Wagge
Kiruna?
Hojjen i fråga såldes i höstas...
Haha ja diggar din stilozto skrev:Otroligt...
Det senaste året har jag varit runt o kollat på en hel del hojar till mig och diverse polare! ca 10 hojar, och alla hade dom skriva på sina pappor eller likande..
Så varför hetsa upp sig! finns det inte farligare saker att bråka om?
Edit: Berhöver jag skriva att jag gärna skenförsäkrar, jobbar svart, smugglar öl, kör fort, är full, svär, det har även hänt att jag varit otrogen.
ha ha tycker att folk borde slappna av lite...
ozto skrev:Edit: Berhöver jag skriva att jag gärna skenförsäkrar, jobbar svart, smugglar öl, kör fort, är full, svär, det har även hänt att jag varit otrogen.
BadToy skrev:Nästan så att jag ser en skenförsäkring som bättre än dumhuvudena som åker utan skydd...
Men båda e lika illa
Robin Hood skrev:ska du sälga r6 an ??
Mr Helmut skrev:någon menning med den frågan eller undrar du?
sålde aprilian i dag men r6an den ska ja ha kvar
Racercukel skrev:Det drabbar väl bara dom själva dom som kör utan skydd? Men det gör inte skenförsäkring!
ozto skrev:Otroligt...
Det senaste året har jag varit runt o kollat på en hel del hojar till mig och diverse polare! ca 10 hojar, och alla hade dom skriva på sina pappor eller likande..
Så varför hetsa upp sig! finns det inte farligare saker att bråka om?
Edit: Berhöver jag skriva att jag gärna skenförsäkrar, jobbar svart, smugglar öl, kör fort, är full, svär, det har även hänt att jag varit otrogen.
BadToy skrev:Dom som kör utan skydd = Våra försäkringar kostar mera...
Skenförsäkring = Bolagen misstänksammare så fort det händer nå..
Teo skrev:Du säger det många gör
Du/ni kör med så´n otrolig dubbelmoral! Kör du med nackkrage? Varför inte, halsen är en klart svagare/ömtåligare del än skallen. Jahaaa, det blir obekvämt och svårt att köra hoj över huvettaget då.
Det är det som är grejen, Hjälm är det lag på men sen måste man få välja själ hur man ska köra.
Om inte försäkringen kräver skyddskläder, vilket inte alla gör, är det upp till var och en om man vill använda dem eller inte (även om det är dumt att köra utan).BadToy skrev:Tycker du?! Undrar varför bolagen frågar om man kör med skyddskläder? Men det e klart kanske bara hjälmen skyddar hela kroppen med?!
BadToy skrev:Tycker du?! Undrar varför bolagen frågar om man kör med skyddskläder? Men det e klart kanske bara hjälmen skyddar hela kroppen med?!
Teo skrev:Inte alls, men förstår du vad Jag menar i alla fall? Man kan dra det till max åt båda håll där man å ena sigan har enbart hjälm och låta gubbmagen ligga bar mot tanken och åt andra sidan ha helställ, skor,handskar, ryggskydd, hjälm och stödkrage. Man får väl väga upplevelse/risk och lägga sig där någonstans beroende på väder samt hur man ska köra i och med att upplevelse är själva anledningen till att man åker hoj så låter Jag den spela in mycket.
Exakt, och har man sagt att man använder skyddskläder och sedan kör utan har man helt plötsligt blivit en typ av skenförsäkrare.Wagge skrev:Försäkringsbolagen brukar räkna med i premien om man kör med skyddskläder eller inte...
Wagge skrev:Försäkringsbolagen brukar räkna med i premien om man kör med skyddskläder eller inte...
Wagge skrev:Försäkringsbolagen brukar räkna med i premien om man kör med skyddskläder eller inte...
BadToy skrev:Ja & i år kommer bolagen att hålla mera koll på folk som kör utan skyddskläder & vad dom har för försäkring
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |