Lantisar bryr sig inte om sitt utseende

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
sundsvall lantisställe :D
jag ska snart flytta ut på "landet" (3 mil från stan..:tungan )
där ska jag gå med mina gula stövlar o hål i kallingarna med en oljig skitig t-shirt hela dagarna... de e lantis

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Nyteknik kommer från Pålsboda lika mycket som jag kommer från Blåkulla.

:mad:
Då garvade jag läppen av mig i onödan då när jag av en slump åkte igenom Pålsboda i våras. Tyckte det var hysteriskt underhållande att Mr Nyteknik bodde där, det passade som inte min bild av hans kattityd, att bo i "sveriges demografiska mittpunkt" eller vad det nu stod på skylten bredvid ortsnamnet! :D

I övrigt, dvs tråden ämne, håller jag med NT...Det hela är dock lite underhållande kan jag tycka.

/M

Ps. Inget ont om Pålsboda i övrigt, säkert jättefint ställe att bo på. :rolleyes:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nyteknik kommer från Pålsboda lika mycket som jag kommer från Blåkulla.
Åfan.
Var på blåkulla bor du?

Har alltid varit road av att uppfylla fördommar.
På semestern kör jag fortfarande med hawaiiskjorta, bermudashorts, solhatt, sandaler eller träskor och kamera på magen.
Seriöst!
Lägga ner tid på att hålla koll på vad som är modernt är så djävla skitnödigt.
Skaffa ett liv.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
sundsvall lantisställe :D
jag ska snart flytta ut på "landet" (3 mil från stan..:tungan )
där ska jag gå med mina gula stövlar o hål i kallingarna med en oljig skitig t-shirt hela dagarna... de e lantis

Sådär ser jag ut i Sthlm. Och då håller jag i mig MED BARA HÄNDERNA! Idag, 2007.

:D

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Har alltid varit road av att uppfylla fördommar.På semestern kör jag fortfarande med hawaiiskjorta, bermudashorts, solhatt, sandaler eller träskor och kamera på magen.
Seriöst!
Lägga ner tid på att hålla koll på vad som är modernt är så djävla skitnödigt.
Skaffa ett liv.
Bara den som är mycket estetiskt medveten ser ut på ett så utstuderat vis.

Annars tycker jag nog att Nyteknik har en poäng i att lantisar är mindre modemedvetna är oss metrosexuella killar.
Man kan ju vara klädd modevidrigt utan att se ut som en lodis. Men ljusblå foppatofflor, 3/4-byxor, t-shirt med avklipta armar är verkligen både och. Och man skullle aldrig se någon i Stockholm klädd på det viset. Vad beror det på förutom att alla stockholmare är "löjliga bögar"?

Bifogat

• crocs%20in%20store%201.jpg
    crocs%20in%20store%201.jpg
    78.6 KB · Visningar: 125
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Man kan ju vara klädd modevidrigt utan att se ut som en lodis.
Man kan också skita i hur andra klär sig. Och om man känner att man ändå måste ha någon åsikt om saken så kan man betänka att tänderna är ett staket som hindrar dumhet från att smita ut.

Håll grinden stängd! :)

Eder
L. Odis

...den som är mycket estetiskt medveten...
Vad betyder det? Vilken smak har man då? Är det en grundförutsättning att man delar smakpreferenser med Paris och Milanos bögar för att kunna anses vara estetiskt medveten i frågor som rör klädsel?

Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
jaha vad ska man ha på sig för att gardera sig mot alla klädrasister då :D

Skulle vilja ha en lista över klädrasistresistenta kläder.
Märke, färg mm
1. Skor?
2. Byxor?
3. Kallingar?
4. Strumpor?
5. t-shirt?
6. Annat....?
Gärna storlekar så man vet om man är för fet eller inte:D
Ja föresten, skriv gärna inköpställe så man inte köper rätt plagg i "fel" butik.
Satan det verkar ju var hur krångligt som helst att klä sig rätt.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
jaha vad ska man ha på sig för att gardera sig mot alla klädrasister då :D

Skulle vilja ha en lista över klädrasistresistenta kläder.
Märke, färg mm
1. Skor?
2. Byxor?
3. Kallingar?
4. Strumpor?
5. t-shirt?
6. Annat....?
Gärna storlekar så man vet om man är för fet eller inte:D
Ja föresten, skriv gärna inköpställe så man inte köper rätt plagg i "fel" butik.
Satan det verkar ju var hur krångligt som helst att klä sig rätt.
Tjöp bara märkeskläder, såsom Helly Hansen tröjor, Algots byxor, Tretorn gummistövlar, osv.
Om du handlar i lanthandeln, på lantmannaföreningen, Claes Ohlsson eller Ellos behöver du inte avslöja för andra än dina närmaste.
Övrig publik på plöjningstävlingen får beundra dig i ovisshet.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Tjöp bara märkeskläder, såsom Helly Hansen tröjor, Algots byxor, Tretorn gummistövlar, osv.
Om du handlar i lanthandeln, på lantmannaföreningen, Claes Ohlsson eller Ellos behöver du inte avslöja för andra än dina närmaste.

Jag kan ju rapportera att mina tretorn gummistövlar är ännu bättre beträffande hygien och komfort än mina foppatofflor. Snacka inte skit om tretorn!

Sist jag blev attackerad av 25 tjurar och en kopparödla uppförde dom sig klanderfritt och det hade inte foppatofflorna klarat av. Bild från händelsen finns i garaget, utifall att någon tvivlar på sanningshalten i det jag säger.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men värst av allt är alla jävla killar som springer omkring som små fikusar med senaste "café - mode" under armen och tror att de är så jävla heta. Gärna stuprörsbyxor ihop med totalt opassande skjorta och gärna en väst på det.
Ok, det var ett tag sedan men det får mig fortfarande att må illa!
Helt enkelt, följer man modet så ser man ut som skit för jämnan och det är snäppet värre än att gå omkring i foppatofflor, något jag aldrig skulle ta på mig.
Tack för de gamla hederliga jeansen ihop med en sliten t-shirt eller en enkel skjorta. Man får ju knulla ändå så varför klä dig som att du vill ta analt och inte ge?

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

:tummenupp :D :yoparty

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Ja foppatofflor är väl okej och ha inomhus så länge dom är svarta eller vita. Övriga färger kan avskaffas, samt att användande utomhus bör bötfällas å det grövsta.

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Men värst av allt är alla jävla killar som springer omkring som små fikusar med senaste "café - mode" under armen och tror att de är så jävla heta. Gärna stuprörsbyxor ihop med totalt opassande skjorta och gärna en väst på det.
Ok, det var ett tag sedan men det får mig fortfarande att må illa!
Helt enkelt, följer man modet så ser man ut som skit för jämnan och det är snäppet värre än att gå omkring i foppatofflor, något jag aldrig skulle ta på mig.
Tack för de gamla hederliga jeansen ihop med en sliten t-shirt eller en enkel skjorta. Man får ju knulla ändå så varför klä dig som att du vill ta analt och inte ge?

Jag menar det! Själv känner jag mig rejält snygg i mina nya sneakers piket/skjorta/t-shirt och hela jeans som sitter som dom gjorde 1999 :yoparty
fy fan för stuprörsbrallor!

Min poäng är att man måste ju inte handla det som är så jävla inne just nu men man måste ju inte gå o handla på klädavdelningen på statoil bara för det..

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
haha, och så bor du i Pålsboda, då MÅSTE du ju veta vem Gillis är, för alla känner väl alla i Pålsboda?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln