hoppas nån tar till sig nåt för det känns som att vi är kvar på ruta ett!
P.s. Det är vi som sätter dessa j*vla stämplar!? :mad:

Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Re: besviken

Jag fattar inte vad du menar med "inte vågar vara roliga...". Förklara gärna. För mig är "pizzaräser" m.m. helt oskyldigt. Själv tycker jag inte om när man slänger ur sig rasist och nazist med mera hur som helst och till vem som helst. *Det* är starka ord (för mig i alla fall) och ska inte användas hur som helst.

EDIT: Peace man.

Daniel-L skrev:
Vill påstå att jag alltid reagerar(överreagerar) när folk kastar ur sig saker som man har snappat upp in livet utan att riktigt tänka på vad det är man säger. jag kan inte minnas att man har kallat volvo för svennebil! Jag kan garantera att jag reagerar lika starkt när en blatte som mig själv slänger ur sig nåt som alla andra som han känner har sagt (om svensson). Visst det kan vara oskyldigt det nekar inte jag,men är vi så fega på båda sidorna som inte vågar vara roliga inför varandra.Hoppas nån tar till sig nåt för det känns som att vi är kvar på ruta ett!
P.s. Det är vi som sätter dessa j*vla stämplar!? :mad:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Pontiac Trans Am med guldfälgar, samma som i första Smokey and the Bandit filmerna, den med örn på huven. (obs ej 100% säker eftersom det va flera år sen jag såg den)

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
Nicke skrev:
Jag fattar inte vad du menar med "inte vågar vara roliga...". Förklara gärna. För mig är "pizzaräser" m.m. helt oskyldigt. Själv tycker jag inte om när man slänger ur sig rasist och nazist med mera hur som helst och till vem som helst. *Det* är starka ord (för mig i alla fall) och ska inte användas hur som helst.

EDIT: Peace man.
Vill du fatta kan du ta och ringa på en annons o säg!"HEJ JAG SKULLE VILJA PRATA MED ÄGAREN TILL PIZZARÄSERN SOM NI HAR ANNONSERAT. Han kommer nog inte finna det lika roligt som du kan jag lova dig. Är det fortfarande oklart?Hoppas jag har varit till nån hjälp

:mattias

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Du hade bara formulerat så att jag inte fattade vad du menade. För övrigt skulle jag inte småtracka nån jag ska försöka pruta med men en kompis med en 323 skulle vara helt OK. Jag tror du hetsar upp dig i onödan. Jag menar på samma sätt som Oljekyld att det är ett vedertaget begrepp och inget mer med det.

Daniel-L skrev:
Vill du fatta kan du ta och ringa på en annons o säg!"HEJ JAG SKULLE VILJA PRATA MED ÄGAREN TILL PIZZARÄSERN SOM NI HAR ANNONSERAT. Han kommer nog inte finna det lika roligt som du kan jag lova dig. Är det fortfarande oklart?Hoppas jag har varit till nån hjälp

Mechanic_D

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ja
Om man inte ens kan vara vänner på en internetsida så hur faan ska man då få fred på jorden?
:hej

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...