Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Dom skriver Ökar ljusstyrkan upp till 300 %. Inget svårt med det underdimensionerade kablaget på Sprint RS. Hade 11,4 Volt i original över Halogenlampan på SprintRS Generatorn gav 14,3 Volt. Med Reläer fick jag 14,0 Volt över Halogenlampan i Sprint RS och mycket bättre ljus. Men som du skriver var Reflektorerna kass. Jag ställde in båda strålkastarna för halvljus och fick riktigt bra halvljus. Helljuset blev då kass men spelade ingen roll för mig för det är sällan det går att använda helljus runt Göteborg. Så mycket trafik på lederna och köra inspirerande småvägar med låg trafik på natten avstår jag från. Vill rädda både mig (framför allt mig !) och viltet från trafikdöden.Oj, mycket jobb hittills för det hela.
Ja som sagt, det är aldrig fel att fråga ”just in case” man har förbisett något.
Har du H9…?
Ser den bara med canbus hos Xenonkungen.
Som jmf med denna modellen, vilken är lite annorlunda i måtten jmf traditionella LED för halvljus (H4 versionen nästan som vanlig halogen):
Btw…Det var dessa H4 jag satte i gamla Sprint RS, hel/halv på höger men bara hel på vänster då halv bländade mötande kraftigt pga optiken i reflektorn.
Last edited: