Teo skrev:
Men man behöver inte läsa alla trådar man inte gillar. Jag irriterar mig på massor men Jag skiter i att läsa det och accepterar att några av de andra 1000-tals medlemmarna har annat att snacka om, annan humor, mm.
Wieseguy om du tillhör dom 1% på Sh som ogillar spam som du tycker förstör forumet har du då rätt eller har dom "99%" som gillar lite skitsnack rätt??
Ska du verkligen va moderator då?
Vilka tycker du skulle må bättre om dom va ifrån Sh en period??
Utan skitsnack i trådarna dör SH.
Man försöker undvika att läsa det vissa personer skriver för att man vet att det inte tillför någonting vettigt hit.
Kruxet blir att det blir väldigt svårt då dessa personer har tendensen att skriva i varenda tråd de kan hitta.
Det problemet har minskat lite nu när UT åkte ut. Spammet har blivit mer koncentrerat i specifika delar av forumet.
Jag tycker dock, personligen, det fortfarande är för mycket sådant.
Ta bara alla "borra?", "ligga?" inlägg i "jag är ny" forumet.
Hur seriöst är det att alla kvinnor som kommer in på ett
hojforum skall mötas av en sexuell anspelning det första de gör ?
Är det den bilden av SH vi vill visa upp för nykommlingar ?
Ja, det är en mansdominerad värld men det betyder inte att vi måste visa det så fort vi har chansen.
Anser du att jag på något sätt inte passar in i eller har misskött mig i moderator rollen så är du välkommen att lämna in ett klagomål på det.
Jag får faktiskt ha personliga åsikter även om jag är moderator.
Kolla lite hur andra forum löst hela den problematiken.
Nu kanske inte zatzy är det bästa exemplet då deras moderation är för på tok hård (enligt mig) men där togs ju hela OT-forumet bort och ersattes med ett fråge-forum.
Problematiken försvann men blev det bättre ?
Nja, jag skulle inte vilja se den lösningen här på SH. Däremot skulle jag gärna vilja se en hårdare moderering i ÖD-forumet.
Spammat skrämmer bort vettigt folk. Det kanske inte märks bland spammarna men SH har tappat ganska mycket folk som hade vettiga saker att säga under åren. Dessa personer kanske inte tog så mycket plats som spammarna men när de skrev något så var vettiga inlägg.
Det är det som är risken när man låter spammandet gå för långt.