Jag har lån på Horneten och ska köpa skinnställ på avbetalning också. Skinnstället kan jag låna räntefritt upp till 24 månader, hade aldrig lånat till det annars. Har råd att betala av skiten direkt.
Jag tycker det är helt okej om man har nog med pengar över efter amorteringar. Så ser jag på saken.
Har hört från många: "Man ska inte ha lån på leksaker". Sen när är en motorcykel en leksak? Det är ett transportfordon, som förvisso är lite överflödigt men ändå. Vet fan inte hur ni kör om ni brukar den som ett lekfordon, då är nog pengar inte erat problem utan eran livslängd. Många tänker på fan, palla ha lån och krascha min hoj samtidigt som man enbart har trafikförsäkring - pröjsa lån för en kraschad hoj. Vem tänker på pengar vid en eventuell krasch? Är inte hälsan viktigast?
Pengar är pengar, bränn pappret och lev livet. Låt det inte gå för långt, men håll det inom en viss gräns.
Alternativt köp en äldre hoj. Men från mina egna erfarenheter så kan en gammal hoj kosta en heeel del efter några års ägande
Samtidigt som den står stilla när man mekar med den. Pröjsar hellre lite till cash och kör en nyare hoj som jag är mer nöjd med, och kan åka hela somrarna.