Lamborghini Diablo vs Hayabusa

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Ja :lol g e lite ny på det här med hoj å sånt..(bara haft mckort en månad å e rätt kass). Var i allafall ute för att knäcka min 300kmh oskuld. Hoppade upp på hojen å letade upp en väg som jag tyckte verkade lämplig. I detta fall den rakaste väg jag kunde hitta här i Gällivare. Började med parkgatsleden. Jo det gick ju inte som jag tänkte mig kom ur rundellen ner mot stan drog fullt men upptäckte då att den här raka vägen svänger som fan i dessa farter. jag testade 2ggr men fick avbryta vid 260 eftersom jag e lite feg å vägen e gropig samtidigt som den svänger så e det fan livsfarligt dock tror jag det e fullt möjligt att fixa det om man vågar bromsa sent dvs inne i nästa kurva vilket kan bli lite lajbans. Jag bytte då till en annan väg som e lite längre men väl uppe i 280 så började min moppe hoppa upp å ner så jävligt så jag avbröt fast att jag hade mer väg kvar. Jo det e fan ricktiga kostigar runt den här stan. Det blev iaf ingen 300ing idag :(

Påväg hem såg jag en Lila Diablo med en fet ful 50årig gubbe i. Han svängde in på stan å jag letade å hittade honom utanför nån krog så då var det bara att föjla efter. Sen när vi närmade oss lite större väg så blinkade jag å bänglade lite bakom honom så att han skulle fatta vad jag velade. nåväl vi hamnade bakom några andra bilar och när de svängde av så var jag redo. Han var också redo för Diablon brölade som fan på fina varv (för sånt hör jag genom min lånade Nolan N25 mopedhjälm) När röven på diablon neg ner mot asfalten så var det fulla spjäll å nu skrattar de rutinerade hjoåkarna för vad som kom att hända var att jag höll på att köra på den gammle farbrorn bakifrån. Jag fick bromsa in å sen gasa ikapp igen för att sen komma till en kurva då jag släppte honom för min kurvteknik är inte den bästa. sen svängde han in på nån liten skitväg å jag åkte hem.

Ja jo...jag visste att hojen skulle spöa lambon men inte att den var så överlägsen att jag nästan skulle räsa på honom i sjärten.. nåväl då har man prövat det iaf....jag får leta en bättre väg å knäcka min 300 oskuld nån annan dag.

/Mammas gosse
 

Hoss

Nu tämjs asfalten med T-ACE
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Fagersta
Hoj
T-ACE
Ja jo...jag visste att hojen skulle spöa lambon men inte att den var så överlägsen att jag nästan skulle räsa på honom i sjärten.. nåväl då har man prövat det iaf....jag får leta en bättre väg å knäcka min 300 oskuld nån annan dag.

/Mammas gosse[/QUOTE]



Du skulle ha stannat honom och frågat om du fick "räsa på honom i sjärten"... då hade du kanske tagit nån oskuld i dag iaf.. :yoparty
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Dessa grejer bör aldrig finnas med i en och samma berättelse!! :7peta :död
Gulleplutt skrev:
-Lamborghini vs busa
-Jag e lite ny på det här med hoj å sånt..(bara haft mckort en månad å e rätt kass).
-Var i allafall ute för att knäcka min 300kmh oskuld.
-Sen när vi närmade oss lite större väg så blinkade jag å bänglade lite bakom honom så att han skulle fatta vad jag velade.
-för sånt hör jag genom min lånade Nolan N25 mopedhjälm

/Mammas gosse
 

CH

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
Ducati 749
Nä nu tycker jag att vi sjunger we shall overcome allihopa :fyllisar .
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Troll. Sånt här är inte särskilt kul, än mindre när det är så illa skrivet. Skall ni fantisera ihop en ball historia kan ni väl göra det med lite stil och finess åtminstone?
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
hrc skrev:
Troll. Sånt här är inte särskilt kul, än mindre när det är så illa skrivet. Skall ni fantisera ihop en ball historia kan ni väl göra det med lite stil och finess åtminstone?


Jomänn det kan man säkert. Dock har jag ju inte fantiserat å dessutom var det väl inte nått speciellt i detta. Anledningen till att jag skrev tråden var bara för att jag blev lite förvånad över att hojen var lite snabbare än jag trodde. Det står egenteligen inget mer än så i texten....Snipp snapp snut så var sagan slut
 

XeNo

snigel
Gick med
12 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
600RR-05(såld)R6-06(såld),660 raptor(såld)LTR 450
nu e d ngn som har tråkigt igen........
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
kjam fjojtis

Bortsett från språkbruk modell katastrofalt och den skrämmande tanken att du färdas på en Busa så hade du inte haft en chans över 200, men sådant kommer du lära dig när du blir en stor pojke. Spring hem till mamma nu...
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
JAJAJA Jag tar bort tråden då....om det går.

Har aldrig hört maken till mer viktigpettergnäll
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top