Med risk att jag kommer få massa kommentarer om detta men köpte en Bmw s1000rr som första hoj..
Ser inga problem med det iallafall. Man köper ju det man tycker om och fastnar för.
Jag får också göra ett försök här! Såg att hela forumet var väldigt duktigt på att hjälpa oss stackars nybörjare
Jag är på jakt efter en första hoj, kommer användas till att köra till jobbet (14~mil fram/tillbaka), ut och köra på landsvägar tillsammans med några vänner, men även kortare transportsträckor inom stan.
Jag har varit helt inne på en VFR 800 -02(eller senare), men då jag är så enormt pretto och vill (måste) ha en röd så har det varit stört omöjligt att hitta en i min prisklass. (40-45.000)
Jag har börjat kika på en CBR600, är lite osäker på hur bra dem är på motorväg?
Hur är kawas zx9r? Input uppskattas jättemycket!
Har kollat på följande men tycker inte alls de faller i smaken :
Yamaha Thunderace
Kawasaki ZZR
Touringstilen på hojarna gillar jag inte alls, det får gärna vara lite sportigare look
Så OM ni skulle ha några tips eller input att komma med så vore jag väldigt tacksam!
Vilken typ av hoj är du sugen på?Hej!
Har precis börjat ta lektioner (lagom till säsongen är slut hehe) för att få iallafall lite körvana innan nästa års intensivkurs. Räknar med att ha kortet i april/maj och då vill jag ju såklart ha hojen redo! Men vad är egentligen ett rimligt nybörjaråk för en tjej på 170cm? Behöver naturligtvis ingen värsting, men jag vill inte ha något mesigt heller..
Hej!
Har precis börjat ta lektioner (lagom till säsongen är slut hehe) för att få iallafall lite körvana innan nästa års intensivkurs. Räknar med att ha kortet i april/maj och då vill jag ju såklart ha hojen redo! Men vad är egentligen ett rimligt nybörjaråk för en tjej på 170cm? Behöver naturligtvis ingen värsting, men jag vill inte ha något mesigt heller..
Vilken typ av hoj är du sugen på?
Sporthoj.
Naken hoj.
Custom.
Offroad.
etc
Det finns många olika sorter med många variabler.
Och välkommen.
Vilken typ av hoj är du sugen på?
Sporthoj.
Naken hoj.
Custom.
Offroad.
etc
Det finns många olika sorter med många variabler.
Och välkommen.
Viktigaste frågan:
Vilken körkortsklass pratar vi om? A1, A2 eller A?
Hej och välkommen!
jennifers: Ja, Z750 är snygg och har ok med kraft. Det finns fler hojar som kan vara av intresse i nakensegmentet; kolla på Suzuki GSR750, Hondas Hornet 600 (CB600), Yamaha FZ8, eller kanske Triumph Street Triple. Tycker du borde kika på dessa, läsa recensioner ifall du hittar nåt av intresse.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|