Lansering av ny RR-satsning

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
McB skrev:
Kör du på alternativ 4 så är du ännu dummare än vad jag har trott hittils. Det är inte ekonomiskt försvarbart att kitta en gathoj och köra bana med den, det har Farbror Chrille sagt.

Och han har helt rätt där.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Freppa skrev:
Om jag skall vara seriös i 3 sekunder så finns det nu fler alternativ. Att det blir två hojar, det står redan klart. Jag vägrar ge upp gatåkat.

Alternativ 1: En billig i 600-klassen.
Alternativt 2: En billig i 750-klassen.
Alternativ 3: Köpa exempelvis Nr:18's skrot (;)).
Alternativ 4: Köpa en Gixxer1000 -03 som gathoj, kitta den för cirka 20' med krashkåpor, puckar och allt annat skoj man kan hitta (fälgar exempelvis) och sedan köra med den.

Alternativ 3 känns lite väl seriöst med tanke på att jag är en sopa på att köra, så hojens potential sätter inte hindren. Alternativ 4 är det roligaste alternativet, men inte vettigt någonstans. Sedan är jag ju inte känd för att vara helt normal....

Om jag skulle ÖNSKA mig en hoj, skulle det vara en gixxer750.
Alternativ 3 är bäst, men då får du skynda dej, det finns fler intressenter :tummenupp
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Chrille: Sett den.Vet dock inte om jag är intresserad. Då har Henric ett intressant erbjudande på sin. En combo för 60'+ och riktigt najs spec.

McB: Hey, jag är kapitalistsvin. INGET jag gör är ekonomiskt försvarbart. Men skoj!
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Henric (D) hade jävligt fina grejer med sig förra året så det tycker jag att du ska kolla noga på. Hett tips.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Freppa skrev:
...Jag vägrar ge upp gatåkat...

Jajaja, så säger alla (sa bödeln innan han klippte till med svärdet). Vi får väl se.

Alternativ tre är inte alls för seriöst. När man står med fötterna på andra sidan linjen och funderar på att ta steget vill man gärna inte göra det med buller och bång. Man får för sig att det är bättre att börja smått. Det kan vara svårt att förstå att alternativ tre är just att börja smått. Där har du 45' kronor MC att bara skrota sönder och på vägen dit kommer du ha en helsikes massa skoj och något att växa i. Eftersom du är ett kapitalistsvin behöver du heller inte oj'a dig för att du slänger ut 45' istället för 35. Du råkar bara få en större och snabbare hoj så att du kan öka på dina chanser att highsida ut ur torparn på första tisdagsträningen nästa vår.

Ska vi vara riktigt allvarliga så har jag färska kunskaper om hur det är att plocka ut banhojen på gatan. *Lutar huvudet framåt och rynkar ögonbrynen* Det är faktisk ganska halvpissigt. Det går inte alls så snabbt att "slänga av" karschkåporna och "slänga på" originalkåporna, stödet, backspeglar, tutan o s v. Det där "slänga på" är skitsnack. Speciellt som du med största säkerhet har dängt hojen i baken ett par gånger och anpassat hålen i kraschkåporna istället för att bocka kåpstaget rätt. Det tar sin lilla tid. Väl ute på vägen visar sig den tidigare så väl inställda fjädringan vara helt åt skogen. Det hoppar och stojjar å latjar och plojar för balla RR-wannabeen på gatan. Alldeles för mycket kompressionsdämpning och alldeles för lite returdämpning. Sen till själva körningen. Den är ju inte mycket att hänga i granen. Det blir mest touring eftersom nu kan man oftast inte se utgången av kurvorna längre och om det är en öppen kurva som du kan ge gas i kan du hoppa upp och sätta dig på att det finns ett tjälskott eller en lagning i utgången så att du nästa flyger ut sadeln med din bananpassade fjädringsinställning.

Nu tänker du; "Äh, jag ska ju bara prova på lite hur det är att köra på bana". Ganska omgående efter att du börjat köra på bana kommer du att bli snabbare. Det är en grym känsla och då är du fast, the only way is up! När du blir snabbare vill du bli lite ännu sanbbare o s v och man inser ganska snart att ju snabbare man kör destå större är chanserna att man kraschar, snart blir krascherna en del av körningen. Duns i sandfållan, en axelrycking and of we go. Då vill du också ha andra drev, kraschkåpor, kopplingsgrepp, bromgrepp, styrhalvor, växelspakar, bromspedaler, extrafälgar, depåstöd, Laptimer, bla bla bla...ska jag fortsätta? Köp ett färdigt paket som blir förhållandevis billigt till skillnad från om du börjar komplettera en gathoj. Det blir aldrig en bra affär.

Förstår du nu? Om du tycker alternativ tre är för seriöst, vad tror du då vi andra tycker om alternativ fyra? Det är superseriöst. Den enda gången det är ett vettigt alternativ är då du ska tävla seriöst i en standardklass, typ Std 600.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Teddy: Jag hatar dig. Seriöst. Du är ond. OND!




;)




Chrille: Henric körde väl R6 förra året?
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Perfekta rejshojar för Freppa som tror att han kommer köra gata lär vara
Lilltösen - inte hört något pris än
Paltes Fulkawa - 20k
Nr18 - drygt 40 berorende på utrustning??

Dyrare än så bör det inte vara första säsongen. Köper du hoj för 20-40 så kommer din sommar som RR-wannabe bli förhållandevis billig.

I övrigt har Teddy rätt i allt han säger. Den här gången....
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Vem är Palte? Och vad är det för Kawwa? Och varför sitter jag naken framför tangentbordet på jobbet? Det är frågor jag vill ha svar på Chrille! NU!
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Perfekta rejshojar för Freppa som tror att han kommer köra gata lär vara
Lilltösen - inte hört något pris än
Paltes Fulkawa - 20k
Nr18 - drygt 40 berorende på utrustning??

Dyrare än så bör det inte vara första säsongen. Köper du hoj för 20-40 så kommer din sommar som RR-wannabe bli förhållandevis billig.

I övrigt har Teddy rätt i allt han säger. Den här gången....

Appropå perfekta rejshojar till salu, ligger den "tjejkörda" R1000-CBR:en ute på någon säljsajt?

Fulkawan är förövrigt såld.
 
Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Freppa skrev:
... Henric körde väl R6 förra året?

Jajjemensan. Han körde inte bara en. Han körde två! Å å å å åsså körde han en hel buss!

Han är säkert också ett sånt där kapitalistsvin som du är. Ni borde träffas och prata, ni har nog en hel del gemensamt. Aktier, gods, landställen i Provence, vinkällaren, humidoren. Ni kan sitta där i era klubbkavvor och röka cigarr och dricka Calvados och dra av ett par riktiga direktörsskratt. Då skulle du trivas va?

Känner du Janne Öfvre ?
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Freppa skrev:
...
Chrille: Henric körde väl R6 förra året?

Jo men du hade ju plats i förslagen för 600?

Det enda du vinner på kubiknoja i det här läget är att du kan missa fina 600-köp.

Hade den luringen annat på G också?
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Freppa skrev:
Vem är Palte? Och vad är det för Kawwa? Och varför sitter jag naken framför tangentbordet på jobbet? Det är frågor jag vill ha svar på Chrille! NU!

Palte här på forumet. Sök under säljes, borde vara lätt att hitta. Äldre billig R600-hoj som går bra och verkar vara hel och riktig...
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Chrille: Det var inte det jag menade. Den som kallas "Henric" här på forumet, som jag antar är samma, säljer en Gixxer750, inte en R6. Du skrev att han hade fin hoj, men det är inte samma han säljer (förutsatt att det är samma person).

För övrigt anser jag att Carthago bör förstöras.
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top