Johannes L
Ny medlem
- Gick med
- 12 Apr 2010
- Hoj
- Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
fy fan va häftigt med 3d-printande! Det programmet du använder för att designa, var kan man få tag på det och vad kostar det?
Visst är det 3Ds Max använder jag och är egentligen inte gjord för att ta fram funktionsmässiga designer. Anledningen till att jag använder det nu är för att det är det enda 3D-program jag har att tillgå, då jag använder det i jobbet. Men det är ju ett program avsett för visualisering, och inte konstruktion. Dessutom är det absolut inget man köper bara för att designa plastgrejer då man får 2 R6or för vad programmet kostar.
Vill du på ett betydligt enklare sätt göra egna konstruktioner är det Solid-program som gäller. Det finns flera gratisalternativ, t.ex. sketchup, Autodesk 123D, och openSCAD som är helt open source. Bättre mer avancerade program är solidworks, topsolid m.fl.
Sätt igång
Vad går en sån printer på egentligen?
Vad gäller vinkeln på skylten.... Om inte annat kan du ju göra två olika hållare som du skiftar inför besiktningen.
Beror helt på. Replicatorn är Creativetools.se svensk återförsäljare för och de tar 19050:- (inkl. moms) för aktuell modell. Annars finns det ju RepRaps, alltså byggsatser som du själv bygger ihop, dessa kan man få för drygt 4.000:- å uppåt.
Är du mer intresserad av hela grejen med att 3D-printa så släng iväg ett mail till CreativeTools, de har varit sjukt hjälpsamma mot mig när jag behövt något eller haft krångel med maskinen, och svarar gärna på frågor.
Fan vad fräckt! Bra verktyg är fan roligt, öppnar ju upp helt nya möjligheter. duktigt avis på din skrivare! ska bli kul att följa projektet, inte ofta man ser den här byggtekniken! kör hårt!
Köp
Last edited: