Less man blir.. (skenförsäkrare)

Status
Ej öppen för fler svar.

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
ozto skrev:
Otroligt...
Det senaste året har jag varit runt o kollat på en hel del hojar till mig och diverse polare! ca 10 hojar, och alla hade dom skriva på sina pappor eller likande..

Så varför hetsa upp sig! finns det inte farligare saker att bråka om?

Edit: Berhöver jag skriva att jag gärna skenförsäkrar, jobbar svart, smugglar öl, kör fort, är full, svär, det har även hänt att jag varit otrogen.

ha ha tycker att folk borde slappna av lite...
Haha ja diggar din stil :tummenupp

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
ozto skrev:
Edit: Berhöver jag skriva att jag gärna skenförsäkrar, jobbar svart, smugglar öl, kör fort, är full, svär, det har även hänt att jag varit otrogen.

Du vill dock gärna ha lite gratis sjukvård om du vurpar på hojen...eller ligger du hemma och slappar dig hel? Men det är väl lugnt för du har tjänat ihop så mycket svarta stålar att du har råd att ligga hemma och dämpa smärtan med lite smuggelsprit.

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Nästan så att jag ser en skenförsäkring som bättre än dumhuvudena som åker utan skydd...

Men båda e lika illa

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
BadToy skrev:
Nästan så att jag ser en skenförsäkring som bättre än dumhuvudena som åker utan skydd...

Men båda e lika illa

Det drabbar väl bara dom själva dom som kör utan skydd? Men det gör inte skenförsäkring!

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Racercukel skrev:
Det drabbar väl bara dom själva dom som kör utan skydd? Men det gör inte skenförsäkring!

Dom som kör utan skydd = Våra försäkringar kostar mera...

Skenförsäkring = Bolagen misstänksammare så fort det händer nå..

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
ozto skrev:
Otroligt...
Det senaste året har jag varit runt o kollat på en hel del hojar till mig och diverse polare! ca 10 hojar, och alla hade dom skriva på sina pappor eller likande..

Så varför hetsa upp sig! finns det inte farligare saker att bråka om?

Du säger det många gör

BadToy skrev:
Dom som kör utan skydd = Våra försäkringar kostar mera...

Skenförsäkring = Bolagen misstänksammare så fort det händer nå..

Du/ni kör med så´n otrolig dubbelmoral! Kör du med nackkrage? Varför inte, halsen är en klart svagare/ömtåligare del än skallen. Jahaaa, det blir obekvämt och svårt att köra hoj över huvettaget då.
Det är det som är grejen, Hjälm är det lag på men sen måste man få välja själ hur man ska köra.

Last edited:

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teo skrev:
Du säger det många gör

Du/ni kör med så´n otrolig dubbelmoral! Kör du med nackkrage? Varför inte, halsen är en klart svagare/ömtåligare del än skallen. Jahaaa, det blir obekvämt och svårt att köra hoj över huvettaget då.
Det är det som är grejen, Hjälm är det lag på men sen måste man få välja själ hur man ska köra.

Tycker du?! Undrar varför bolagen frågar om man kör med skyddskläder? Men det e klart kanske bara hjälmen skyddar hela kroppen med?!

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
BadToy skrev:
Tycker du?! Undrar varför bolagen frågar om man kör med skyddskläder? Men det e klart kanske bara hjälmen skyddar hela kroppen med?!
Om inte försäkringen kräver skyddskläder, vilket inte alla gör, är det upp till var och en om man vill använda dem eller inte (även om det är dumt att köra utan).

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
BadToy skrev:

Inte alls, men förstår du vad Jag menar i alla fall? Man kan dra det till max åt båda håll där man å ena sigan har enbart hjälm och låta gubbmagen ligga bar mot tanken och åt andra sidan ha helställ, skor,handskar, ryggskydd, hjälm och stödkrage. Man får väl väga upplevelse/risk och lägga sig där någonstans beroende på väder samt hur man ska köra i och med att upplevelse är själva anledningen till att man åker hoj så låter Jag den spela in mycket.

Last edited:

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teo skrev:
Inte alls, men förstår du vad Jag menar i alla fall? Man kan dra det till max åt båda håll där man å ena sigan har enbart hjälm och låta gubbmagen ligga bar mot tanken och åt andra sidan ha helställ, skor,handskar, ryggskydd, hjälm och stödkrage. Man får väl väga upplevelse/risk och lägga sig där någonstans beroende på väder samt hur man ska köra i och med att upplevelse är själva anledningen till att man åker hoj så låter Jag den spela in mycket.

Jag hajjar ;)

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Wagge skrev:
Försäkringsbolagen brukar räkna med i premien om man kör med skyddskläder eller inte...
Exakt, och har man sagt att man använder skyddskläder och sedan kör utan har man helt plötsligt blivit en typ av skenförsäkrare.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Wagge skrev:
Försäkringsbolagen brukar räkna med i premien om man kör med skyddskläder eller inte...

Då blir det upp till försäkringstagaren att inte få ersättning när/om det blir ett ärende.

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Wagge skrev:

Ja & i år kommer bolagen att hålla mera koll på folk som kör utan skyddskläder & vad dom har för försäkring :tummenupp

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Instämmer i vad ngn sa( badtoy), och så tror jag att bristen på skydd kostar försäkringsbolagen mer än skenförsäkrare.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
BadToy skrev:
Ja & i år kommer bolagen att hålla mera koll på folk som kör utan skyddskläder & vad dom har för försäkring :tummenupp

Låter bra - får hoppas det leder till bättre försäkringar men tyvärr så är de nog endast efter mer pengar över till dem själva. :tummenner

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Den dagen man har cykeln stående på sig själv kommer nog vissa att förstå varför man stör sig på skenförsäkringar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...