Läs annonsen....

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Re: det är lungt

Daniel-L skrev:
Jag hoppas att du söker hjälp! Det är trots allt massproduktion på det mesta.Ska man köpa en ferrari för att inte vara en TURK J*VEL då? Jag blir så arg när jag stöter på sånt för innerst inne vet man vad som menas . Jag säger inte att du är rasist men ska man bli dömd för att man kör ett av världens mest sålda bli?, tror inte det! :confused:.Jag skriver inte bara till dig utan alla som delar din uppfattning. Vi syns ute på vägarna, hoppas vi förstår varann bättre då! :squid
Varför hoppar du på mig så fruktansvärt? För att jag kallar bmw pizzaräcer? Jag tycker inte själva ordet är en sån big deal att du ska råda mig att söka hjälp.

Det är samma sak när det gäller Svensson bil. Jag finner inget av orden särskilt rasistiska. Gör du?

Som sagt, jag tror du missuppfattade mitt första inlägg.

steelbeam

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
allt sålt, men en mini nu iaf.
Daniel-L skrev:
Vill du fatta kan du ta och ringa på en annons o säg!"HEJ JAG SKULLE VILJA PRATA MED ÄGAREN TILL PIZZARÄSERN SOM NI HAR ANNONSERAT. Han kommer nog inte finna det lika roligt som du kan jag lova dig. Är det fortfarande oklart?Hoppas jag har varit till nån hjälp
:mattias

Tagga ner! :confused:

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
Re: besviken

Daniel-L skrev:
Vill påstå att jag alltid reagerar(överreagerar) när folk kastar ur sig saker som man har snappat upp i livet utan att riktigt tänka på vad det är man säger. jag kan inte minnas att man har kallat volvo för svennebil! Jag kan garantera att jag reagerar lika starkt när en blatte som mig själv slänger ur sig nåt som alla andra som han känner har sagt (om svensson). Visst det kan vara oskyldigt det nekar inte jag,men är vi så fega på båda sidorna som inte vågar vara roliga inför varandra.Hoppas nån tar till sig nåt för det känns som att vi är kvar på ruta ett!
P.s. Det är vi som sätter dessa j*vla stämplar!? :mad:

Vd menar du med "båda sidorna" då?

Tycker som andra här att du hetsar upp dig lite väl mycket i onödan, uttrycket var inte illa ment från början och ger inte heller dig rätt att gå på folk som du gör.

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
hetsar upp

Nicke skrev:
Du hade bara formulerat så att jag inte fattade vad du menade. För övrigt skulle jag inte småtracka nån jag ska försöka pruta med men en kompis med en 323 skulle vara helt OK. Jag tror du hetsar upp dig i onödan. Jag menar på samma sätt som Oljekyld att det är ett vedertaget begrepp och inget mer med det.
:fakta Du får inte missförstå mig men det där med vedetaget är nåt som vi gör det till.Jag vet inte vem du är men jag lovar dig att många säger så för att låta nedvärderande och deeeeeet har jag problem med.du säger ju själv att du inte skulle säga så om den du prata med är INVANDRARE!. Säger du nåt om en tredje person och tycker att det inte är lämpligt och säga det i hans närvaro så tycker jag att du ska låta bli att säga det över huvudtaget!eller ?
let's bee friends

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Casca skrev:
:fakta :fakta

Kan absolut inte göra annat än hålla med, vill du åka med en runda Mavve ? ;)

Bilen för komfort, cykel för att ha skoj. IMHO

Ja :) Det vill jag verkligen. Kom till sturup på söndag med din 750 så kommer jag med min M5 :) Sen kan vi rejsa där :tummenupp :rolleyes:

kajlyl skrev:
Ajabaja! har sagt åt dig att inte snacka skit om Porsche :whip

BMW är och förblir turkbil... fast vissa av dom kan vara skit kul :crash

Porscheskit :D

BMW ÄR skitkul :crash
Är fortfarande glad över att du inte svängde vänster in till din farsa i söndags :) Annars hade jag inte haft en bil kvar.....

Men visst är den charmig nu med bucklan fram? Minst 3meter innan motorn tar skada juh :rolleyes:

750RR

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
maverick_750rr skrev:
BMW ÄR skitkul :crash
Är fortfarande glad över att du inte svängde vänster in till din farsa i söndags :) Annars hade jag inte haft en bil kvar.....

Men visst är den charmig nu med bucklan fram? Minst 3meter innan motorn tar skada juh :rolleyes:

750RR

Just det.. din M5 på 2ton mot min 125:a på 0,1ton... Jo du har nog rätt att du inte hade haft nån bil kvar :rolleyes:

Tycker bucklan är jätte fin :tummenupp
Det är på fullt allvar 40cm fram till kylaren så motorn är det ju vääldigt långt in till... :crash

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
slog upp i svenska akademins ordlista.
"pizza-räcer" fordon, oftast i sedan-modell som framförs av andra generationens invandrare. Oftast tysk-importerad med tonade rutor.
se även "BMW"
;)
känner ni att ni orkar "hata" mig för detta reply så var så goda...

bara döda fiskar flyter med strömmen.... :squid

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
Re: Re: besviken

Bj skrev:
Vd menar du med "båda sidorna" då?

Tycker som andra här att du hetsar upp dig lite väl mycket i onödan, uttrycket var inte illa ment från början och ger inte heller dig rätt att gå på folk som du gör.
Jag ska säga dig en sak! En dag satt jag och diskuterade bilar med en släkting,då sa han att han inte kunde tänka sig köpa en BMW just av den anledningen och det trots att han tycker att de är väldigt bra bliar. Han har fler sådana enligt honom oskyldiga åsikter.OK då står det klart hur han och många andra ser på en viss grupp mäniskor,de vill inte köra en bil som de tycker är kul o köra bara för att de förmodligen skulle placeras i en viss kategori(PIZZARÄSERS).Hur sjukt låter inte detta?tycker du fortfarande att jag hetsar upp i onödan?

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kajlyl skrev:
Just det.. din M5 på 2ton mot min 125:a på 0,1ton... Jo du har nog rätt att du inte hade haft nån bil kvar :rolleyes:

Tycker bucklan är jätte fin :tummenupp
Det är på fullt allvar 40cm fram till kylaren så motorn är det ju vääldigt långt in till... :crash

Haha, fast jag hade kört ner i diket om du rubbat dig :fakta :D

Ska fixa fler bucklor i helgen..... vänta nån dag så har bromsvätskan runnit ut o då jäklar blir det till o gasa i stan :tummenupp

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: besviken

Daniel-L skrev:
de vill inte köra en bil som de tycker är kul o köra bara för att de förmodligen skulle placeras i en viss kategori(PIZZARÄSERS).

Johorrå.... det gör jag visst. Skiter i om folk kallar mig "blatte-wannabe" eller att "det inte finns nåt värre än när svennar vill vara som en blatte".

Starka ord.... men inte från min mun :fakta

Kommer förmodligen endast köra BMW nu framöver några år. En bil jag fallit för :) (eller kommer falla med nån vacker dag)

750RR

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
maverick_750rr skrev:
Haha, fast jag hade kört ner i diket om du rubbat dig :fakta :D

Ska fixa fler bucklor i helgen..... vänta nån dag så har bromsvätskan runnit ut o då jäklar blir det till o gasa i stan :tummenupp

750RR

akta dig.. snart kommer moralriddarna och ger dig en stor kaka ;)

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
foppa skrev:
slog upp i svenska akademins ordlista.
"pizza-räcer" fordon, oftast i sedan-modell som framförs av andra generationens invandrare. Oftast tysk-importerad med tonade rutor.
se även "BMW"
;)
känner ni att ni orkar "hata" mig för detta reply så var så goda...

bara döda fiskar flyter med strömmen.... :squid
Kan inte vill inte hata dig du är bara löjlig

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Re: hetsar upp

Det har jag inte skrivit eller menat nånstans. Kanske nån annan här.

Daniel-L skrev:
:fakta du säger ju själv att du inte skulle säga så om den du prata med är INVANDRARE!.

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929

Daniel L, jag undrar vem av oss som är löjligast... Jag, eller du som sitter vaken mitt i natten för att hålla liv i en helt meningslös "tråd".
Själv såg jag ditt patetiska "moraliserande" då jag klickade in på senaste inlägg, och bestämde mig för att retas lite...
Du som i din info tycker livet är som bäst när du sitter på hojen borde väll krypa i säng för att ha all denna "energi" på gatan imorgon... som du beter dig nu verkar du vara fokuserad på helt fel saker...
jobbar innom mentalvården, och kan säkert hjälpa dig finna harmoni med livet för en ringa summa....
sov gott.

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
foppa skrev:

Daniel L, jag undrar vem av oss som är löjligast... Jag, eller du som sitter vaken mitt i natten för att hålla liv i en helt meningslös "tråd".
Själv såg jag ditt patetiska "moraliserande" då jag klickade in på senaste inlägg, och bestämde mig för att retas lite...
Du som i din info tycker livet är som bäst när du sitter på hojen borde väll krypa i säng för att ha all denna "energi" på gatan imorgon... som du beter dig nu verkar du vara fokuserad på helt fel saker...
jobbar innom mentalvården, och kan säkert hjälpa dig finna harmoni med livet för en ringa summa....
sov gott.
Bry dig inte om mina sovvanor, tro mig jag har energi till detta, att köra hojen och lite till, so stay cool!!!

Daniel-L

el capitan
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
none
Re: Re: hetsar upp

Nicke skrev:
Det har jag inte skrivit eller menat nånstans. Kanske nån annan här.
Jag menade bara att om du tycker att det är lugnt att säga turkbil eller liknande så borde du kunna säga det när du träffar en av de killarna o se om de tycker som du,att det är lugnt! Det var det jag menade. :tummenupp

Cosmo

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM
Re: besviken

Daniel-L skrev:
.... jag kan inte minnas att man har kallat volvo för svennebil!

Brukar eller brukade inte volvo kallas för sossecontainer??
Är väl ett påhopp likt något annat isf.

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
Re: Re: Re: besviken

Daniel-L skrev:
Jag ska säga dig en sak! En dag satt jag och diskuterade bilar med en släkting,då sa han att han inte kunde tänka sig köpa en BMW just av den anledningen och det trots att han tycker att de är väldigt bra bliar. Han har fler sådana enligt honom oskyldiga åsikter.OK då står det klart hur han och många andra ser på en viss grupp mäniskor,de vill inte köra en bil som de tycker är kul o köra bara för att de förmodligen skulle placeras i en viss kategori(PIZZARÄSERS).Hur sjukt låter inte detta?tycker du fortfarande att jag hetsar upp i onödan?

Ja

andreas.e

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
har 4 hjul
Varför heter det pizzaräser? Jo för att det är ett skämt om att människor som bakar pizza kör en sådan bil! Det är inget annat än ett skämt. Det har blivit ett skämt bara för att "de som bakar pizza" väljer att köpa likadana bilar allihop! Till 99,99% gäller det BMW 3-serie E36. Orkar inte rada upp massa exempel just nu, men jag kan lova att det finns fler skämt om liknande situationer, då någonting går till överdrift! Man kan ju välja att ta åt sig, det beror på om man gillar sin bil. Man ska väl kunna vara man nog att ta kritik? Framförallt när man hänger på pizzagänget och köper en pizzabil! Detta är inget nedvärderande, utan bara min åsikt om hur det ligger till. Man kan välja att se på saken genom det sätt som Daniel-L ser, nämligen att ta allting personligt, överreagera och tro att det är invandrarna alla vill åt! Eller så ser man det som det är, som en rolig grej!

over and out.

ps. Bmw gör grymma bilar, jag förstår varför många vill ha dem!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...