Lögnaktiga polare/arbetskamrater osv.

Henken

Guest
Av nån anledning har jag jobbat med rätt många lögnare nu när jag tänker efter. Vissa ha varit värre än andra, men den sämsta rövarhistorien av alla är den som en man (gubbe) i 45-årsåldern berättade rätt nyligen.

Han menar på fullt allvar att han cyklat på en vanlig cykel, rätt ner i ett dike, krockat med en sten och gjort en framåtvolt med cykeln varefter han landade på däcken igen och fortsatte att cykla som ingenting hänt. :confused:

Vilken är den mest uppenbara lögnen nån försökt slå i dig?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det var när en snubbe från facket var och snackade med folk på mitt jobb. Jag stod bara och lyssnade litegrann då jag var upptagen med annat men de är tamefan som sektmedlemmar.
En annan jobbarpolare försökte lura i mig för drygt 2 år sen att han hade varvat GTA San Andreas på ca 10 timmar. Sen när vi lirade det hemma hos mig så var han inte direkt vass om jag säger så :D
Jag gjorde ett jobb åt en firma och jag frågade då ägaren till firman hur många anställda han hade och svaret var klockrent; Mellan 20 och 50, vem vet? I efterhand har jag fått reda på att det inte ens var 20...

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Finns många uppenbara lögner, en i min klass berättade att han varit sångare i wasp. Han var kring 18 och året var nog kanske 2001.

Annars hade jag en lärare som blev omkörd av topphemliga pansarvagnar på vägen till skolan och han hade även varit formel 1 förare.

Båda har ju självklart berättat hundratals såna lögner, det här var bara ett litet smakprov.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Man träffar rätt mycket intressant folk nör man kör lastbil, jag vet inte om det är ensamheten som gör att dom börjar fantisera och sen tror att det är verklighet.

Dom flesta börjar prata tjejer och vilka snyggingar dom har träffat.

Det börjar bli gammalt efter 8:de gången.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Den värsta var utan tvekan mytoman george, skulle jag skriva hans historier blir jag själv kallad mytoman.

FreddaGädda

Guest

Annars hade jag en lärare som blev omkörd av topphemliga pansarvagnar på vägen till skolan och han hade även varit formel 1 förare.

Jag hade en vikarie som hade allvarliga problem med mytomani.

Exempel:
1. När han var i Indien såg han 10 till 12 meter höga elefanter. (Motsvarande ett trevåningshus i höjd)
2. Han har hoppat in och ersatt en av medlemmarna i KISS under en konsert.
3. Han har alla operativsystem hemma. En dator för varje.
4. Handdatorn han vid tillfället hade var enligt honom världens bästa. Jag med mitt elektroniköga kunde utan problem se att det var Palms budgetmodell, dessutom något föråldrad.

Det var länge sen jag hörde skiten, så detta är vad jag minns tydligast.

Hade även en polare som ljuger som nånting du aldrig tidigare mött.
Ljög om exakt allting, exakt hela tiden. Han ljög till och med om att han sökt hjälp för problemet, och blivit "botad".
Jag mötte honom i somras på en bensinmack. Han körde en MG ZR, sproilans ny. Han kom fram direkt och började snacka om den utan att jag ens frågade, och började peppra mig med lögner.
1. Det var hans bil.
2. Han hade betalat för den.
3. Den var inte inkörd, så han hade inte börjat trimma den än.
4. Den hade 250 hästar (läs:eek:trimmad)

Jag kollade upp bilen via VV. Detta är vad jag fick fram:
1. Det var hans morsas bil.
2. Hon har köpt den på avbetalning.
3. Inkörd? Vem vet..
4. Den hade 103 hästar.

Och detta fick jag veta utan att fråga. Fiffigt av honom att ljuga bara för sakens skull..

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det finns folk här inne som seriöst tror att dom kan dra min HD. Så jäkla körda lirare! :hihi... harkel... hm

Nej men seriöst så tycker jag också att det är obetalbart kul när ngn med inlevelse återberättar en "självupplevd histora ur verkliga livet" som man själv (till skillnad från den berättande) minns att man berättat för denne. :hihi

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Av nån anledning har jag jobbat med rätt många lögnare nu när jag tänker efter. Vissa ha varit värre än andra, men den sämsta rövarhistorien av alla är den som en man (gubbe) i 45-årsåldern berättade rätt nyligen.

Han menar på fullt allvar att han cyklat på en vanlig cykel, rätt ner i ett dike, krockat med en sten och gjort en framåtvolt med cykeln varefter han landade på däcken igen och fortsatte att cykla som ingenting hänt. :confused:

Vilken är den mest uppenbara lögnen nån försökt slå i dig?
:) Det finns ju en och annan idiot,i har en på jobbet som gjort allt backat runt med långtradare och vänt på typ 3 kvadratmeter lärt det dansa försvaret kampsport m.m,det värsta är att om man inte tror honom så ljuger han ännu värre. men det är klart han är dansk,kanske en förmildrande omständighet:D

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
R1
haha skön läsning.. har väl inte råkat ut för några brutal lögner.. men har polare som everdriver saker nåt fruktansvärt.. det värsta är när man själv har vert med om någon sak som tillsammans med honom så ska han berätta saken för andra... och så smetas det på ut av bara helvette.. man vet inte om man ska skratta eller gråta i sånna tilfällen :huvet

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Topp tre:
Mina föräldrar har vunnit nobelpriset, flera ggr!

Pappa har gått bort. (Varpå killens bror som satt bredvid tittade upp förvånat iom att pappa inte alls hade gått bort)

Var och surfade på hawai, sögs ner i en undervattensgrotta där jag hittade en jättestoooor skatt. Simmade upp till ytan. Nu vet jag vart den ligger och skall bärga den senare.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag hade en kompis som hade lite svårt får att hålla sig till sannningen alla gånger. Oftast ganska harmlösa lögner iofs men det var som om han inte hörde själv att han ljög eller möjligen överdrev rätt friskt.
Som när han försökte få övertala mig att följa med till Mallis trots att jag redan skulle med..
Han: - Men det är klart du ska åka med man kan hyra typ en HD där, för femti spänn!
Jag: - Å jättebra, men jag ska åka med!
Han: - ...och du behöver inte ens ha körkort!!!!
Jag: - Schysst, jag ska med som sagt!
Han: - Man kan dyka där.. och du behöver inte ens ha cert!
Jag: - Jag har redan bestämt att jag ska med!
Han: - ...och dyka när du är skitfull oxå!!!

.mac

Hajjper Spårts
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Gixxer 750 -98
Nu när jag läser det här kommer jag ihåg Big Brother på 5:an för flera år sedan. Där var det ju nåt pannben som berättade "sanna" historier hela tiden. Bla så sotd han och basunerade ut i TV att han hade...
"hängt i underläppen på en valhaj"...
vid nån dykning eller nåt.....TROLIGT....men kul :rofl

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Jag jobbade ihop med en kille för några år sen, vi kan kalla honom Kjelle. Han berättade en hel del otroliga historier.
En vår hade han hjälpt sin brorsa att skrapa och måla om båten. Han hade köpt loss båten från flottan och den var så stor att det inte gick att lyfta ur vattnet. Dom var tvungna att gå ner under vattnet med dykardräkter och måla med specialfärg för undervattensmålning.
Problemet var bara att brorsan trampade på luftslangen hela tiden så Kjelle inte fick nån luft...

En annan gång kom han till jobbet och var skittrött. Han berättade att dom hade ringt från Volvo mitt i natten och bett han komma och byta en växellåda på en bil som skulle vara på en utställning dagen efter.
Han var tydligen den enda som klarade av det och han fick 50k för besväret...

En dag berättade han att han skulle säga upp sig snart. Han hade fått jobb hos polisen och skulle få helikoptercert och betald utbildning.
Troligt att nån som inte ens hade klarat att ta B-kortet vid 35-års ålder skulle få helikoptercert...

Vi frågade varför han inte hade något körkort. Då förklarade han att när han var 18 så hade han slangat på Gågatan med sin Kawa Z1300 när polisen stod där och då blev han av med körkortet och fick inte ta något nytt på typ 20 år...

Detta är bara ett smakprov av vad han hittade på.

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag som trodde att jag hade några roliga historier att bida med här, men efter att ha läst hela tråden inser jag att de inte är så intressanta.

Wasp!? 12m höga elefanter!? Nobelpriset!?

Vad är det för fel på folk? Ska man ljuga kan man ju iaf försöka vara lite trovärdig?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Två killar i karlstad som är totalt brända i huvudet.

Ena killen kom och satte sig brevid mig på bussen en dag och eftersom han vet att jag är intresserad av motorer så skulle han berätta nyaset trimmet han testat. Då tog man spolarvätskemunstyckena och bytte plats på dom och spridarna så fick man 100hk till.

En annan har helt ärligt stått och sagt att han har en bunker under växthuset och samma person har sagt att dom har en polishelikopter på landet.

Att han har dödat 129 personer kom han och berättade en dag
Att han vet ett stort bråk som går av stapeln varje år i samband med arvikafestivalen där flera hundra personer slåss i skogen.

Båda personerna är så jävla tragiska, vid ett tillfälle då han hade mordhotat en som jag känner och hans föräldrar satt med i ett möte. Då sa han pappa, om man visste att ungen skulle bli såhär då hade jag fan inte skaffat någon.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Finns många uppenbara lögner, en i min klass berättade att han varit sångare i wasp. Han var kring 18 och året var nog kanske 2001.

Kan dra fler exempel från samma kille:

- Hans pappa satt i riksdagen.

- En gång när han blev frågad vad han hade gjort i helgen, så sa han att han hade följt med på världsturné med sin syster som var en världskänd sångerska. Fast när han blev frågad om vem hon var så sa han att hon gick under nåt artistnamn som han inte kom ihåg.

- Han brukade ha piercings förut, fast han var tvungen att ta bort dom för att kunna bada med sina elektriska ålar.

- Han var SM-tvåa i Quake World. Har det även för att han sa att han spelade i världens bästa CS-klan.

Sen drog han även en massa andra lögner. T ex om superbilar han hade ägt och orgier med en massa lesbiska tjejer etc etc...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
De flesta har väl någon stött på en sådan mytoman, det absolut roligaste är att det alltid är såna vansinnigt uppenbara rövarhistorier de drar. Det verkar inte slå dem hur orimligt det låter för normalbegåvade personer som är mer än 10 år gamla.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC