Lätt ombygge av R6 - med 3D-skrivarens hjälp

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Shapeways vet jag har fått bra omdöme tidigare.

Printa ut i genomskinliga material är svårt, efterom den lägger lager med trådar inuti modellen, blir inte massan helt tät. dvs att du kommer alltid få ljusbrytning inne i objektet oavsett hur fint polerad ytan är. Finns kanske sätt att printa på som löser det problemet, men då får man nog sälja hojen för att ha råd att få en prototyp tillverkad :)

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Passade på att rulla in skönheten i studion för en liten plåtning :) Inte perfekt men då det är trångt som fasen i studion och dessutom första gången jag fotar fordon, tycker jag bilderna blev rätt coola ändå :)

r6_studio1_web.jpgr6_studio2_web.jpg

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Hoj
Tanka ner t.ex. Illustrator fusion, 123d eller något annat gratis CAD-program, googla tutorials å lär dig modellera =) 3D-skrivar biten är enkel, man behöver bara ett program som konverterar STL-filen från 3dprogrammet till en gcode, alltså språket som 3D-skrivaren och många andra cnc-maskiner använder.

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Bra program, dock kunde dom lagt ner lite mer research på vapentillverkning istället för att försöka skrämma upp folk. Det går som sagt att skriva ut VISSA funktionella delar från en 3dprinter men idag skulle jag säga att en svarv är förmodligen en bättre vapentillverkare än en 3d printer...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati