Kanske därför en rätt stor del av dem har en liten egen verkstad hemma.http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Bilmekaniker-1252
Kollar man på denna länk så låter det som en rimlig lön.
Kanske därför en rätt stor del av dem har en liten egen verkstad hemma.http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Bilmekaniker-1252
Allt var inte bättre förr, vi jobbade bara mera för att ha råd.
http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Bilmekaniker-1252
Lönevärderingen i Sverige är i stort helt marknadsmässig och korrekt!.Är det en liten firma (under 10 anställda) så är det ju inte ens säkert att dom går efter kollektivavtal.
Men visst, 19k är inte bra för någon som ska skruva ett fordon som gör 300 blås på två hjul och man ska ansvara för någons liv, samtidigt så ligger transport på 24k och då ansvarar man ju för 60 ton i 80 km/t mitt bland folk med ett fordon som kostar 5 miljoner och med last som kan vara värt mångmiljonbelopp, medans du kan sitta på ett kontor och vända papper för en lön på 40k eller mer...
Lönevärderingen är skruvad i Sverige...
Ehh, nu förstår jag inte. Man ska få en marknadsmässig lön oavsett hur den egna ekonomin ser ut.
Och ja, man får räkna med en lägre instegslön men den ska fortfarande vara marknadsmässig.
Är det en liten firma (under 10 anställda) så är det ju inte ens säkert att dom går efter kollektivavtal.
Men visst, 19k är inte bra för någon som ska skruva ett fordon som gör 300 blås på två hjul och man ska ansvara för någons liv, samtidigt så ligger transport på 24k och då ansvarar man ju för 60 ton i 80 km/t mitt bland folk med ett fordon som kostar 5 miljoner och med last som kan vara värt mångmiljonbelopp, medans du kan sitta på ett kontor och vända papper för en lön på 40k eller mer...
Lönevärderingen är skruvad i Sverige...
Dessutom har man några års erfarenhet för att landa på 40k.
Som fordonsmek har man gymnasieutbildning.
Tack för alla svar!!
Bara jag har råd att försäkra R6 an och äta pizza ibland tar jag det !
Så en fordonsmek kan alltså inte ha högskoleutbildning?
Mej veterligt så kan en doktorand jobba som fordonsmek, man måste inte vara lågutbildad för att jobba som mek, lite väl mycket fördommar där!
Jag tycker lönen ska vara efter säkerhet, erfarenhet, ansvar och kunskap på jobbet, i den ordningen...
Det är MIN åsikt.
Jag reagerar på alla gnälltrådar över att däckbyte för 400kr/däck är för dyrt och affärerna tar för höga priser för kläder och hjälmar. Nu är en lön på 19.000/månaden för de anställda för lite? Går inte ihop.
Visste att frågan skulle komma...
Du kan ha kunskap om hur man ska göra men vara jäkligt slarvig med säkerheten...
Har du säkerhet och ansvar som fokus så skaffar du dej kunskap.
Minimalt bemannat postorderföretag med jättelager samt låga transportkostnader som i fallet rea säljer ut förra årets kollektion med mycket liten eller ingen vinst? Jag vet inte.Det är egentligen en annan femma, åtminstone gällande kläder och hjälmar. Varför gav jag 2600 kr (ja på rea, ordinarie 4600 kr) för mitt skinnställ från Tyskland när samma skinnställ kostar 10995 kr hos min lokala handlare. Är Tyskland ett låglöneland?
Minimalt bemannat postorderföretag med jättelager samt låga transportkostnader som i fallet rea säljer ut förra årets kollektion med mycket liten eller ingen vinst? Jag vet inte.
Ganska lättsållat i kommentarerna, vilka som är arbetstagare utan personalansvar samt vilka som är arbetsgivare/ arbetstagare med personalansvar
19 tkr, är inget att gnälla över som insteg!
Gör man något man gillar och trivs med, blir man bra på det
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |