Lapp från "grannen" på hojen

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Hoztic skrev:
Jag fick tre anonyma, ganska otrevliga lappar på min hoj....

För att citera en viss TV-personlighet i TV4:s Parlamentet:
"Det kanske hade något med renbetesfrågan att göra...?" :tungan

njelger

Guest
MiZou skrev:
Det är Tegelbruksvägen, Midsommarkransen, där även Bandidos har flyttat in, undrar om de kommer att få några lappar på sina hojar...

Jag har hört att dom leder ut sina hojar till stora vägen för att slippa lappar...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Eftersom dom klagat har dom uppenbarligen vaknat av det, och då låter den för mycket!

Leda ut den 50 meter är väl inte så farligt

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
MiZou skrev:
Det är ett oförskämt fint sätt att få vakna, tänk om man fick göra det själv varje morgon... :banana

Där har ni faktiskt fel!

På tävlingshelgerna blir man väckt varje morgon av hojar... kl. 8.00.
Det är INTE alls kul.
På Bikeweek varade detta en vecka :näsblod Man var något förbannad på mornarna.... Tänk att behöva vakna till detta varje morgon! :mad:

Ibland känner man för att klippa av tändhatten på hojarna runtom husvagnen.

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Anonym lapp, skit i det då. Eller rulla iväg några meter och starta.
Om du får reda på vem det är, prata med honom/henne.
Om HON är avig, hitta nåt å klaga tillbaka på, snoriga ungar eller nåt.

:fatta!

/Dennis

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
dwestlund skrev:
Anonym lapp, skit i det då. Eller rulla iväg några meter och starta.
Om du får reda på vem det är, prata med honom/henne.
Om HON är avig, hitta nåt å klaga tillbaka på, snoriga ungar eller nåt.

:fatta!

/Dennis

Ja, jag tror att jag kommer försöka gå lite till mötes samtidigt som jag tycker det är skit att personen i fråga inte bara kan ta kontakt med mig personligen eller ge sig själv till känna så vi tillsammans kan lösa problemet...

rust29

aka Stefan - Race on!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
*såld*
MiZou skrev:
Någon som haft liknande upplevelser? Tips, kommentarer?
Var själv i samma situation där jag bodde för två år sedan, hade MC:n parkerad i cykelstället utanför hyreshuset (med tillåtelse från hyresägaren). En av grannarna klagade på mig en morgon då jag skulle iväg, men då han använde sig av en vänlig ton så gick jag honom tillmötes och ledde därefter ut cykeln till vägen 15 meter bort innan jag startade den.

Vänlighet mot mig = vänlighet tillbaka

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
MiZou skrev:
, men va fan, hur många skiftjobbare kan det finnas??? QUOTE]

hahaha, ge dig ut i Stockholm en dag! Tror du det är tomt på gatorna? Nä, det är faktiskt ganska så mycket folk i rörelse, tror du alla är arbetslösa? Det är faktiskt en hel del människor som jobbar skift!

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Kawwa skrev:
MiZou skrev:
, men va fan, hur många skiftjobbare kan det finnas??? QUOTE]

hahaha, ge dig ut i Stockholm en dag! Tror du det är tomt på gatorna? Nä, det är faktiskt ganska så mycket folk i rörelse, tror du alla är arbetslösa? Det är faktiskt en hel del människor som jobbar skift!

ja, ja, du har kanske rätt...mycket turister också...tror inte att alla är skiftjobbare direkt!

Last edited:

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
flykay76 skrev:
Där har ni faktiskt fel!
Det är INTE alls kul.
På Bikeweek varade detta en vecka :näsblod Man var något förbannad på mornarna.... Tänk att behöva vakna till detta varje morgon! :mad:

:7peta Om du har så ont av att bli väckt av hojar så undrar jag vad du gör på en RR-tävling, är det inte dags att skaffa en annan hobby t. ex. schack.

Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
#21 skrev:
Det är INTE alls kul.

:7peta Om du har så ont av att bli väckt av hojar så undrar jag vad du gör på en RR-tävling, är det inte dags att skaffa en annan hobby t. ex. schack.[/QUOTE]

Det _kan_ ju vara så att han var ironisk. :)

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
MiZou skrev:
Ja, jag tror att jag kommer försöka gå lite till mötes samtidigt som jag tycker det är skit att personen i fråga inte bara kan ta kontakt med mig personligen eller ge sig själv till känna så vi tillsammans kan lösa problemet...

Du är ju biker, du är farlig :tungan

Peter lots

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
hayabusa turbo 06
MiZou skrev:
Problemet är att det inte spelar så stor roll var jag startar om jag inte ska leda ut den till E4:an, men jag har en aning om vem som har skrivit lappen utan att veta, men den jag tror att det är har jag aldrig sett, så som jag kan tolka det från, eller på väg till "jobbet", men jag kan även ha fel, och det är klart att jag inte vill ha en massa sura grannar, tvärtom, har redan haft några som frågat om de kan få åka med :) och apropå slip-onet så ska jag testa att besiktiga med det på för jag tror att det kommer att gå igenom...och jag varvar inte ett dugg...
du behöver inte stå på tomgång för att vispa runt oljan. Slå igång skiten och släpp kopplingen och finåk en liten bit.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Skit i lappen, anonyma lappar kan dra åt helvete...

Men, å andra sidan tycker jag som flera att du inte behöver ha den ståendes på tomgång. Puttra iväg stillsamt första kilometern istället... Det kan ingen irritera sig över.

Tänk på att det kan bli värre om du "jävlas", du kanske får ställa hojen på gatan framöver om grannen har mycket fritid och ett illasinnat psyke, finns gott om såna idioter till grannar tyvärr...

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
sätt lapp på nån cykel och skriv att dom måste smörja kedjan på den eftersom det gnisslar så förbannat när ni cyklar till jobbet kl0620 :hihi
gärna på tjejens cykel...

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
Hoztic skrev:
Jag fick tre anonyma, ganska otrevliga lappar på min hoj när jag ställde den utanför huset i höstas. Och det var inte för att jag väsnades, utan för att den stog där! Jag visade inte respekt för andra, jag förstörde andra ansträngningar osv! :tomten Dessutom skulle jag anmälas till VV(!), och i jakt på mitt regnummer slet dom sönder kapellet!
Jag ringde och pratade med värden, och för hans del va det inga problem, så jag satte upp ett svarsbrev i trapphuset. Där skrev jag bland annat om samtalet med värden, och att jag vid nästa åverkan skulle polisanmäla det som stöldförsök. Sen fick den stå i fred :)
Dessutom var det många andra som kom förbi och tyckte synd om mig att jag inte fick ha hojen ifred, nån satte tom lappen mitt på dörren så alla skulle se den! :tummenupp

Idiot grannar :kocko

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Jag har *väldigt* svårt för anonyma människor som gnäller..

En vettig människa hade ju skrivit under med sitt namn och på så sätt inbjudit till diskussion.

Jag skulle antingen ha ignorerat lappen, eller skrivit en "svarslapp" där jag förklarar att jag inte befattar mej med anonyma klagomål, men att vederbörande är välkommen att ta kontakt med mej för en diskussion.

Personen i fråga lär då inte höra av sej, för folk som gnäller anonymt har i 9 fall av 10 inte guts nog att verkligen ta en diskussion när det väl kommer till kritan.

Exempel: folk som hötter med näven när man puttrar förbi i 50 på 50-vägen genom ett samhälle, testa att stanna och fråga vad dom ville, dom flesta kommer bara att titta ner i marken och mumla, andra kommer att gnälla på att det gick så fort, och när man upplyser dom om att det är 50, och att jag körde i 50, så kommer dom kanske säga nåt i stil med "Ja DU kanske, men alla andra kör i minst 200" osv..

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Försök att ta reda på vem det är.. kan ju vara en pensionär som är uppe före fan själv och kanske sitter med morgontidningen och egentligen inte alls blir störd. Eller så kan det ju vara nån som faktiskt har jobbat natt eller så....

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024