Riktigt balt är detta
Funderar om denna kan vara något ?
http://robotnyheter.se/2012/12/08/portabee-ihopfallbar-3d-skrivare-under-5-000-kronor/
Hur är det med storleken på dessa, har kollat runt lite och hittar kanske max ca 250x200x250 typ men finns det inga i storleken 600x400x200 eller helst större. Utan att pristet springer iväg då givetvis.
Har kollat en del i china och där finns det vissa modeller till bra priser men storleken då
Detta 3D-printfilament består av plasttypen PVA (Polyvinyl alcohol) som löser upp sig i vanligt vatten. Det passar därför bra för 3D-utskrifter av föremål man vill avlägsna enkelt utan manuell inverkan, så som stödmaterial, gjutformar, osv.
Ikväll ska jag limma ihop delarna och förhoppningsvis plasta insidan med glasfiber och polyester för att verkligen vara säker på att det håller.
Har du efterarbetat något på skalen och projektet? Jag har kollat en del videon på 3d-printing och bortsett från de för hundratusentals kronor så verkar det ge väldigt grova ytor, mycket ränder och plastspill som sitter kvar, fast iofs har jag mest kollat in repraps eftersom prisklassen är attraktiv för ett onödigt impulsköp.Aa ungefär så jag gjort.. Tejpade den på plats sen klädde med glasfiber och polyster på både ovan-, och undersida. Kunde hålla i änden på den 3D-printade delen och lyfta hela undertailen utan att det knakar eller viker sig. Tyvärr glömde jag ha hanskar på mig när jag slipade ytan, så nu har jag glasfiber-flisor över hela händerna, sticks lagom.
Anyway. Slänger upp lite nya bilder.. Kommer inte åt ftpn så får ladda upp som vanligt.. =O
Plastad. Behöll de gamla flikarna och plastade på dem för extra stabilitet. Skitfult gjort men jag är absolut inget prolle.
View attachment 378999
Slipad
View attachment 379000
Spackl
View attachment 379001
Mina iphoneskal som frågades efter lite längre upp. Har tillverkat en del olika till föräldrar med deras barns namn på. Mycket uppskattat. Slängde även med en bild på ett annat projekt jag håller på med
View attachment 379002View attachment 379003View attachment 379004
Coolt projekt!
Vet du om det finns ställen där man kan betala för att skriva ut sina 3D-modeller? Tänkte typ hemsidor dit man skickar en 3d-fil för att sedan få utskriften hemskickad?
Inte för att jag har en aning om hur man modellerar men det är ju nästan värt att lära sig om man slipper lägga 20 000:- på en maskin.
Går det att printa i genomskinligt material? Kan man göra lamphus tillexempel?
Edit:
Hur funkar det när den skriver ut delar som inte sitter ihop under? Alltså om jag vill skriva ut en stående gubbe, hur börjar den printa handen när axeln inte är klar?
Coolt projekt!
Vet du om det finns ställen där man kan betala för att skriva ut sina 3D-modeller? Tänkte typ hemsidor dit man skickar en 3d-fil för att sedan få utskriften hemskickad?
Inte för att jag har en aning om hur man modellerar men det är ju nästan värt att lära sig om man slipper lägga 20 000:- på en maskin.
Går det att printa i genomskinligt material? Kan man göra lamphus tillexempel?
Edit:
Hur funkar det när den skriver ut delar som inte sitter ihop under? Alltså om jag vill skriva ut en stående gubbe, hur börjar den printa handen när axeln inte är klar?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|