plimpe skrev:har mekk handbok till den står de i den?
hornet oskar skrev:INGEN SOM VET OM R1 98 HAR POSSITIV ELLER NEGATIVstart?
Mv. Oskar
Retep skrev:Utan att ha kollat upp det så har den nog negativ start. R6:an har det i alla fall negativ start. Du ser det om startknappen jordar(negativ) eller lägger 12V på startledningen(positiv).
/Peter
LocDog skrev:Skulle du vilja dokumentera lite när du installerar ditt larm.....har Bivven flera att sälja så blir det nämligen ett för mig med.....tänkte så jag får en liten guide på hur man gör på en ThunderAce (gärna bilder) när jag sen ska montera.....är kass på elbiten
hornet oskar skrev:när tendningen är påslagen är det 12v på den blåvita sladden till startknappen! och när man tryckern in startknappen går det 12 volt i den svarta "från" startknappen och motorn startar. är den då posivit?
thunderace_1000 skrev:Jo jag har inte satt in det ännu, men det blir nog i mitten av juni nån gång... Ska försöka mig på att dokumentera så gott det går med kamera och text.
LocDog skrev:Man tackar....det vore till stor hjälp utan tvekan
Har oxå beställt ett av Bivven så hinner jag före så dokumenterar jag installationen så kanske de är lite hjälp för dig.
thunderace_1000 skrev:Låter alla tiders! Vi får väl se vem som blir först...
Vapor skrev:Om du mäter mellan jorden(minuspolen) på batteriet och på respektive kabel i startknappen så kan du ju lätt se vilken som är +12V.
hornet oskar skrev:sätt fast "fjärren" med en eller två stripes i stället för den lilla cromade grejen! så sitter den still!
Mv. Oskar
Det är lite olika färg på kablarna genom åren.pogo skrev:Hej!
Nu har jag installerat larmet och det fungerar kanon.
Det var piss simpelt att installera även då jag inte hade något elschema. Sunt förnuft räcker faktiskt. Fast jag fick iofs en hel del hjälp av Fighters beskrivning. Även om inte riktigt allt han skrivit stämmer!
Men jag ska skriva en liten "installations manual" senare.
PS. Köp larmet!
Mvh // Peter
Fighter skrev:Det är lite olika färg på kablarna genom åren.
pogo skrev:Jo, det är ju det!
Fast nu märkte jag en annan grej efter att jag fått dit tanken.
Fjärrstarten fungerar inte.
Den drar runt motorn men sen händer inte mycket mer. Skumt.
Sätter jag i startnykeln och vrider om och trycker på startknappen med fjärrstarten så fungerar det. Fast då är ju fjärrstarten ganska onödig.
Var du med om detta Fighter? Jag har kopplat fjärrstarten lite annorlunda än vad du beskrev dessutom. Enligt dig skulle jag sätta den gula fjärrstarten på kabeln Från startknappen.
Enligt manualen skulle den gula kabeln sitta efter den svart/vita och den svart/vita ska enligt manualen sitta på kabeln Till startknappen.
När jag koppla som du beskrev hände inget med fjärrstarten (vilket inte är konstigt eftersom den bara jordar en redan jordad kabel då), men kopplat enligt manualen drar den runt men startar inte?!
Var det inte någon som skrev något om ett motstånd? Låter konstigt...
Jaja...
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |