Lag om regplåt fram !!!!!!!!!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Rift skrev:
2398101 alltså att deras andledning ligger i antalet döds olyckor i år från 16 - 23 går inte de i vågor, bara min åsikt

"har inte läst hela artikeln"
Sen har det varit en så sjukt mycket bättre sommar iår än förra året vad gäller väder och vind för MC förare.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Och nu infinner sig fråga nummer två: Hur jävla svårt kan det vara att köra enligt hastighetsbegränsningen vid fartkamerorna, och sedan dra på igen? Är folk fullständigt blinda? Förutom en gigantisk skylt som varnar för kameraövervakning, syns ju kameraskåpen på 300 meters håll.

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
Fürstenhoff skrev:
2409996 Möjligheten finns absolut att det kan bli så då det redan är så i England där även förslaget om regskylt FRAM härstammar i från!!

/Fürstenhoff.

men skulle de bli så här e de väll bara o köpa ett par stora mörka solbrillor. Så syns ju inte den lilla del av ansiktet som dom annars sett bakom visiret:va

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
valmers skrev:
2410008 Och nu infinner sig fråga nummer två: Hur jävla svårt kan det vara att köra enligt hastighetsbegränsningen vid fartkamerorna, och sedan dra på igen? Är folk fullständigt blinda? Förutom en gigantisk skylt som varnar för kameraövervakning, syns ju kameraskåpen på 300 meters håll.
Håller med, kamerorna är väl inget problem. Tycker mer att det är det rent praktiska med att stoppa dit en skylt fram som är problemet.

Om en lag med skylt fram och ägaransvar skulle gå igenom, men man vill fortfarande vara outlaw och blåsa förbi kameror i 200 så får man väl låta bli att skruva dit skyltfan då.

Gabor

Guest
valmers skrev:
2409963 När ska folk fatta att det INTE räcker att fotografera en registreringsskylt för att bötfälla någon. Det krävs IDENTIFIERING av föraren.

det kommer folk INTE att fatta....

Sen om alla åkte uniformt klädda, svart från topp till tå, åsså solbrillan på...vilket problem det ställer till vid identifiering..:yoparty

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gabor skrev:
2410124 det kommer folk INTE att fatta....
Nej, jag är rädd för det. Det kommer fortfarande postas trådan om uppfällbara skyltar och kameror som fotar bakåt.

Tänk om folk kunde gå in på vv.se eller polisen.se och läsa fakta om hur fartkameraövervakningen går till, istället för att gissa. Fast det är väl en utopi.

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"
Der är väl bara att luta sig lite framåt o hålla en hand framför regskylten när man blåser förbi om man inte orkar bromsa :D
Då skulle dom nog tvinga fram att regskylten ska sitta på framskärmen så vi inte når den :mad:

Synd att det ser förjävligt ut dock!!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
b_randen skrev:
2410145 Der är väl bara att luta sig lite framåt o hålla en hand framför regskylten när man blåser förbi om man inte orkar bromsa :D
Då skulle dom nog tvinga fram att regskylten ska sitta på framskärmen så vi inte når den :mad:

Suck. Identifieringen då? Ska man gissa vem som kört hojen? Jag ger upp.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
njelger skrev:
2409984
Man kan ju börja rota i högkostnadsskyddet för t ex bromsmediciner och annat.

Jag betalar max $15 per medicin och månad. Det blir väl ca 1400 kr/år.

Vad är högkostnadsskyddet i Sverige? :rolleyes:

njelger

Guest
Lugn skrev:
2410273 Jag betalar max $15 per medicin och månad. Det blir väl ca 1400 kr/år.

Vad är högkostnadsskyddet i Sverige? :rolleyes:

Anta att du kommit ill USA med t ex HIV....vad hade din försäkring kostat?
(Nu är jag ingen fan av den svenska sjukvården utan försöker mer svara på din fråga.)

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
njelger skrev:
2410283 Anta att du kommit ill USA med t ex HIV....vad hade din försäkring kostat?
(Nu är jag ingen fan av den svenska sjukvården utan försöker mer svara på din fråga.)

Jag hade aldrig kommit in i USA med HIV. Man måste ta ett HIV-test i samband med ansökan om uppehållstillstånd.

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
b_randen skrev:
2410145 Der är väl bara att luta sig lite framåt o hålla en hand framför regskylten när man blåser förbi om man inte orkar bromsa :D

hmmm dom kan glömma hela skiten!!! finns inte en chans att ja skulle skruva på en ful skylt på min hoj!!!!
:mad:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Med lite tur så godkänner inte EU att sverige inför regskylt fram på egen hand - Skulle kanske kunna räknas som "Handelshinder" då inga hojjar är gjorda för skylt framtill.

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Lugn skrev:
2409505 Hur mycket kostar vården dig egentligen i Sverige?

Ja, jag vet... Det är andra gången jag quotar samma inlägg, men idag fick jag min slutdeklaration från Sverige och det var intressant...

Nästan 10.5% betalade jag i skatt till landstinget förra året! Nu minns jag inte exakt vad jag betalar för min sjukförsäkring här i USA, men det landar någonstans runt 6000 kr/år, för två pers! Det är bra mycket mindre än 10.5%...

Med tanke på löneläget och nivån på sjukvården i Sverige så kan ju själva verksamheten inte vara särskilt dyr i drift, så VART tar alla pengar vägen?? :va
Jag tycker du ska ta reda på hur mycket din sjukförsäkring kommer att kosta efter att du har utnyttjat den. Om dom vill försäkra ett riskobjekt (du kan ju bli sjuk igen)vill säga.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
vx skrev:
2410988 Jag tycker du ska ta reda på hur mycket din sjukförsäkring kommer att kosta efter att du har utnyttjat den. Om dom vill försäkra ett riskobjekt (du kan ju bli sjuk igen)vill säga.

Det har jag gjort. Endoskopier, magnetröntgen, hundbett mm. :tummenupp

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
valmers skrev:
2410150 Suck. Identifieringen då? Ska man gissa vem som kört hojen? Jag ger upp.
Idag har du fan PMS....

Du som läst på VV:s sida vet väl att de ska koppla samman informationen från de olika skåpen och på så sätt räkna ut vilken snitthastighet du haft mellan 2 skåp.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
valmers skrev:
2410008 Och nu infinner sig fråga nummer två: Hur jävla svårt kan det vara att köra enligt hastighetsbegränsningen vid fartkamerorna, och sedan dra på igen? Är folk fullständigt blinda? Förutom en gigantisk skylt som varnar för kameraövervakning, syns ju kameraskåpen på 300 meters håll.

Nästa steg är att de snittar din hastighet över en sträcka mellan två kameror. Så är det redan i UK.

Nästa fråga?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
R1 wannabe skrev:
2411072 Idag har du fan PMS....

Du som läst på VV:s sida vet väl att de ska koppla samman informationen från de olika skåpen och på så sätt räkna ut vilken snitthastighet du haft mellan 2 skåp.
Du kör på en 90-sträcka. Vid skåp 1 bromsar du ned till 90 km/h. Ingen bild tas. Du drar på igen. Vid skåp 2 bromsar du ned till 90 km/h. Ingen bild tas. Förklara gärna hur medelhastigheten ska kunna beräknas?

ft skrev:
2411097 Nästa steg är att de snittar din hastighet över en sträcka mellan två kameror. Så är det redan i UK.

Nästa fråga?
Se ovan.

b_randen skrev:
2411515 Har som inte nån regskylt att gå efter så lär det inte bli nån identifiering... :va
Men det spelar ju för fan ingen roll om du så har regskylten i näven, det går ju inte att identifiera en förare med hjälm och visir.

Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
valmers skrev:
2411857 Du kör på en 90-sträcka. Vid skåp 1 bromsar du ned till 90 km/h. Ingen bild tas. Du drar på igen. Vid skåp 2 bromsar du ned till 90 km/h. Ingen bild tas. Förklara gärna hur medelhastigheten ska kunna beräknas?

Idag tas ingen bild om man inte kör för fort. Det är dock ingen naturlag.

Rätt scenario är: Varje fordon plåtas vid första kameran. Varje fordon plåtas vid andra kameran. Regnumren avläses automatiskt. Är snitthastigheten för hög går bilderna vidare till faktureringsavdelningen.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln