Lätt- och svårsålda hojar

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Vad har ni som har sålt era hojar det senaste året för erfarenheter? Vilka modeller har varit lätta respektive svåra att sälja och hur generösa har ni tvingats vara för att bli av med era pärlor?

Min föreställning är att hojar som R1 och GSX-R är mer eller mindre iskalla på marknaden om man inte har tur med en spekulant eller möjlighet att slumpa bort dem.
 

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Ort
Gotland
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
Aprilia rs 250 lätt såld, Bimota sb7ef Svår såld. Men ingen av mina är till salu nu hade dom det förrut men ångrade mig :)
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
En R1 måste man vara beredd att sätta ett sjukt lågt pris på, eller gå med på skambud för att bli av med...
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
*

burner skrev:
Denna kille kommer kanske få problem med att sälja då priset nästan är 70'000kr för en -00.

http://www.blocket.se/view/3998976.htm?caller=obl_s&l=0&c=1&city=0
List priset ligger på ca 70 tusen,men på hur många mil det baserar sig på har jag ingen anning.Fick själv 70 för min som gått 3500 mil och utan extra delar sen då minus självrisken 3 loppor så det blev 67 :) fast då var det bolaget som pröjsa den.
 

Ballen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Letar värstinghoj för fullt. PMa gärna om ni skall sälja
Jag har haft R1, GSXR1K och CBR954 senaste åren och allt har gått att sälja. Enklast var nog CBR. Visst måste man ha rätt pris på grejorna men man behöver inte ge bort dem på ngt sätt
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
R1 racer skrev:
List priset ligger på ca 70 tusen,men på hur många mil det baserar sig på har jag ingen anning.Fick själv 70 för min som gått 3500 mil och utan extra delar sen då minus självrisken 3 loppor så det blev 67 :) fast då var det bolaget som pröjsa den.

Kul för dig, jag känner några som länge försökte sälja sina R1'or.
Bägge satte ut ett pris på 61000kr, även dessa 2 hojar var från 2000.

Ringde 1 person på 2 månader med ett seriöst intresse, resten lämnade bara skambud typ under 45000kr :näsblod
 

RiGu

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Hallsberg
Hoj
R1 & YZ 250
sålde min gsxr 1000 -01 för en vecka sen, hade gått 3200 mil och jag fick 60 för den
 

Mackan_80

www.dirytspekers.com
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Ronneby
Hoj
Gixxer 1000
Sålde min r1 -98 3200mil i höstas, hade den ute på annons i 2v sen var den såld för 50000.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag tror R1/Gixxer/Ninja är svårsålda för ibland verkar annonserna lite... märkliga..

exempelvis.. 2500 mil. Lungt körd. Ehhhh? R1, lungt körd. Yeah right..
Det är ju många moppefuckon som kör R1 dito o skenförsäkrar o misshandlar dem vilket påverkar beg-värdet..

Dessutom, vem vill ha en hoj som gått på 13000 rpm i 2500 mil?

Därför tror jag V-twinnar är mer lättsålda för de går inte på lika högt varv och håller längre => bättre beg-marknad. Se bara VTR, TLR, TLS, SP1, SP2, osv.

Detta är ju rent spekulativt, men vi kan ju starta en debatt om det iaf. :)
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
RiGu skrev:
sålde min gsxr 1000 -01 för en vecka sen, hade gått 3200 mil och jag fick 60 för den


Dvs över 50% värdeminsking på 4 år, för den kostar väl typ 130 lök ny..
Wow.
 

halmstads_kung

Prospect...i min egna klubb
Gick med
17 Apr 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 750
Zee skrev:
Jag tror R1/Gixxer/Ninja är svårsålda för ibland verkar annonserna lite... märkliga..

exempelvis.. 2500 mil. Lungt körd. Ehhhh? R1, lungt körd. Yeah right..
Det är ju många moppefuckon som kör R1 dito o skenförsäkrar o misshandlar dem vilket påverkar beg-värdet..

Dessutom, vem vill ha en hoj som gått på 13000 rpm i 2500 mil?

Därför tror jag V-twinnar är mer lättsålda för de går inte på lika högt varv och håller längre => bättre beg-marknad. Se bara VTR, TLR, TLS, SP1, SP2, osv.

Detta är ju rent spekulativt, men vi kan ju starta en debatt om det iaf. :)

15500 rpm...
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Zee skrev:
Dvs över 50% värdeminsking på 4 år, för den kostar väl typ 130 lök ny..
Wow.

Köpte min R1-02 ny... 2 år senare sålde jag den för 65..... nu ville jag ju iofs ha den såld så jag godtog prutning, men det var inte så många kronor.... den kostade 129 ny... dvs 50% värdeminskning på 2 år... men så finns det 1500 R1or också... så vill man ha den såld får man endera ha tur, ha en väldigt "speciell" hoj, eller lägga sig nån/några tusenlappar under lägsta pris på marknaden. :3freak
en sak är säker iaf.... R1an är en otroligt fin hoj i alla avseenden, men jag kommer aldrig vara så dum så jag köper en sprillans ny... isåfall blir det en bättre begagnad.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Mattiaz skrev:
Köpte min R1-02 ny... 2 år senare sålde jag den för 65..... nu ville jag ju iofs ha den såld så jag godtog prutning, men det var inte så många kronor.... den kostade 129 ny... dvs 50% värdeminskning på 2 år... men så finns det 1500 R1or också... så vill man ha den såld får man endera ha tur, ha en väldigt "speciell" hoj, eller lägga sig nån/några tusenlappar under lägsta pris på marknaden. :3freak
en sak är säker iaf.... R1an är en otroligt fin hoj i alla avseenden, men jag kommer aldrig vara så dum så jag köper en sprillans ny... isåfall blir det en bättre begagnad.
Det är ju 60k man kan ha roligare för...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
print_screen skrev:
Aprilia rs 250 lätt såld, Bimota sb7ef Svår såld. Men ingen av mina är till salu nu hade dom det förrut men ångrade mig :)

Offroad och Customhojar är nog det mest lättsålda idag, custom det mest sålda överhuvudet taget, men tänk om 20 år när många som fick kortet gratis och kör custom faller ifrån, då kommer det finns i drivor av dem, kommer inte finnas marknad som täcker upp heller då, alt är att det blir mycket mycket prisvärda, då blir de svårsålda, om inte de flest härinne har sadlat om, skulle jag sadla om skulle det kunna bli på sin höjd en Bulldog, V-max el Mt01.
 
Last edited:

Davve84

'En jävel på att Fega !
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Globen
Hoj
VX 800
Har försökt att sälja min KLE 500 04a 250 mil kostar ny runt 60k haft den ute för 50k ingen som ringde så då sänkte jag den till 30 för skojskull se om nån ringer ! men nix !!! ingen vill ha min hoj! hahah så jag får köra med den tills jag bli onödigt rik så jag kan ge bort den !!
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Hultan skrev:
Det är ju 60k man kan ha roligare för...

Haha, jodå... fast jag hade allt jävligt roligt under de 2 säsongerna... men vafan... varenda hoj som är till salu verkar ju gått mindre än 600 mil per säsong... jag kör minst 1300 mil varje säsong, o vafan då har ju hojen gått långt... min R1a hade ju gåt 2700 mil på 2 säsonger.... då klassas den som skrot av många... synd att det ska vara så med hojar, en bil reagerar ingen om den gått 12000 mil, men en hoj som gått 3000 ... ojojoj. :mad:

/En som kommer fortsätta köra närmare 2000mil /säsong.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Davve84 skrev:
Har försökt att sälja min KLE 500 04a 250 mil kostar ny runt 60k haft den ute för 50k ingen som ringde så då sänkte jag den till 30 för skojskull se om nån ringer ! men nix !!! ingen vill ha min hoj! hahah så jag får köra med den tills jag bli onödigt rik så jag kan ge bort den !!

Har du inte tid att vänta?? Jag sålde min 1991 förra året för 24 000 kr, som hade gått 2400 mil, vänta en månad, ibörjan av mars börjar folk få riktiga vårkänningar då kommer efterfrågan gå upp samtidigt priset, sätter du ut den för billigt kommer nog folk tro att något är skumt..
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mattiaz skrev:
Haha, jodå... fast jag hade allt jävligt roligt under de 2 säsongerna... men vafan... varenda hoj som är till salu verkar ju gått mindre än 600 mil per säsong... jag kör minst 1300 mil varje säsong, o vafan då har ju hojen gått långt... min R1a hade ju gåt 2700 mil på 2 säsonger.... då klassas den som skrot av många... synd att det ska vara så med hojar, en bil reagerar ingen om den gått 12000 mil, men en hoj som gått 3000 ... ojojoj. :mad:

/En som kommer fortsätta köra närmare 2000mil /säsong.


Det är nästan löjligt att bry sig så om milen om hojen är servad!! Ingen vet idags dato hur långt man kan köra med en mc motor!!! Finns Hondor som gått 40 000 mil, ok stor motor, men litershojar skall kunna gå säkert det 10dubbla utan större problem( man måste serva givetsvis!!)
Däremot kanske en högvarvig mindre maskin så kan miltalet spela in.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top