hehe, å den har mer än dubbel så mycket hästar me
Snarare han har ca 4 gånger mer effekte en vad min hoj har men min väger ca 19 gånger mindre en hans lastbil om den väger 2 ton säjer vi så jag har ju stort försprång i effekt/vikt
jojo, fast jag syftade på att den hade 1100 bhp å den som lastbilschaffisen sa skulle dra en sporthoj skulle ha 500
Hehe... Det känns som att alla som är på att jag ska både anta och dubbla summan borde ha en del av kakan då. Men jag ska höra med honom nästa gång om vi ska göra slag av saken...Haha! Du skulle ha slagit vad!
Lastbilar är inte direkt gjorda för att acca fort.
Den jag kör (visserligen en 420) väger ca 12 ton utan last.
Vridet däremot ligger strax över 2000 nm.
Håller med föregående talare. Dom ska dra tunga saker, inte gå fort!
Känns som att innan lastbilen knappt hunnit upp på högregistret så
har sporthojen passerat 100km/h rätt kvickt!
Med andra ord: INTE EN CHANS I HELVETET!
Leta upp kusken och dubbla summan!
(Jag förväntar mig sedan 10% på detta) Deal?
Hehe... Det känns som att alla som är på att jag ska både anta och dubbla summan borde ha en del av kakan då. Men jag ska höra med honom nästa gång om vi ska göra slag av saken...
Jo Det kändes som han gjorde ett sånt där Jedi-mind-trick.
Sa jag också! Men han börja snacka om utväxling och skit. Jag sa att det måste ju sinka honom, att behöva växla. Då kom han med greppargumentet...
Det kallas att bluffa3151706Jo, men ni vet ju hur hjärnan processerar när man är full. Inte alls, det vill säga... Ska se om erbjudandet står kvar nästa gång jag träffar honom. Det som gjorde mig osäker var att han var så ini helvetes säker på sin sak. Det kändes som han gjorde ett sånt där Jedi-mind-trick.
Inte, heller. Hoppas det var en retorisk fråga. Tråden handlar nog mest om min okunskap om hur en lastbil med 20 gånger mer vrid kommer iväg från noll till hundra meter jämfört med en hoj. Ifall det undgått dig...För helvete karl.
Spinner din hoj när du accelerar max från stillastånde?
P.S. Fet zatzy-varning på denna tråden.
SANT! För en gångs skull kan jag säga att jag är stolt över min okunskap att kunna så lite som möjligt om fordon som körs av bönder med flanellskjortor och tofflor av kohud!Jag tycker jag känner igen denna myt om att dragare skall förvandlas till kompletta fartmonster bara de slipper släpet, och det kan väl vara ganska lätt att få för sig egentligen om man besitter ringa kunskap om vikt/effektförhållandens betydelse för accelerationen. Jo men eftersom de drar sådana gigantiska tyngder, så borde de försvinna i ett moln av damm likt nån jävla kåt hingst över vårängarna, bara någon lossar lite på spännena.
/perris
Inte, heller. Hoppas det var en retorisk fråga.
tsss. den nissen är antingen mytoman eller obota korkad!
med tanke på ljuden som v-lådan i lastbil gör vid snabbväxling så vill jag hemskt gärna veta hur han tänkt att dunka i växlarna
Hade jag oxå velat höra!
Jag hade tagit vadet med en gång!
Du har till och med tid att plocka blommor innan han hunnit dra igång sin 500 hästare!
Han har inte en suck! kanske med ett försprång på 80 meter men annars, nääää!
En lastbil väger ganska mycket.
Du skulle ha slagit vad.
låter som fylle snack på den lokala pubben
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |