Jag vill ändå komma med tipset att inte köpa något som är lite för gammalt. Blir man biten, så kommer man ändå vilja ha något nyare/värre till nästa säsong, och nästa säsong så ska man göra sig av med den hojen som är omodern och ingen annan i depån har en likadan, d.v.s man får svårt att hitta reservdelar osv.
Det behöver inte vara en fjolårscykel, det räcker oftast att man hittar förra generationen cykel så vimlar det av dem i depån både bland a-förare och b-förare. Dessutom, kan man kanske leva med den några år, om man inte känner för att storsatsa. Jag menar, ni hittar bra 00-01-superbikar för 50-60kkr som man dessutom kan kränga till gatdårar som alltid betalar överpriser. Varför ska man då köpa en 95'a för 15-20kkr, som är på gränsen till slut, som ingen vill ha varken på banan eller gatan efter ett år?
Menar, jag har sett minst tre st gsxr1000 med prislapp på 60 den senaste månaden, trivs man inte med racingen, på med gatkåporna eller hugaliga, sälj den som fighter för samma pris efter en säsong.
Så freppa, lägg mer stålar på rejshojen, och så köper du en sunkig xt600 och kör ifrån resten av potatiskillarna med(det går utan större problem), eftersom du ändå bara slår dig på gatan