plimpe skrev:har mekk handbok till den står de i den?
hornet oskar skrev:INGEN SOM VET OM R1 98 HAR POSSITIV ELLER NEGATIVstart?
Mv. Oskar
Retep skrev:Utan att ha kollat upp det så har den nog negativ start. R6:an har det i alla fall negativ start. Du ser det om startknappen jordar(negativ) eller lägger 12V på startledningen(positiv).
/Peter
LocDog skrev:Skulle du vilja dokumentera lite när du installerar ditt larm.....har Bivven flera att sälja så blir det nämligen ett för mig med.....tänkte så jag får en liten guide på hur man gör på en ThunderAce (gärna bilder) när jag sen ska montera.....är kass på elbiten
hornet oskar skrev:när tendningen är påslagen är det 12v på den blåvita sladden till startknappen! och när man tryckern in startknappen går det 12 volt i den svarta "från" startknappen och motorn startar. är den då posivit?
thunderace_1000 skrev:Jo jag har inte satt in det ännu, men det blir nog i mitten av juni nån gång... Ska försöka mig på att dokumentera så gott det går med kamera och text.
LocDog skrev:Man tackar....det vore till stor hjälp utan tvekan
Har oxå beställt ett av Bivven så hinner jag före så dokumenterar jag installationen så kanske de är lite hjälp för dig.
thunderace_1000 skrev:Låter alla tiders! Vi får väl se vem som blir först...
Vapor skrev:Om du mäter mellan jorden(minuspolen) på batteriet och på respektive kabel i startknappen så kan du ju lätt se vilken som är +12V.
hornet oskar skrev:sätt fast "fjärren" med en eller två stripes i stället för den lilla cromade grejen! så sitter den still!
Mv. Oskar
Det är lite olika färg på kablarna genom åren.pogo skrev:Hej!
Nu har jag installerat larmet och det fungerar kanon.
Det var piss simpelt att installera även då jag inte hade något elschema. Sunt förnuft räcker faktiskt. Fast jag fick iofs en hel del hjälp av Fighters beskrivning. Även om inte riktigt allt han skrivit stämmer!
Men jag ska skriva en liten "installations manual" senare.
PS. Köp larmet!
Mvh // Peter
Fighter skrev:Det är lite olika färg på kablarna genom åren.
pogo skrev:Jo, det är ju det!
Fast nu märkte jag en annan grej efter att jag fått dit tanken.
Fjärrstarten fungerar inte.
Den drar runt motorn men sen händer inte mycket mer. Skumt.
Sätter jag i startnykeln och vrider om och trycker på startknappen med fjärrstarten så fungerar det. Fast då är ju fjärrstarten ganska onödig.
Var du med om detta Fighter? Jag har kopplat fjärrstarten lite annorlunda än vad du beskrev dessutom. Enligt dig skulle jag sätta den gula fjärrstarten på kabeln Från startknappen.
Enligt manualen skulle den gula kabeln sitta efter den svart/vita och den svart/vita ska enligt manualen sitta på kabeln Till startknappen.
När jag koppla som du beskrev hände inget med fjärrstarten (vilket inte är konstigt eftersom den bara jordar en redan jordad kabel då), men kopplat enligt manualen drar den runt men startar inte?!
Var det inte någon som skrev något om ett motstånd? Låter konstigt...
Jaja...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |