Less man blir.. (skenförsäkrare)

Status
Ej öppen för fler svar.

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Orca69 skrev:
Om man vurpar utan skydd så skadar man sig antagligen mer än om man hade haft skydd, vilket kostar mer pengar för försäkringsbolaget.

Jasså jag som trodde sjukvård var gratis.....

Annars så e d väl fler som dör pga att dom saknar skydd och slipper ju försäkringsbolaget betala vård..... bara kremering

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Helgon26 skrev:

Annars så e d väl fler som dör pga att dom saknar skydd och slipper ju försäkringsbolaget betala vård..... bara kremering
Såvida dom inte har en väldigt hög livförsäkring då :va
Kanske finns marknad för en anordning att ha i hjälmen som skjuter en i huvudet om man trillar av hojen, typ dödmans grepp? :rolleyes:

jolla

för detmesta får man vad man betalar för
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
sxv 4.5 & 5.5
ozto skrev:
Otroligt...
Det senaste året har jag varit runt o kollat på en hel del hojar till mig och diverse polare! ca 10 hojar, och alla hade dom skriva på sina pappor eller likande..

Så varför hetsa upp sig! finns det inte farligare saker att bråka om?

Edit: Berhöver jag skriva att jag gärna skenförsäkrar, jobbar svart, smugglar öl, kör fort, är full, svär, det har även hänt att jag varit otrogen.

ha ha tycker att folk borde slappna av lite...

klart jag ska oxå skenförsäkra så fort min hoj inte längre ägs av nordea
men hur farligt är det igentligen skena halvförsäkring är ju så fan mycket mera ok än att träna slangning helförsäkrat så det så!!!!!!

Hårding skrev:
Du vill dock gärna ha lite gratis sjukvård om du vurpar på hojen...eller ligger du hemma och slappar dig hel? Men det är väl lugnt för du har tjänat ihop så mycket svarta stålar att du har råd att ligga hemma och dämpa smärtan med lite smuggelsprit.

varför smuggel sprit jag har valium....

BadToy skrev:
Nästan så att jag ser en skenförsäkring som bättre än dumhuvudena som åker utan skydd...

Men båda e lika illa

ja det ör väl fan så mycket bättre att skena än att kosta staten flera mille för att jag åkte i långkallingar och solglasögon!!!

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
jolla skrev:
klart jag ska oxå skenförsäkra så fort min hoj inte längre ägs av nordea
men hur farligt är det igentligen skena halvförsäkring är ju så fan mycket mera ok än att träna slangning helförsäkrat så det så!!!!!!

varför smuggel sprit jag har valium....

ja det ör väl fan så mycket bättre att skena än att kosta staten flera mille för att jag åkte i långkallingar och solglasögon!!!

ää öö ö ja håller mä dig med poppcornen..jävla pack...men smuggelsprit å öl mm smakar bättre...så dä så (skenförsäkrare oxå) :hihi

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Helgon26 skrev:

Hur tänker du när du kör hoj? Den går på bensin och luft... och eftersom att luften är gratis är det gratis att köra hoj? ;)

Bara för att den direkta sjukvården bekostas av staten raderas inte alla relaterade kostnader för försäkringsbolaget givetvis...

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Att ni orkar.......

Hur många trådar finns det i ämnet?

O vi har väl ett forum för försäkringar eller?

BadToy skrev:
Ja & i år kommer bolagen att hålla mera koll på folk som kör utan skyddskläder & vad dom har för försäkring :tummenupp

Så iår blir det inga poliskontroller utan Fbolag som springer runt o kollar om jag äger hojen och om jag har godkända kläder?

Börja med alla som åker glidare då,fråga om de har ryggskydd först.

Ge dig bolaget kan knappast kolla vad du har för skydd.

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
Blondie skrev:
Att ni orkar.......

Hur många trådar finns det i ämnet?

O vi har väl ett forum för försäkringar eller?

Tänkte precis säga de...att folk orkar tjaffsa om de här hela tiden.

INGEN som skenförsäkrar kommer sluta med de bara för att de sitter griniga typer på ett forum o gnäller....de är bara lägga ner o gilla läget.

