cusenheute
Ny medlem
Ja,,,,,,, och tänk om man dessutom har glasögon som mörknar i solsken ,,,,,,,,
Det finns ju svetshjälmar som känner av ljuset, så varför finns det inte visir??? Affärsidé!?
Ja,,,,,,, och tänk om man dessutom har glasögon som mörknar i solsken ,,,,,,,,
Det finns ju svetshjälmar som känner av ljuset, så varför finns det inte visir??? Affärsidé!?
Sist diskussionen var uppe så var slutsatsen att det var helt ok att köra med hur tonat visir som helst men man får inte tona kåpglaset.
OT om du ska tona ALLA rutorna på bilen så måste de ha dispans då e det till vv du ställer frågan o ansöker om dispans med läkar, utlåtande mm, men dom kan kräva att bara du får köra bilen
Får man lov att fråga varför? Det är ju inte så att man döljer något eller ens tittar igenom det? (Iaf inte på de modeller som de flesta här inne kör)
Stod något om det i UNT förra året tror jag, några snubbar på Uppsala Universitet som t.om hade börjat diskussioner med nån hjälmtillverkare.
Kommer dock inte ihåg vad metoden hette.
Kruxet var väl att för att det skall gå någorlunda fort mellan mörkt och svart så krävs det elektricitet. Annars tar det ett par minuter vilket man inte har när man kör in i en tunnel tex.
edit: fotokromatiskt heter det ju!
Inte för att jag skulle bry mig om det om det är så, men har du någon referens som stödjer det? Använder alltid glasögonen på min profilbild dagtid när jag kör hoj, och det har polisen aldrig haft några synpunkter på (ens de gånger jag blivit stoppad), men det kan ju förstås lika gärna bero på att lagen är fånig och poliserna varit vettiga.Att köra med solglasögon och klart visir är förbjudet.
Inte för att jag skulle bry mig om det om det är så, men har du någon referens som stödjer det? Använder alltid glasögonen på min profilbild dagtid när jag kör hoj, och det har polisen aldrig haft några synpunkter på (ens de gånger jag blivit stoppad), men det kan ju förstås lika gärna bero på att lagen är fånig och poliserna varit vettiga.
Kåpglas då?
Que?!?!
Har alla rutorna på min bil tonade (kombiutrymmet kan du knappt se in i!) och det behövs inget tillstånd från Vägverket vad jag vet? Blev stoppad av Polisen för några månader sedan och han började gnälla om dom mörktonade rutorna varvid jag förklarade att dom aldrig sagt något på Bilprovningen plus att det är gjort på en seriös firma (har kvittot med mig i bilen) som gjort det så att maxvärdena för toningen inte har överskridits....
Ah, kollade på bilden men avfärdade den som trams, så jag missade klargörandet också.Läs hans nästa inlägg i debatten här...
Det är jag som bestämt det för det är så fult. Ser jag han på bilden kommer han garanterat få böter.
Det har jag en lösning på, statisk elektricitet! Som när man gnider i ballong mot håret, bara att bygga in en plastbit som ligger mot håret. Sen får man röra lite på hjälmen samtidigt som det ska ändra färg. Skitsmart.
Que?!?!
Har alla rutorna på min bil tonade (kombiutrymmet kan du knappt se in i!) och det behövs inget tillstånd från Vägverket vad jag vet? Blev stoppad av Polisen för några månader sedan och han började gnälla om dom mörktonade rutorna varvid jag förklarade att dom aldrig sagt något på Bilprovningen plus att det är gjort på en seriös firma (har kvittot med mig i bilen) som gjort det så att maxvärdena för toningen inte har överskridits....
Ang. topicen så finns det mig veterligen inga restriktioner vad gäller mörka visir. I England är det förbjudet på allmän väg men tillåtet vid bankörning. Det skulle i så fall vara förbjudet att använda solglasögon under bilkörning också för jag ser ingen större skillnad. (Förutom körning under nattetid klart).
3. Det finns ingen sol/värmedämpande film som INTE överskrider det
minimumvärde av ljusinsläpp.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2