Lastbil + grävmaskin på fastighet, okej?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Allt kan ses från två håll. Sätt er in i gringrannens sits. Tänk om grannen gör nåt som retar dig. Kanske skaffar sig en galande tupp. Arga bin. Tonårsbarn som spelar jeanbananmusik.
Bäst är att komma överrens på ett bra sätt.

Finns faktiskt inget som retar mig, de kan göra vad fan de vill på sin tomt :) Utan att fråga oss om det.

Men nu har det ändrats självklart.

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Xr 650R
Men herregud i himmelen...För att lösa "problemet" på ett enkelt vis,kör upp å parkera maskinerna på hans tomt och fråga om det blir bättre så.Då kan han visa en plats där de inte står i vägen för sin utsikt :yoparty

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Parkera dem på gatan i färdriktningen?

klippans

Problemfixare
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Honda 125 Räser
Hälsa och säg att det löser sig tills månadskiftet. Sålt fastigheten till Migrationsverket för en bra slant!

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Parkera dem på gatan i färdriktningen?

TS har ort Göteborg och där verkar följande regler gälla:

http://goteborg.se/wps/portal/foret...9XOjciwA54QVhA!!/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/

Parkeringsförbud för tunga fordon delar av dygnet
För att underlätta framkomligheten och få en bättre trafikmiljö, får du inte parkera tunga fordon inom Göteborgs kommun på kvällar och nätter enligt följande:

Motorfordon med en totalvikt som överstiger 3,5 ton, traktor, motorredskap och frikopplat tungt släpfordon får du inte parkera på gator och vägar som är allmän platsmark. Detta gäller alla dagar klockan 19-7.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
På måndag lämnar jag in en bygglovsansökan på båten och ungarnas gunga....

Vet nån som gjorde tvärt om, fick nedslag på bygglovsansökan för bastu vid stranden så han satte bastun på en flotte och gjorde frivillig registrering i dåvarande båtregistret. Flotten var ofta (alltid?) uppdragen på stranden..

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Det finns ju grannar och grannar, när jag dundrade in med traktorgrävararen och långtidsparkerade den på tomten kom grannen springande, jag vet att han var av den sunda inställningen "Sköt dig själv och skit i andra". Så jag var inte orolig, han var bara intresserad av traktorn. Efter nån månad hade även han köpt traktorgrävare.....:tummenupp

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Men skicka in en bild pa upplagget da? :)

Det later ju valdigt fjantigt, MEN under vissa omstandigheter skulle jag nog kunna halla med grannen.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Men, är det privatägt?

Ska väl inte vara problem då va?

Är väl fordon i yrkesmässig trafik det gäller med uppställningen eller har jag missuppfattat det?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fota din tomt och lägg upp så blir det lättare att bedöma.

Skulle jag bo i ett "städat" villaområde och ha en granne som parkerar grävmaskiner, lastbilar, har bråte överallt, lite sköna bygg/grävprojekt som pågått i all oändlighet så skulle jag förmodligen ifrågasätta om det någonsin kommer att försvinna och till sist klaga.

Men är det tillfälligt pg a nåt byggprojekt som faktiskt blir klart och i slutänden en förbättring för området så får man väl ta det..

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Att bo i tätbebyggt område är inte fritt även om egna fastigheten står på fri grund..
Det finns mängder av inskränkningar man får stå ut med och samtidigt störningar...
Svaret finns hos kommunens byggnadskontor..

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO