sandstream
Guest
PrecisOrca69 skrev:Finns inget skydd som garanterar att du överlever en krasch, de bara förbättrar oddsen.
PrecisOrca69 skrev:Finns inget skydd som garanterar att du överlever en krasch, de bara förbättrar oddsen.
Kör själv i jeans och ibland bara tröjja om man bara ska några meter.
Sålänge man kör lungt och sansat så ser jag faktiskt inget fel i det.
Hellre klota i 20 i jeans än 180 i skinnställ.
Sen att jag inte alltid själv kör så lungt i jeans är mitt eget fel
Jag tycker personligen att det skulle vara lag på skyddskläder, ryggskydd och hjälm när man åker 125 cc eller mer.
Benny skrev:2158242
Bara en fråga, varför lag på det? och isf varför inte när man kör moped?
Briljanto skrev:2151461Eftersom du bor i Timrå och jag i södra skåne, så är risken för det ganska liten. Men innan du började böla över mitt obefintliga förstånd, så bör du veta vad det handlade om. Det va en körning på ca 1000 m, bara 50 väg. Där jag kommer till jobbet. Eftersom jag bara hade ett helställ vid tillfället är det lite knögigt att åla sig i det och ur det hela tiden. När jag ska ut och köra nöjestrippar så tar GIVETVIS på mig stället.
Mvh Mattias
-Andy- skrev:2159284Bla bla bla....vilket otroligt s***snack! De e du å en massa andra nötter både i den här tråden och på andra delar av forumet som man borde plocka kortet av direkt! De e inte särskilt konstigt att MC-folk dör stup i kvarten! Du kan ju för tusan stå rakt upp och ner och ramla i gatan å sen få köra rehab resten av livet! Väx upp era !!
ozto skrev:2151981jag har aldrig lyckats köra lugnt och sansat på hoj så jag åker inte utan skydd....
-Andy- skrev:2159284Bla bla bla....vilket otroligt s***snack! De e du å en massa andra nötter både i den här tråden och på andra delar av forumet som man borde plocka kortet av direkt! De e inte särskilt konstigt att MC-folk dör stup i kvarten! Du kan ju för tusan stå rakt upp och ner och ramla i gatan å sen få köra rehab resten av livet! Väx upp era !!
SirBarret skrev:2159291Så du tror att alla som kör o krachar o dör inte bar skyddskläder eller???
PacMan skrev:2159368Jag är tydligen en av dessa "nötter".
Näe, det tror jag verkligen inte! Det jag opponerar mig mot är folks rätt nonchiga inställning! Kör man utan skyddskläder, spelar ingen roll om det är 50 meter eller 100 mil så anser jag att man inte tänker förnuftigt. Alla här inne vet att saker kan hända i knapp styrfart liksom det lika väl inte behöver hända nåt om man drar i 200+. De e klart att risken inte är lika stor att förolyckas i låga hastigheter under kort tid. Som sagt, det jag inte håller med om i den här diskussionen är att man inte skyddar sig oavsett hur kort sträcka man kör.
-Andy- skrev:2159821
Du tycker inte det är vansinnigt att köra i 200+ i trafiken och du tycker det är okey att inte alltid ha sina skyddskläder på sig. För mig är båda de påståendena rätt korkade!
Tycker nog han mer påpekar att vissa saker tycker folk är helt okey medans andra saker är helt fel.PacMan skrev:2160112Du har ett otrevligt sätt att dumförklara folk till höger och vänster på väldigt lösa grunder. Lägg av med det.
enhjuling skrev:2159325Har du aldrig lyckats med det så är väl frågan om du borde köra hoj alls.
Om man tror att det är viktigare att ha full skyddsutrustning än att hålla igen lite på gasen ibland så är man illa ute.
Skyddsutrustning skall användas, inget snack om det men hur man kör är ännu viktigare. Vurpar man inte så behöver man ju inte ens hjälm.
ozto skrev:2160330ha ha, ja du! Jag tycker att jag är ganska så riskmedveten och tänker alltid efter innan jag gasar osv.. men så lugnt jag skulle vilja vurpa utan skydd har jag aldrig lyckats köra... Därav kör jag alltid med skydd!
Hur långsamt måste du inte köra för att du inte ska skada dig allvarligt när du vurpar? max 20km/h kanske.. mopedfart max.. o så långsamt har jag verkligen ingen lust att åka...
Är det sån fisåkning det handlar om så kan det kvitta... Då åker jag rostig saab
enhjuling skrev:2160355"aldrig lyckats köra lugnt och sansat på hoj" var det ju du skrev.
Lugnt och sansat tycker jag väl är att man följer de regler som finns, men du kanske tycker annorlunda.....
Den enda fart man inte kan skada sig i är väl 0 km/h.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|