Larm Genom Sh

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
plimpe skrev:
har mekk handbok till den står de i den?


vet inte du får la bläddra och kolla! det du vill veta är vilka färger det är på de olika kablarna som går från startknappen samt till och från dödarknappen
 

Mikey2000

???
Gick med
8 Nov 2004
Ort
Gäddede
Hoj
ingen för stunden..
Ingen som har installerat detta larm på en KTM 625 SMC -04:a ?? eller som har instruktioner på hur jag kan göra det ??
Känns lite tråkigt att ha ett larm liggandens till pärlan men inte kunna koppla in det :( :(

Tacksam för all hjälp :Bugar :Bugar
 

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
hornet oskar skrev:
INGEN SOM VET OM R1 98 HAR POSSITIV ELLER NEGATIVstart?

Mv. Oskar

Utan att ha kollat upp det så har den nog negativ start. R6:an har det i alla fall negativ start. Du ser det om startknappen jordar(negativ) eller lägger 12V på startledningen(positiv).

/Peter
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Retep skrev:
Utan att ha kollat upp det så har den nog negativ start. R6:an har det i alla fall negativ start. Du ser det om startknappen jordar(negativ) eller lägger 12V på startledningen(positiv).

/Peter


när tendningen är påslagen är det 12v på den blåvita sladden till startknappen! och när man tryckern in startknappen går det 12 volt i den svarta "från" startknappen och motorn startar. är den då posivit?
 

thunderace_1000

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki ZX9R -98
LocDog skrev:
Skulle du vilja dokumentera lite när du installerar ditt larm.....har Bivven flera att sälja så blir det nämligen ett för mig med.....tänkte så jag får en liten guide på hur man gör på en ThunderAce (gärna bilder) när jag sen ska montera.....är kass på elbiten :)

Jo jag har inte satt in det ännu, men det blir nog i mitten av juni nån gång... Ska försöka mig på att dokumentera så gott det går med kamera och text.
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
hornet oskar skrev:
när tendningen är påslagen är det 12v på den blåvita sladden till startknappen! och när man tryckern in startknappen går det 12 volt i den svarta "från" startknappen och motorn startar. är den då posivit?

Om du mäter mellan jorden(minuspolen) på batteriet och på respektive kabel i startknappen så kan du ju lätt se vilken som är +12V.
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
thunderace_1000 skrev:
Jo jag har inte satt in det ännu, men det blir nog i mitten av juni nån gång... Ska försöka mig på att dokumentera så gott det går med kamera och text.

Man tackar....det vore till stor hjälp utan tvekan :)

Har oxå beställt ett av Bivven så hinner jag före så dokumenterar jag installationen så kanske de är lite hjälp för dig. :tummenupp
 

thunderace_1000

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki ZX9R -98
LocDog skrev:
Man tackar....det vore till stor hjälp utan tvekan :)

Har oxå beställt ett av Bivven så hinner jag före så dokumenterar jag installationen så kanske de är lite hjälp för dig. :tummenupp

Låter alla tiders! :) Vi får väl se vem som blir först...
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Vapor skrev:
Om du mäter mellan jorden(minuspolen) på batteriet och på respektive kabel i startknappen så kan du ju lätt se vilken som är +12V.


det har jag gjort! och då ligger det störm på den blåvita! (till startknappen)

tror att jag köper en paket med säkringar och testar mig fram =)
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Tackar Bivven!

Var nere nyss och hämtade larmet på posten....man tackar!

Så nu är det bara till att ut leka elektriker då :)

En allmänn fråga ang. fjärren.....är det risk för att den ev. slås "sönder" om man har den ihopkopplad tillsammans med nyckeln när man är ute och kör? :confused:

Tänkte på att den kanske flyger runt av fartvinden och skadas på så vis?
Nån som har erfarenhet, behöver inte nödvändigtvis vara detta larm.

Hursomhelst så tack för larmet och jag lägger även in några rader i tråden när monteringen är klappad och klar. :tummenupp
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
sätt fast "fjärren" med en eller två stripes i stället för den lilla cromade grejen! så sitter den still!
Mv. Oskar
 

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Vid ett vattentorn någonstans i Skåne
Hoj
VFR -08
Tackar för larmet Bivven.

Nu till en fråga

Jag hade tänkt koppla larmet så det verifierar med blinkersarna, då ska man sätta dit dioder som heter 1N4003 som ska tåla 3 amp.
Var på Kjell & co och de hade inga sådana så jag köpte dioder
som ska tåla 1 amp och 4 amp (1N4004 400V 1Amp & 1N5404 400V 4 Amp). Vilken kan man använda i stället om man nu kan det?

Annars blir det till att leta vidare.
 

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Sverige
Hoj
ER-6n -09
Hej!

Nu har jag installerat larmet och det fungerar kanon.
Det var piss simpelt att installera även då jag inte hade något elschema. Sunt förnuft räcker faktiskt. Fast jag fick iofs en hel del hjälp av Fighters beskrivning. Även om inte riktigt allt han skrivit stämmer! :tungan
Men jag ska skriva en liten "installations manual" senare.

PS. Köp larmet!


Mvh // Peter
 
Last edited:

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
pogo skrev:
Hej!

Nu har jag installerat larmet och det fungerar kanon.
Det var piss simpelt att installera även då jag inte hade något elschema. Sunt förnuft räcker faktiskt. Fast jag fick iofs en hel del hjälp av Fighters beskrivning. Även om inte riktigt allt han skrivit stämmer! :tungan
Men jag ska skriva en liten "installations manual" senare.

PS. Köp larmet!


Mvh // Peter
Det är lite olika färg på kablarna genom åren.;)
 

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Sverige
Hoj
ER-6n -09
Fighter skrev:
Det är lite olika färg på kablarna genom åren.;)

Jo, det är ju det! :)

Fast nu märkte jag en annan grej efter att jag fått dit tanken.
Fjärrstarten fungerar inte.
Den drar runt motorn men sen händer inte mycket mer. Skumt.
Sätter jag i startnykeln och vrider om och trycker på startknappen med fjärrstarten så fungerar det. Fast då är ju fjärrstarten ganska onödig. :rolleyes:

Var du med om detta Fighter? Jag har kopplat fjärrstarten lite annorlunda än vad du beskrev dessutom. Enligt dig skulle jag sätta den gula fjärrstarten på kabeln Från startknappen.
Enligt manualen skulle den gula kabeln sitta efter den svart/vita och den svart/vita ska enligt manualen sitta på kabeln Till startknappen.
När jag koppla som du beskrev hände inget med fjärrstarten (vilket inte är konstigt eftersom den bara jordar en redan jordad kabel då), men kopplat enligt manualen drar den runt men startar inte?! :3freak
Var det inte någon som skrev något om ett motstånd? Låter konstigt...

Jaja...
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
pogo skrev:
Jo, det är ju det! :)

Fast nu märkte jag en annan grej efter att jag fått dit tanken.
Fjärrstarten fungerar inte.
Den drar runt motorn men sen händer inte mycket mer. Skumt.
Sätter jag i startnykeln och vrider om och trycker på startknappen med fjärrstarten så fungerar det. Fast då är ju fjärrstarten ganska onödig. :rolleyes:

Var du med om detta Fighter? Jag har kopplat fjärrstarten lite annorlunda än vad du beskrev dessutom. Enligt dig skulle jag sätta den gula fjärrstarten på kabeln Från startknappen.
Enligt manualen skulle den gula kabeln sitta efter den svart/vita och den svart/vita ska enligt manualen sitta på kabeln Till startknappen.
När jag koppla som du beskrev hände inget med fjärrstarten (vilket inte är konstigt eftersom den bara jordar en redan jordad kabel då), men kopplat enligt manualen drar den runt men startar inte?! :3freak
Var det inte någon som skrev något om ett motstånd? Låter konstigt...

Jaja...

Kan du inte lägga ut en manual på hur du kopplade ditt larm....ska nämligen prova litegrann med mitt i veckan (får för mig att vi har någorluna liknande elsystem). Vore kanon schysst! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top