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Helgon26 skrev:
Vilket är störst lag brott, 200km/h på 90 väg eller skriva en mc på pappa??

Skenförsäkringen?

Tänk såhär:

Kör du för 200 km/h anses du vara en trafikfara p.g.a. risken du utsätter andra och dig själv för. Något kan hända.

När du skenförsäkrar får du en produkt utan att betala för den (eller betala för lite) p.g.a. att du lämnar in falska uppgifter till bolaget. Du begår helt enkelt ett bedrägeri mot bolaget, det är inte bara en risk för att ditt brott resulterar i att någon drabbas... bolaget blir bestulet/bedraget på pengarna.

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
nu äre så här att ozto sa en bra sak men ja är dör full för att förstå va jan sa men det lär bra... :hördu

men va fan ja skulle inte skenförsäkra ens om ja hade möjligheten MEN dom som har BORDE fan göra det, det fins ju en å annan spänn å spara å va fan låt folk som kan göra det då...svartsjukan är sveriges största folksjukdom...å det är fan bevisat....

BTW: troligtvis så har alla som är imot skenförsäkring, så har bergis 92% av alla frågat pappa om han vil/kan stå på min fjollgixxer men fått ett nej....sr ni den röda tråden ang skenförsäkringar å svartsjuka... :arsele

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
När jag köpte min hoj så stog den skriven på säljarens 3-åriga sån :3freak
Ok tänkte jag, han har väl problem med Kron-Kalle eller så.
Gissa om det blev strul med med VV om ägarbytet, en 3-åring kan ju inte skriva själv så hans far(säljaren) skrev under med hans namn vilket visade sig vara fel eftersom 3-åringar inte får fatta såna beslut utan vårdnadshavaren ska skriva under.
Visst, säljaren skrev under o lappen skickades på nytt in till VV, då visade det sig att dom hade delad vårdnad så även mamman var tvungen att skriva under.
Det hela löste sig efter ca 1,5 månad (VV är inte så snabba direkt), men numer köper jag bara av den som står som ägare och ska jag sälja så gör jag det till den som är med och betalar och legitimerar sig

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Racercukel skrev:
Dom som kör skadefritt borde premieras mycket mer. Det ska löna sig mer att köra skadefritt! Det är fel att basera det på ålder osv. Låt dom som kraschar betala lite extra för det.
:tummenupp :tummenupp

Jag blev arg när mitt bolag jag hade höjde(trots samtal med dem veckorna innan)med 300 kr, har jag haft dem ett år och inga skador, så skall man ju premieras istället, man skall inte behöva stå för vad andras skador är. dessutom har hojen blivit ännu 1 år äldre och borde bli billigare att försäkra.

Bytte bolag direkt, och fick 200 kronor billigare än fjolårets försäkring, nu har jag inte dyr försäkring, men omotiverade höjningar så byter jag o letar billigare.

Westfield skrev:
När jag köpte min hoj så stog den skriven på säljarens 3-åriga sån :3freak
Ok tänkte jag, han har väl problem med Kron-Kalle eller så.
Gissa om det blev strul med med VV om ägarbytet, en 3-åring kan ju inte skriva själv så hans far(säljaren) skrev under med hans namn vilket visade sig vara fel eftersom 3-åringar inte får fatta såna beslut utan vårdnadshavaren ska skriva under.
Visst, säljaren skrev under o lappen skickades på nytt in till VV, då visade det sig att dom hade delad vårdnad så även mamman var tvungen att skriva under.
Det hela löste sig efter ca 1,5 månad (VV är inte så snabba direkt), men numer köper jag bara av den som står som ägare och ska jag sälja så gör jag det till den som är med och betalar och legitimerar sig

Vad var anledningen till detta? :va Kan ju inte varit av försäkringssynpunkt iaf.
Och förr kunde man skriva bilar på barn för att de skall ha full bonun när de tog körkort, numer är det på antal körkortsår, samt ålder.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Har inte skenförsäkring nått en gräns?

# Inga Skenförsäkring-diskussioner! (tas bort)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...