Less man blir.. (skenförsäkrare)

Status
Ej öppen för fler svar.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Undrar om han tycker du e en särdeles sur lirare som publicerar hela er konversation, hade jag tyckt :machinegu

lejfan

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
KTM 660 SMC -04
Själv tycker jag att det kanske var i löjligaste laget att lägga ut konversationen här när ni båda gör er till åtlöjen.

Du skriver att du "inte bryr dig" i slutet men det var ju du som började
tjafsa om försäkringen.

Var lite missvisande i början när man trodde att du hade hojen
till salu. Kanske inte så smart säljsnack då :5sure

Den här kommentaren var ju ganska kul tycker jag.
[17:40] Cruel Story of Youth: seriöst.. om du är så ärlig och god människa så borde du sälja hojen å skänka pengarna till afirka

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Seså, nu är våren snart här och då ska Jag steka er alla på min trötta surgixxer! Och Jag ska endast ha hjälm på mig, eventuellt chaps :arsele
Ut och skråla i lördagsnatten nu i stället för att sitta här och knäppa medans ni paralellsurfar porr.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
lejfan skrev:
Själv tycker jag att det kanske var i löjligaste laget att lägga ut konversationen här när ni båda gör er till åtlöjen.

Du skriver att du "inte bryr dig" i slutet men det var ju du som började
tjafsa om försäkringen.

Var lite missvisande i början när man trodde att du hade hojen
till salu. Kanske inte så smart säljsnack då :5sure

Den här kommentaren var ju ganska kul tycker jag.
[17:40] Cruel Story of Youth: seriöst.. om du är så ärlig och god människa så borde du sälja hojen å skänka pengarna till afirka

Ja, alla tycker vi olika. Jag publicerade konverationen mest för att skapa lite diskussion, men eftersom detta inte var så populärt så har jag nu tagit bort den.

lejfan

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
KTM 660 SMC -04
Wagge skrev:
Ja, alla tycker vi olika. Jag publicerade konverationen mest för att skapa lite diskussion, men eftersom detta inte var så populärt så har jag nu tagit bort den.

Ja vill man skapa diskussion så finns det ju en säker sak
man kan ta upp - försäkringar :tummenupp

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
lejfan skrev:
Ja vill man skapa diskussion så finns det ju en säker sak
man kan ta upp - försäkringar :tummenupp
Verkar onekligen som ett ämne som är som gjort för det... över 1000 läsningar och nästan 50 svar på 3h.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Wagge skrev:

Äh ta det inte så allvarligt. En del tycker si och andra tycker så och alla är övertygade om att dom har rätt. Alla måste berätta för dom andra hur det ska va. Som vanligt mao. :axelryckningssmiley

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
General E skrev:
Äh ta det inte så allvarligt. En del tycker si och andra tycker så och alla är övertygade om att dom har rätt. Alla måste berätta för dom andra hur det ska va. Som vanligt mao. :axelryckningssmiley

Ja, man får väl ta o rycka på axlarna åt det, är nog svårt att göra någonting åt dem som väljer att skenförsäkra... Men man blir lite less bara...

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ingen för stunden
General E skrev:
Den dagen man har cykeln stående på sig själv kommer nog vissa att förstå varför man stör sig på skenförsäkringar.
Okej,jag har mina försäkringar på mej själv!Men jag orkar inte bry mej om nån pank unge skenföräkrar!Deras problem den dag det händer nåt...Han som köpte min R6 a skrev den på sin farsa.Är det anmälnings plikt till sporthojs mobben på sånt?? :va

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
BadToy skrev:
Dom som kör utan skydd = Våra försäkringar kostar mera...

Skenförsäkring = Bolagen misstänksammare så fort det händer nå..

Varför kostar en försäkring mer för att vissa kör utan skydd???

Vad spelar det för roll om försäkringsbolagen blir misstänksamma när ni moraltanter alltid gör 100% rätt???

Vilket är störst lag brott, 200km/h på 90 väg eller skriva en mc på pappa??

Ni borde ju vara glada att folk skenförsäkrar efter som ni hävdar att man inte får ut en krona om det händer något... dvs då betalar dom bara till vår kassakista men kommer aldrig ta från den.... haha det e ju underbart hoppas fler väljer att skenförsäkra så blir det kanske billigare för oss som är ärliga.

novecento

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2003
Hoj
Paul Smart LE
Racercukel skrev:
Dom som kör skadefritt borde premieras mycket mer. Det ska löna sig mer att köra skadefritt! Det är fel att basera det på ålder osv. Låt dom som kraschar betala lite extra för det.

du verkar inte tänkt över ditt inlägg särskilt. det lönar sig att åka skadefritt och straffas i motsatt fall. prämierna baseras inte på åldern.

prämier beräknas på försäkringsbolagens kostnader inom vissa segment, det kan vara åldersgrupper och/eller typ av fordon. därmed måste de som är "olycksdrabbade" stå för kostnader de förorsakar. ser så långt inga större orättvisor.
här i sverige är vi förtjusta i nyare och stora (dyra) hojar och anser det lämpligt att helförsäkra dessa.
tror att många skulle köra helt annorlunda om de fick stå för skador själva.

har även läst i många inlägg här om skadedrabbade ägare som protesterar högt så snart försäkringsbolaget inte är beredd att återställa deras krockade guldklimp till nyskick.

sluta jämra er och fundera istället på hur prämierna beräknas.

(detta inlägg sponsras av försäkringsindustrins intresseorganisation)...inte

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
tja vad säger man....

Mkt åsikter som sagt...
Själv så väljer jag delvis hojar efter försäkringspremie. Går att ordna så att man har råd med många hojar, men att försäkra en R1:a t.ex. är bara o glömma.

Att försäkra min mc på ngn annan skulle inte falla mig in, skulle förövrigt aldrig få försäkra min mc på pappa....

Är dock glad att flertalet hojar som varit för dyra att försäkra för mig, nu blivigt humanare...

//Daniel

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Hårding skrev:
Du vill dock gärna ha lite gratis sjukvård om du vurpar på hojen...eller ligger du hemma och slappar dig hel? Men det är väl lugnt för du har tjänat ihop så mycket svarta stålar att du har råd att ligga hemma och dämpa smärtan med lite smuggelsprit.

Finns ju för helvete piller.. jobbade fulltid med 2 brutna revben samt två med sprickor i.. tog lite längre tid å läka samt att man hade svårt å sova på nätterna i en å en halv månad.. Och JAG körde nästan skenförsäkrat när jag hade sh. Fyy faen va ball jag e.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
stäng tråden nu!

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag har skrivit över alla mina lån och kreditkort på min två-åriga son.. är det fel?? :3freak

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Helgon26 skrev:
Varför kostar en försäkring mer för att vissa kör utan skydd???
Om man vurpar utan skydd så skadar man sig antagligen mer än om man hade haft skydd, vilket kostar mer pengar för försäkringsbolaget.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...